Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nokia6230] Prutsen met bluetooth en settings

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn vriendin heeft een 6230 gekocht. Na een halve dag rondzoeken op internet en informatie vissen uit de duizenden posts in de grote 6230 topics ben ik nog steeds niet uit de problemen:

Uit het laatste grote topic heb ik info gehaald over een bluetooth-stick: de conceptronic. Gekocht, geinstalleerd, lijkt prima te gaan. Maar als ik de telefoon laat pairen (antivirus uit) dan geeft hij "pairing failed". Op de pc hetzelfde. Ik geef een pincode in, klik op OK en na een tijdje krijg ik de melding: Connection Timed out. De telefoon reageert nergens op en geeft geen verandering op het scherm.

Vervolgens heb ik de tutorial gevolgd van John's guides (zie startpost grote topic). Dat ging allemaal prima, de BT-stick werd netjes geinstalleerd maar het BT-logo rechtsonderin het scherm geeft nu aan dat er geen BT-apparaat is geinstalleerd terwijl dat toch echt het geval is. In het apparaatbeheer staat alles keurig netjes zonder uitroeptekens. Dus maar weer deinstalleren dan want dat werkt ook niet.

Toch maar weer met de originele drivers aan de slag. Maar eens proberen op een andere pc met een oudere driver (wie weet?). Precies hetzelfde probleem. Telefoon geeft geen kik. Als ik zoek naar apparaten op de telefoon dan vindt hij de pc wel maar zodra ik hem wil pairen dan zegt hij weer "pairing failed".

Gelukkig heb ik hier een 6310i liggen zodat ik even kan testen of het misschien aan de stick ligt. Die verbindt probleemloos en na wederzijds invoeren van de pincode krijg ik meteen de melding op de mobiel: Connection lost. Daar heb ik dus ook niks aan. Die twee telefoons (ik zou niet weten of dat wel moet kunnen of niet) kunnen trouwens ook niet pairen met elkaar.

Op de website van Conceptronic staat ook een firmwareupdate voor die BT-stick maar die zegt (ondanks dat het toch ECHT de conceptronics CBTU is) dat het een apparaat van een different vendor type is. (ja, ik gebruik de oude drivers dan zoals aangegeven. Omdat de software van mijn pc inmiddels over de zeik kan zijn heb ik het ook even op een andere pc geprobeerd maar daar heb ik hetzelfde probleem.)

Zoeken op internet? MASSA's mensen met verbindingsproblemen via BT. Wat is er nou zo moeilijk aan het leggen van een stomme draadloze verbinding? Zelfs infrarood op m'n oude 6510 werkt nog beter dan BT! Had ik dacht toch een datakabel moeten kopen? Ik zit hier inmiddels zwaar te balen van deze nutteloze aankoop en gezien het feit dat 'het internet' vol staat met mensen die het ook niet aan de praatn krijgen op een normale manier ben ik even de hoop kwijt.

Wie helpt?

De firmware van de Nokia6230 is 3.15.

>> ik heb trouwens ook de helpdesk van Nokia gespekt maar meer dan "joh, misschien moet u de telefoon een keer uit en aanzetten" kwam daar niet uit....

[ Voor 5% gewijzigd door Toink op 19-06-2004 15:28 ]

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij de 6310i was het het eerste jaar ook een enorme ramp, pas na een bepaalde firmware update in maart 2003 (zeg ik uit m'n hoofd) liep BT een beetje lekker op de 6310i. Misschien is dat hier ook wel zo. Er zijn een paar vrienden van mij die ook dit probleem hebben die ik niet heb kunnen helpen.

Ik heb ergens gelezen (waar ook alweer?) dat er een firmware-update zou zijn die het op zou lossen maar weet niet meer. Ik had die vrienden van mij naar de Nokiastore gestuurd met de opdracht een nieuwere firmware te plaatsen i.v.m. BT-problemen maar daar wisten ze niets van een nieuwere dan 3.15.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Even iets verder kijken dan je neus lang is :+ :+ :

[rml]Nokia 6230 [ Deel 8][/rml]

Dan kan hier echt wel een slotje op, want de oplossing staat gewoon in de startpost!!!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Graag de volgende keer idd wat meer eigen research doen, en evt je vraag in het betreffende topic stellen ipv een nieuw topic openen. Zie [rml]Nokia 6230 [ Deel 8][/rml] .

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.