Toon posts:

[AMD64] Boot niet verder op dan startscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb het volgende systeem hier staan:

AMD64 3200mhz (1mb)
Gigbayte K8VT800
Sapphire Radeon 9800 PRO
Maxtor SATA 80gb
Dane-elec DDR400 PC32000 512MB cas 2.5
Qtec-550watt voeding

Ik heb dit vorige allemaal in elkaar geschroeft, en jaja het werkte perfect. Keurig WinXP geinstalleerd. En Alles liep als een trein.

Nu zet ik hem vanochtend aan, en ik deed enkele dingen binnne windows (spellen van netwerk kopiereen op HD) toen ik oppeens een blauw scherm kreeg. Aangezien ik snel op een toets drukte kon ik niet precies zien waar die over zeurde, maar het was iets over het geheugen.

De PC ging opnieuw boot-en, en blijft nu steeds steken op het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dnl/probleem.jpg

Hij komt echt voor geen mogelijkheid verder dan dit beeld. Wat is het probleem?

Het volgende heb ik gedaan:

- Geheugen getest in ander systeem: Werkt perfect
- Ander geheugen in systeem gedaan: Helpt niet
- Andere voeding aangesloten: werkt ook niet
- Alles losgekoppeld (Hd's, CDRW's etc): geen resultaat
- Andere vidkaart erin gedaan: geen resultaat
- Geheugen in andere slots gedaan: geen resultaat
- Bios reset (batterijtje deruit derin): geen resultaat

Ik kom ook voor geen mogelijkheid de bios in. Als ik PC aanzet doet me toetsenboord en muis het voor 2 sec. Daarna slaat de computer op bovenstaand scherm vast, en dan werkt het toetsenboord en keyboard ook niet. Als ik PC aanzet en op DEL druk, dan krijg ik onderin beeld te zien: opening bios, dat staat er steeds omdat die dan al lang 'breed' is vastgelopen.

Iemand een idee?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
HD's loskoppelen, bios clearen, nogmaals booten.

Mijn Tyan doet precies hetzelfde als er iets grondig mis is met een IDE apparaat (in mijn geval een overleden CD-rom speler) :)

En natuurlijk alle eventuele PCI apparaten eruit trekken etc ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Heb je hem al HEEL lang op dat scherm laten staan? Misschien gaat ie naar 10 min verder ofzow en kan je wat meer doen (zoals bios updaten)

Verwijderd

Topicstarter
HD's loskoppelen, bios clearen, nogmaals booten.

Mijn Tyan doet precies hetzelfde als er iets grondig mis is met een IDE apparaat (in mijn geval een overleden CD-rom speler)

En natuurlijk alle eventuele PCI apparaten eruit trekken etc
ook als ik hem boot met alles losgekoppeld doet die het nog steeds niet
Heb je hem al HEEL lang op dat scherm laten staan? Misschien gaat ie naar 10 min verder ofzow en kan je wat meer doen (zoals bios updaten)
hij staat er nu al 30 min op, en nog steeds niets......

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Lijkt iets met je moederbord. Als ik men pc overklok en meteen men Fbus 50Mhz hoger zet zonder voltage te verandern blijft hij daar ook steeds hangen. 3* reset drukken of home toets ingedrukt houden terwijl hij boot zijn allemaal dingen die kunnen helpen. (enkele keren proberen) Of gewoon even beetje op alle knopjes tokkelen terwijl hij boot (indien bovenstaande methodes niet werken ;) ) Kan soms lang duren, gewoon geduld hebben. Kan ook eens proberen de pc een eind uit te laten, stekker uit het stopcontact. Doet soms ook wonderen...

Verwijderd

Inderdaad, klinkt als een mobo probleem of iets in je BIOS dat vaag geset staat.

Probeer inderdaad ff de CMOS te clearen. Jumpertje op je mobo zou dit moeten kunnen doen. (Zie je mobo handleiding)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, klinkt als een mobo probleem of iets in je BIOS dat vaag geset staat.

Probeer inderdaad ff de CMOS te clearen. Jumpertje op je mobo zou dit moeten kunnen doen. (Zie je mobo handleiding)
dit wil ook niet echt werken :(

Verwijderd

niet echt werken?

je hebt het in je openingspost over een batterijtje eruit/erin. Is het inderdaad niet te doen met een jumper, en als je de batterij eruit haalt, zet je voeding dan zonder spanning en neem je tijd ervoor. Als er geen speciale jumper voor is, wil het met de batterij eruit nog wel eens duren eer dat de bios ge-reset is..

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je ook al ander geheugen in dit systeem geprobeerd?

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Ben hier net met hetzelfde bord op het ogenblik aan de gang .
Is van een vriend die dit bord al 2 keer heeft gaan wisselen .
Het eerste deed exact hetzelfde dan uw bord , het heeft een uurtje of 4 gewerkt en dan blauw scherm met nadien hetzelfde verschijnsel.
het 2 de gaf alleen sirene en voor de rest niets , en nu het 3 de dat hij daarstraks gebracht heeft en ik aan het proberen ben met mijn cpu werkt nu toch al een uurtje of 4 hier en leeft nog .
Gigabyte noch de winkel wou dit bord wisselen met een ander model na al deze problemen.
Hij heeft na het 2 de kapotte bord dan maar op eigen kosten een MSI gekocht waar hij nu mee werkt , en wou van dit bord niets meer weten .
Daarom ben ik het maar effe aan het testen voor hem , ik kan beter kalm blijven dan hij :)

Het lijkt wel of je het bord hebt wat wij de eerste keer hebben teruggebracht ;)
Snel gaan wisselen dus .

[ Voor 34% gewijzigd door Smollys op 20-06-2004 03:06 ]

Pagina: 1