ik heb met NF7-S NB cooler vervangen door Zalman blokje maar ik hield die Thermal Paste over en me FX5900XT werd 48 graden en ik had nog een headsink liggen. ik dus met mijn stomme kop niet lezen over die thermal paste dat je er maar beetje op moet doen ik heb die rode en groen er gewoon volledige opgesmeerd, nou is mijn vraag kan het nou kwaad hij is idle nu 33 graden ipv 48
ZUCHT
Als je proc nu koeler is, is het toch prima. Wat hebben al die mensen toch met hun PC temperatuur, airflows en andere onzinnigheden. Hoe belangrijk is dat nu?
Doe ie het dan is het toch OK. Het is geen $#@$ing kerncentrale!
Als je eventueel kortsluiting maakt met grote hoeveelheden pasta had je dat allang gemerkt.
Slaap lekker.

Als je proc nu koeler is, is het toch prima. Wat hebben al die mensen toch met hun PC temperatuur, airflows en andere onzinnigheden. Hoe belangrijk is dat nu?
Doe ie het dan is het toch OK. Het is geen $#@$ing kerncentrale!
Als je eventueel kortsluiting maakt met grote hoeveelheden pasta had je dat allang gemerkt.
Slaap lekker.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Ehhh het kan aan mij liggen maar ik snap het niet helemaal. Wat heb je nu precies gedaan dan?
Moses
Overclocking = warmte, dus moet je daar wat aan doen
Het is idd de bedoeling dat je maar een heel klein beetje er op doet (rijstkorrel bij een processor). Het enige wat koelpasta moet doen is de minuscule oneffenheden tussen de 2 componenten opvullen zodat de warmte beter geleidt. Als je teveel doet kan de warmte juist minder goed geleiden. Gevolg is dus warmere componenten en zelfs kans op schade
rode en groen
Wat voor pasta heb jij dan?
Als er nog niets is doorgebrand oid, gewoon eraf halen (als je denkt dat je er teveel op hebt gedaan). Anders gewoon lekker laten zitten. Beetje onnodig om daar een topic over te beginnen.
Als er nog niets is doorgebrand oid, gewoon eraf halen (als je denkt dat je er teveel op hebt gedaan). Anders gewoon lekker laten zitten. Beetje onnodig om daar een topic over te beginnen.
nu liep ie op naar 65 graden 
snel eraf gehaald en hoekjes maar gedaan
snel eraf gehaald en hoekjes maar gedaan
Ik weet niet wat jij hebt gedaan..
maar bij de ZM-NB32J krijg je:
- thermal paste.. moet je weinig van gebruiken als je dat koelblok bevestigd door middel van de bevestigings gaten op je videokaart.
- adhesive pasta (een soort lijm dus) die je moet gebruiken als je geen gaten hebt.
Je hebt nu dus een berg lijm onder je koelblok zitten wat als het teveel is nooit koelt en ook van geen meter plakt bij overmatig gebruik.
Jij hebt dus de adhesive pasta (2 componenten lijm dus) op je heatsink gesmeert.
Haal al die zooi maar weer van je blok af.
en lees de handleiding.
Ohja, de nf7-s heeft toch een actieve koeling??
Ik vraag me af of zo'n zalman blokje wel zin heeft...
Ik heb het idee dat een passief zalman blokje slechter koelt dan de actieve van abit..
maar bij de ZM-NB32J krijg je:
- thermal paste.. moet je weinig van gebruiken als je dat koelblok bevestigd door middel van de bevestigings gaten op je videokaart.
- adhesive pasta (een soort lijm dus) die je moet gebruiken als je geen gaten hebt.
Je hebt nu dus een berg lijm onder je koelblok zitten wat als het teveel is nooit koelt en ook van geen meter plakt bij overmatig gebruik.
Jij hebt dus de adhesive pasta (2 componenten lijm dus) op je heatsink gesmeert.
Haal al die zooi maar weer van je blok af.
en lees de handleiding.
Ohja, de nf7-s heeft toch een actieve koeling??
Ik vraag me af of zo'n zalman blokje wel zin heeft...
Ik heb het idee dat een passief zalman blokje slechter koelt dan de actieve van abit..
[ Voor 28% gewijzigd door job op 19-06-2004 15:05 ]
bedankt voor goede uitleg boekje is half chinees 
maar ik had er ook teveel op,die koelprut heb ik wel op NB gesmeerd
't ging me om het lawaai die nb cooler van nf7-s maakt heel veel herrie.
en mijne was ook half stuk.
b.t.w die adhesive heb ik op GPU blok gesmeerd
die ik vervangen heb door een ander
maar ik had er ook teveel op,die koelprut heb ik wel op NB gesmeerd
't ging me om het lawaai die nb cooler van nf7-s maakt heel veel herrie.
en mijne was ook half stuk.
b.t.w die adhesive heb ik op GPU blok gesmeerd
[ Voor 20% gewijzigd door SmoothTweaker op 19-06-2004 15:11 ]
Koelen doe je omdat:Mike Jarod schreef op 19 juni 2004 @ 14:46:
[...]
Overclocking = warmte, dus moet je daar wat aan doen
-Je je bak wil pimpen met allerlei koelers en chillers
-Hij er gewoon mee kapt door de hitte
De meeste PC's hier worden gekoeld voor niets en dat is alleen maar zonde van je geld en geeft in de meeste gevallen alleen maar meer herrie.
Overclocken is in vrijwel alle gevallen ook zinloos en nauwelijks/niet merkbaar en al helemaal geen knappe persoonlijk prestatie. Uiteraard reken ik hier de extreme (DaBit enz.) setups niet mee. Voor 3DMark is het natuurlijk wel zinvol

