Toon posts:

adsl modem/router inzichtsvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar er zijn ondertussen zoveel adsl modem/router-topics dat ik door de bomen het bos niet meer zie. ;)

wie kan me verwijzen naar het juiste topic, of kan me antwoord geven op de volgende vragen:

probleem: ik heb een speedtouch home modem met sitecom dc-202 router, bbdned 1/8mbit verbinding (analoog). mijn uploadsnelheid komt niet boven de 80k/s uit.

vraag 1: hoe kan ik checken op wat voor snelheid mijn modem synct?

vraag 2: ik zit 700 meter van de centrale; ligt het probleem aan de modem, de router, of aan beiden?

vraag 3: zou ik een andere modem/router-combi moeten kopen, en zoja, zijn er goede gecombineerde modellen onder de 100 euro te koop?

bij voorbaat dank voor de reacties!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 15:31:
ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar er zijn ondertussen zoveel adsl modem/router-topics dat ik door de bomen het bos niet meer zie. ;)

wie kan me verwijzen naar het juiste topic, of kan me antwoord geven op de volgende vragen:

probleem: ik heb een speedtouch home modem met sitecom dc-202 router, bbdned 1/8mbit verbinding (analoog). mijn uploadsnelheid komt niet boven de 80k/s uit.

vraag 1: hoe kan ik checken op wat voor snelheid mijn modem synct?

vraag 2: ik zit 700 meter van de centrale; ligt het probleem aan de modem, de router, of aan beiden?

vraag 3: zou ik een andere modem/router-combi moeten kopen, en zoja, zijn er goede gecombineerde modellen onder de 100 euro te koop?

bij voorbaat dank voor de reacties!
Je modem kan als max. upload iets van 800Kb/s aan. Dit verklaart dus waarom je "maar" 80KB/s haalt.

Zie hier een topic voor modems die 1Mbit upload halen (gaat wel over ISDN, maar er zal vast ook wel een versie van het bepaalde modem zijn voor over analoog.):
[rml][ ADSL] Modem voor 1024 upload icm ISDN[/rml]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Je kan op http://ibench.blub.be/ib_site/help/docs/adsllijn_eig.php een uitgebreide handleiding vinden hoe je info opvraagt van je Alcatel Speedtouch Home/Pro modem.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 15:31:

Met enkel de afstand valt er niet veel te zeggen. Je modem heeft beperkingen, zoals alle oudere chipsets. Maar zonder volledige TDR-test (Time Domain Reflectometer) is er geen zinnige uitspraak te doen over de vraag of je met een ander modem meer haalt.

Je zou eens naar SMC kunnen kijken. Een SMC 7204BRA kost 79 euro bij Mycom en is een goed modem.

De winst is sowieso beperkt. In het allerbeste geval ga je 15Kb/s omhoog in snelheid. Het merkbare effect daarvan is nul, tenzij je dagelijks grote uploads doet. Een vol uur uploaden op maximale snelheid met je oude modem zul je met een nieuw modem in 52 minuten kunnen doen. Is dat je 79 euro waard?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties guys. :)

@ Burne: het gaat me vooral om het aantal UL-slots in p2p te kunnen verhogen. ik geef graag zoveel mogelijk terug aan de community, omdat ik er zelf ook veel van profiteer. ;)

denk je dat ik tevreden zou moeten zijn met de huidige situatie, oftewel vind je 80KB/s een redelijke score voor een 1Mbit upstream?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
--dubbel--

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op 20 juni 2004 @ 05:25:
[...]

Met enkel de afstand valt er niet veel te zeggen. Je modem heeft beperkingen, zoals alle oudere chipsets. Maar zonder volledige TDR-test (Time Domain Reflectometer) is er geen zinnige uitspraak te doen over de vraag of je met een ander modem meer haalt.

Je zou eens naar SMC kunnen kijken. Een SMC 7204BRA kost 79 euro bij Mycom en is een goed modem.

De winst is sowieso beperkt. In het allerbeste geval ga je 15Kb/s omhoog in snelheid. Het merkbare effect daarvan is nul, tenzij je dagelijks grote uploads doet. Een vol uur uploaden op maximale snelheid met je oude modem zul je met een nieuw modem in 52 minuten kunnen doen. Is dat je 79 euro waard?
Ik heb de SMC gehaald (64 euro bij EMPC) -> 25Kb/s erbij. ;-)

Fijn apparaat trouwens, veel instelmogeljikheden. Het NAT'en van p2p gaat ook een stuk beter.
Pagina: 1