Toon posts:

Paar snelle vraagjes (lees)

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1. hoelang doet een p3 450@450 het zonder cooler erop maar in een openstaande supermicro sc760 met thecardcooler en 90mm fan er boven? (temp 19c)

2. ondersteund linux usb?

3. Ik voor mijn vaders bedrijf op zoek naar een redlijk goedkopen cad/cam computer.

nou dacht ik zelf aan een bp6 met twee cumines. Maar ik weet niet of de bp6 wel cumines ondersteund.

4. Voor degene die op cebit zijn geweest:
waren er stands van asus/intel/abit?

Verwijderd

1) niet lang (niet doen dus !)

2) ehm... ehm... volgens mij niet, maar misschien sommige distro's wel (linuxexperts?)

3) BP6 ondersteund (nog) geen coppermines
je kunt beter een ECHT dual-bord kopen met een paar slotket adaptors.. (geen celerons gaan dualen in dat soort bedrijfskritische applicaties, al was het alleen al omdat intel geen garantie geeft op dual celerys...)

mede-tweakers begrijp me goed, voor ons is de BP6 ideaal (heb er zelf ook 1), maar voor een bedrijf zou ik het NOOIT aanraden.. ABIT zegt zelf ook (in de handleiding) dat het een expirimenteer-bordje is, en geen serieus dual-bord voor servers en zware workstations

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
Euhm linux suse 6.3 heeft intussen al usb support ( beta geloof ik nog wel )
dus JA het is er wel in beperkte mate en je kunt beter ff wachten maar het is er dus wel

.

Verwijderd

Topicstarter
1. hoelang is niet lang. want mijn 333@456 (kastje erom heen weggesloopd) doet het dagen achter een. zonder 1 keer vast te lopen.

Verwijderd

2. de nieuwe kernel van redhat ook al geloof ik, maar deze schijnt nog niet echt helemaal goed te zijn

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik xou toch minimaal een heatsink erop zetten, dan kan je in ieder geval de warmte beter kwijt.

Voor een cad computer die niet teveel mag kosten, moet je je heel goed afvragen wat je wilt. Stel een budget, en zoek daarbinnen de beste oplossing. Er is een keer een thread over geweest, een paar maanden geleden alweer geloof ik.

Mijn persoonlijke gedachte:
*19" of 21" monitor.
*Goede videokaart (hoeft niet 3d te zijn, zelfs 3d renderingen trekken niet zoveel van de videokaart. Ik neem aan dat een rendering niet op 1920x1280 in 32 bits kleur met een fps van 200 voorbij hoeft te razen.)
Je kan een dual videokaart overwegen (matrox g400). Tekening op grote scherm, aanvullende toestanden zoals opdrachtenbox, menu's etc op 2de scherm (17" of zo)
*tekentablet a4 of a3 (in overleg met tekenaar)
*afhankelijk van budget een dual of enkel processor (eventueel op een dual bord)
*Veel geheugen
*harde schijf maakt niet veel uit, zou gewoon IDE houden, evt UDMA66 (zijn er al dual slot 1 borden met UDMA66???)
*naar smaak verdere dingen toevoegen
*als de tekeningen op een server staan, een 100 Mbit netwerkkaart.

Verwijderd

3) Voor CAD/CAM applicaties is het beste een stabiel bord van ASUS, met een Intel Pentium III, of een stabiel bord voor een goede AMD Athlon. Deze cpu's hebben de cache die je wel degelijk veel snelheid schelen in dit soort programma's.
Verder kan ik minstens 128 MB geheugen aanraden en een snelle videoplank!

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Waarom is niemand zo aardig om gelijk vraag 4 ook te beantwoorden? Moet ik het maar even doen. :)

Ja, Ja en Ja

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 16:28

Sharky

Skamn Dippy!

Herman: cad/cam applicaties trekken in principe helemaal niets van de videokaart, een goeie videokaart is alleen handig tijdens het modelen/tekenen vooral als je dan ook nog in opengl en/of direct3D modus werkt. autocad ondersteunt zoiets als heidi dus een firegl-nogwat kaart van diamond zou een een hele goeie keus zijn voor cad werk. en idd...veeeel geheugen. en zolang je geen dingen als accurender gebruikt en alleen rendert met cad applicaties hoef je daar ook niet belachelijk veel rekening mee te houden alhoewel je cpu('s) natuurlijk wel lekker snel moeten zijn als je aan 't modelen bent.

This too shall pass

Pagina: 1