Toon posts:

Jawel, kan geen dvd's afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel dit al vaker voorbij is gekomen, kom ik er niet uit. Elke keer dat ik een dvd wil afspelen, krijg ik de melding dat er een fout heeft plaatsgevonden in PowerDVD XP en dat het moet worden afgesloten. [url = DVD afspelen] Dit[/url] topic beschrijft denk ik mijn probleem, maar die @#$%&* geeft geen oplossing nadat ie heeft gezegd dat ie het probleem heeft opgelost :o :(

Aan de dvd-rom speler ligt het niet, aangezien ie in een ander systeempje wel dvd's afspeelt. Mijn huidige config is een Intel 875P 800FSB systeempje.
Wat ik heb gedaan:
Complete re-install WINXP SP1
Installatie Intel chipset drivers (meest recente)
Installatie Intel application accelerator raid (heb 2 s-ata seagate schijven)
Radeon 8500 wordt automatisch herkend (heb ook al andere videokaart geprobeerd)
Installatie monitor
Installatie creative geluidskaart (heb ook al onboard audio geprobeerd)
Installatie PowerDVD XP

en draaien maar.............. Nee dus :(
Een voorbeeld dvd is Pulp Fiction uit de dvd box van Q.T. die je overal kunt kopen.

Ik heb er al genoeg tijd aan gespendeerd en ik heb het idee dat het iets eenvoudigs moet zijn. Ik heb er ook over getwijfeld om het hier aan te kaarten, maar het kan me niet schelen :O Als het probleem maar opgelost wordt :)
Bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 15:47 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien ben ik wel heel erg dom (of heel erg geniaal :+), maar heb je ook al wel eens een andere DVD-Player geprobeerd, bijvoorbeeld WinDVD?

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 19 juni 2004 @ 15:51:
Misschien ben ik wel heel erg dom (of heel erg geniaal :+), maar heb je ook al wel eens een andere DVD-Player geprobeerd, bijvoorbeeld WinDVD?
Was ik vergeten te vermelden. WinDVD heb ik al geprobeerd en heeft dus niet geholpen......

Verwijderd

Topicstarter
Kom op mensen. Ik heb inmiddels een bordje met een 865PE chipset geprobeerd, maar daar kreeg ik met hetzelfde te maken. Heeft dit iets te maken met de chipset of met hyperthreading? Er moeten toch mensen zijn die zo'n mobo hebben en tevens de boel werkend?

Verwijderd

Euch, krijg je gewoon toegang tot de dvd?

Al andere dvd's geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan gewoon de vob files zien, maar deze zijn ook niet afspeelbaar (dezelfde melding). Ik ben nog geen enkele dvd tegengekomen die afgespeeld kon worden....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens een andere DVD-drive geprobeerd? En zitten de kabels van dat ding wel goed vast? Als hardware niet goed is, wat wil je dan met de software?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 19 juni 2004 @ 19:54:
Al eens een andere DVD-drive geprobeerd? En zitten de kabels van dat ding wel goed vast? Als hardware niet goed is, wat wil je dan met de software?
Ook al geprobeerd. En zoals eerder vermeld, werkt de dvd-speler prima in een ander systeempje. Het is trouwens een Samsung dvd / cd-rw combo die niet eens zo veel gebruikt is.

edit: ik kan wel een dvd afspelen in Windows Media Player. Het duurt wel een aantal seconden, omdat WMP contact probeert te maken met de site van Microsoft (maar tevergeefs :o ). Maar zoals gezegd, niet in PowerDVD en ik vind dat programma gerieflijker in gebruik dan WMP.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 21:38 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Enige vorm van hardware acceleration aanstaan in WinDVD en/of PowerDVD?

Kan je hem wel afspelen als je bij display properties van windows de acceleration wat minder zet?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Topicstarter
oplossing gevonden! :)

dit blijkt (zoals verwacht) een al eerder bekend probleem te zijn. Cyberlink heeft een patch uitgebracht voor PowerDVD waardoor deze nu wel werkt. Zucht.......
Bij de update information staat: "Updated support for the latest hardware"...... Ik had nog hyperthreading uitgeschakeld en een ide-setup geprobeerd ipv een raid-setup, maar dit mocht ook niet baten (en uiteindelijk blijkt dit verholpen te kunnen worden door een patch |:( Ik had de tijd wel beter kunnen besteden). Wellicht dat het toch betrekking heeft op de 865 en 875 chipsets van Intel. Bedankt iig voor jullie hulp!

Wat ik me wel afvraag is of WinDVD hier ook iets aan gedaan heeft, want met WinDVD lukte het me ook niet, was wel een versie van twee jaar oud geloof ik :X
Pagina: 1