[medion CRT 19"] ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Beste medetweakers,

in dit topic zou ik ervaringen willen delen over het 19" crt scherm die men (schat) 2-jaarlijks in de aldi verkoopt. Ben namenlijk ook in het bezit van zo'n scherm en steeds tevreden van geweest. Tot op heden... ;( . Via het menu van men VGA kaart (fx5900xt) zette ik de monitor op 1280*960@99 hertz. }) . Ging lekker, na ongeveer een maand begon het echter mis te lopen. Moest meestal 2-3 x opnieuw proberen eerdat de monitor de resolutie aanvaarde. Plots zag ik strepen tijdens het bootten in het windows tegen, de dag later waren ze alomn aanwezig in windows. Vooral als de monitor net aanstond was een gewoone tekst bijna niet leesbaar, na enige tijd beterde dit wel. Nou moet ik em up 75hertz zetten om deze strepen weg te krijgen. (men hoofd bonkt momenteel verschrikkelijk! |:( ) Ben net op het idee gekomen een zonnebril te dragen...en het helpt! :9

Graag zou ik in dit topic tewetenkomen of nog mensen dit probleem gehad hebben en of je vlot je nieuwe monitor krijgt van medion.

Alvast bedank!

Verwijderd

Ik heb hem hier al 2 jaar zonder problemen draaien op 1024*768 @85 hertz.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 13:17
Is 1280x960 een native resolutie voor die monitor :?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 00:03
mijnes draait op 1280x1024 op 100 hz en dat heb ik langer dan een jaar, maar je kan beter dit soort vragen bij

http://www.decibyte.nl/ (medionsuxforum)

vragen. Omdat daar alleen maar mensen zijn die Medion spullen gebruiken.

• Frigolamptje
thx voor de link!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 17:27
Ik heb ook zo'n monitor. Hij werkt voor mij perfect!

Ik draai trouwens 1400x1150 @ 85 Hz.. :)

• Frigolamptje
Mja, ik had graag gehoord of er nog mensen waren die zo'n problemen kregen na het (al dan niet) forceren van de vernieuwingsfrequentie. Of als iemand de zijne al heeft moeten opsturen naar medion en hoe dat verlopen is. (sta er namenlijk nogal wantrouwig tegenover) Kan je de monitor ook niet gewoon in de aldi winkel waar je hem gekocht hebt ingeven en dat zij dan alles regelen?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 00:03
het werkt heel simpel dat monitor opstuur geval. Je doet je monitor in een willekeurige doos of originele doos. Belt medion op binnen 2 dagen komen ze met een vrachtwagen voor je deur en krijg je direct weer een nieuw monitor. Tenminste dit was bij mij het geval. (mijnes was kapot gegaan door een mot!!?!?!)

Verwijderd

Ik heb positieve ervaringen gehad met de medion 1998 JD.
De resolutie die ik koesterde was 1152 * 864 op 100 Hz.
Hij stond het daarboven net niet meer toe op 100Hz te draaien.
Nu is hij helaas overleden. Medion wilde hem niet meer repareren.

Ik besloot dat ik een nieuwe echt goede monitor moest hebben. De LG F900P die ik nu heb (sinds een dag of wat) haalt het jammer genoeg niet bij de oude aldi aanbieding. Het is een beetje zuur maar ik kan er de humor toch ook wel van inzien (vooral om de garantie).

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Frigolamptje schreef op 19 juni 2004 @ 15:06:
Mja, ik had graag gehoord of er nog mensen waren die zo'n problemen kregen na het (al dan niet) forceren van de vernieuwingsfrequentie. Of als iemand de zijne al heeft moeten opsturen naar medion en hoe dat verlopen is. (sta er namenlijk nogal wantrouwig tegenover) Kan je de monitor ook niet gewoon in de aldi winkel waar je hem gekocht hebt ingeven en dat zij dan alles regelen?
Mja dat je monitor kapot kan gaan als je de refresh rate te hoog insteld lijkt me niet zo gek. Kijk als je nou 5 hz ofzo hoger doet maaruh 15 hz (die monitor draait 85hz max dacht ik) lijkt me niet gezond ervoor. Magoed Medion heb een erg goede service. De Medion pc van mun ouders was een keer door gefikt. Een Dinsdag kwamen ze da ding halen. En vrijdag stond er alweer een nieuwe pc. Dus als je nog garantie heb zou ik toch wel gewoon de service lijn belle.
Pagina: 1