Toon posts:

[virus] IE: zoeken met google werkt vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: Ik denk te maken te hebben met een virus vandaar de tag van virus...zou ook spyware kunnen zijn maar dat wil ik eigenlijk van jullie weten.

Het systeem: Ik heb een computer met Windows 2000 SP4 (geheel geupdate) / Internet Explorer 6.0 / Norton Antivirus Corp. Edition (nieuwe virusdefinities)

Het probleem: Eén van de problemen die ik ondervind is het constant terug komen van een andere startpagina dan de gene die ik invoer. Ik heb zowel in internet explorer als in het register gepoogd de instellingen te veranderen (dus hompage/searchpage etc) maar zonder resultaat. Telkens wanneer ik IE opstart krijg ik een pagina van About:blank met allerlei teksten of een link naar een bestand op de c: schijf met de naam portal.html.

Ik heb tot op heden gebruik gemaakt van het programma Ad Aware en HijackThis en hier en daar wat dingen uit gevinkt. Dit werkt 1x maal bij het opstarten van IE maar de volgende keer staan alle instellingen gewoon weer verkeerd. :(

Als ik dan naar www.google.nl ga en daar een zoekopdracht invoer krijg ik als reply maar 1 gevonden site (ongeacht wat ik invoer) met een link naar een of andere pagina welke niets met het onderwerp te maken heeft. (zo krijg ik bijvoorbeeld als ik zoek naar gathering.tweakers.net een link naar California Auto Insurance :)...lijkt er niet op. Ik heb daarna eens getest wat er gebeurt als ik op F5 druk om te refreshen. Het blijkt dus dat als ik heel snel kijk ik wel de goede gevonden items van google zie maar dat bijna direct daarna een andere pagina wordt geladen met de betreffende vreemde link(s). Is dit een bekend probleem? ik kan er zelf namelijks niets over vinden...(of ik zoek niet goed genoeg O-) )

De info over google geef ik er meer bij om duidelijk te maken dat er meerdere dingen aan de hand zijn. Mijn grootste probleem is de startpagina.

Al met al heb ik dus het volgende al getest:

- Virusscanner geupdate en volledige scan laten doen. = niets gevonden
- Adaware geupdate en volledige scan laten doen = ziet dingen maar die komen gewoon terug.
- HijackThis gebruikt en vreemde regels verwijderd = ook hier komen ze gewoon terug.

Wie weet wat? :)

ps. een schone installatie is helaas niet echt een optie omdat er ongelovelijk veel programma's zijn geinstalleerd door een extern bedrijf en ik wil de herinstallatie kosten niet betalen :P

[edit] :P...empty > blank

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Check eens via nslookup www.google.nl of je wel naar het goeie IP wordt geleid? 't Zou ook een probleem kunnen zijn van je hosts-file (%windir%/system32/drivers/etc/hosts)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het niet about: blank?

Probeer eerst een CWShredder, als dat niet werkt post dan even je HijackThis log en zeg even welke dingen je verwijderd had maar terugkwamen / welke verdacht zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Even gekeken in de host file...stond eigenlijk niets vreemds in. Na het Shredder programma te hebben gebruikt is de beginpagina wel constant de gene die het moet zijn :)...gelukkig & tnx.

Doch wanneer ik naar google ga blijft het probleem bestaan. Heb nu www.vinden.nl als begin pagina neer gezet dus dat probleem is voor mij wel opgelost. Dan maar geen gegoogle meer :)