In mijn opinie draait de gemiddelde PC uitstekend met een of twee fannetjes. Lekker stil en dus comfortabel werken, nietwaar?
Zet jij maar eens een AMD Duron 1000 ongekoeld neer, en laat em dan maar windows booten. No way, dat gaat niet goed..Disciplus-Simplex schreef op 19 juni 2004 @ 15:12:
[...]
Koelen doe je omdat:
De meeste PC's hier worden gekoeld voor niets en dat is alleen maar zonde van je geld en geeft in de meeste gevallen alleen maar meer herrie.
Overclocken is in vrijwel alle gevallen ook zinloos en nauwelijks/niet merkbaar en al helemaal geen knappe persoonlijk prestatie. Uiteraard reken ik hier de extreme (DaBit enz.) setups niet mee. Voor 3DMark is het natuurlijk wel zinvol.
In mijn opinie draait de gemiddelde PC uitstekend met een of twee fannetjes. Lekker stil en dus comfortabel werken, nietwaar?
Koeling is er echt niet voor niets..
|>
Dus 
Waarom zou jij een Ferrari willen? Met een Lada kom je toch ook van A naar B
Laat die mensen lekker hobbyen en zeur niet zo
Waarom zou jij een Ferrari willen? Met een Lada kom je toch ook van A naar B

Waarom lees je maar de helft?Simon schreef op 19 juni 2004 @ 15:14:
[...]
Zet jij maar eens een AMD Duron 1000 ongekoeld neer, en laat em dan maar windows booten. No way, dat gaat niet goed..
Koeling is er echt niet voor niets..
Ik schreef toch ook:
Koelen doe je omdat:
Dus als je een Lada 'overclocked' wordt het een Ferrari of begrijp ik het verkeerd?Mike Jarod schreef op 19 juni 2004 @ 15:15:
Dus
Waarom zou jij een Ferrari willen? Met een Lada kom je toch ook van A naar B![]()
Koop dan meteen een high-end PC, want van normaal overclocken wordt je PC niet zo heel veel beter. Meestal is het alleen met Benchmarks goed te meten.
Verder zei ik
....
-Je je bak wil pimpen met allerlei koelers en chillers (zeg maar hobbyen
-Hij er gewoon mee kapt door de hitte....
Jongens, wat lezen jullie vandaag slecht. Maar goed, ik loop vandaag ook in een afzeik mode rond en iemand moet het dan toch bezuren
Ehm, yeah sure, ik zal ff 300€ neer tellen voor een AMD 3200+, terwijl ik mits overklokken voor 85€ dezelfde processor kan hebben (namelijk de 2500+), keuze is snel gemaakt hoor...Disciplus-Simplex schreef op 19 juni 2004 @ 15:24:
[...]
Koop dan meteen een high-end PC, want van normaal overclocken wordt je PC niet zo heel veel beter. Meestal is het alleen met Benchmarks goed te meten.
Trouwens hoe koeler je hardware, hoe langer hij meegaat en dan heb ik het vooral over de harde schijven en de processor.
Anoniem: 110270
Overclocken is echt niet zo nuttleoos hoor. Als ik 500 mhz op mijn P4 2.8 erbij doe, merk ik dat wel. En die heeft dan dus ook betere koeiling nodig.Disciplus-Simplex schreef op 19 juni 2004 @ 15:12:
[...]
Koelen doe je omdat:
Overclocken is in vrijwel alle gevallen ook zinloos en nauwelijks/niet merkbaar en al helemaal geen knappe persoonlijk prestatie. Uiteraard reken ik hier de extreme (DaBit enz.) setups niet mee. Voor 3DMark is het natuurlijk wel zinvol.
Trouwens, betere koeling zorgt niet altijd ervoor dat je PC luidruchtiger wordt. Watercooling is akelig stil op 7V
[search=teveel koelpasta]SmoothTweaker schreef op 19 juni 2004 @ 14:34:
kan het nou kwaad
Je zit hier al enige tijd, je zou onderhand toch wel moeten weten dat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten dat ze minimaal research plegen eer er een topic wordt geopend. Ik zou zeggen, herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten
[ Voor 58% gewijzigd door BalusC op 19-06-2004 23:06 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.