Toon posts:

Sb audigy2 ZS plop geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een sb audigy2 ZS maar als ik nu call of duty online spel hoor ik afentoe een plop geluid wat heer irritant is ik heb de kaart al in een ander slor gezet maar helaas zonder resultaat wie weet wat ik er aan kan doen ik heb ook al de update`s opgehaald.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Kan je wat beter je probleem beschrijven. Want ik heb ook een Audigy 2 ZS en heb ook wat problemen gehad, zoals heel raar geluid tijdens COD. Welke luidsprekers? Welke geluidsinstellingen gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een koptelefoon en wat wil je weten van de geluidsinstellingen? in cod staat ie op 24 bit

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ikzelf heb een SB Audigy 2, platinum. En ik heb ook problemen met geluid in games.
(ut 2004, Far Cry, Painkiller en meer). Het probleem bij mij is dat het er kraakgeluiden te horen zijn. De ene keer harder dan de andere keer. Nog een ander probleem is, dat ik af en toe mezelf wel hoor schieten, maar de tegenstanders hoor ik helemaal niet (niet praten, lopen etc).

Mijn specs:

AMD 2400 XP at 2200MhZ (voor overklok zelfde probs)
asus a7n8x Deluxe rev 2.0
Win XP pro met sp1
laatste nForce drivers voor mobi
Uberbios 1.0.0.7 voor mobi
laatste drivers voor SB Audigy 2, platinum (ook zonder geprobeerd)
Creative 5300 speakerset

Ik heb het probleem bij een schone Windows install ook.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

De oorzaak van het slechte geluid bij mij was dat ik in windows altijd in de EAX-console dingen zat aantepassen (voor de lol liedjes vervormen :D) maar als die vergeet uit te zetten en je gaat dan gamen dan kan je wel eens problemen hebben, ook in COD moet je de hoogste geluidsinstellingen zetten want anders heb je maar brak geluid. Je moet ook je speakersettings juist hebben staan, want als je kaart denkt dat je er een 5.1 speakerset op hebt hangen, maar je hebt maar stereo speakers, dan hoor je enkel het geluid van de FR en FL speakers, het geluid dat dan uit de 3 andere zou moeten komen hoor je dan helemaal niet.
En voorgeet zeker niet in apparaatbeheer de andere (onboard) soundcontroller uittezetten, ik weet niet of dit veel uitmaakt, maar ik doe het toch ;)

• JediUberknaft

JediUberknaft

ik heb alle settings gewoon goed staan.

- Speakerssettings op 5.1 surround
- En bij de Creative mixer alles ingesteld voor 5.1 speakers >> getest en kloppen

Psies zoals het hoort. Ik heb hiervoor met gewoon SB Live! geen probs gehad. Maybee dus soundkaart beetje brak, maar hoop het uiteraard nie !! Vreemd dus !!

En uiteraard staat onboard shit allemaal uit :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gecontroleerd en alles staat goed en de onboard geluidskaart staat ook uit maar ik blijf afentoe plop horen en ik had dit probleem niet toen ik mijn live kaart gebruikte.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-08 21:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mmmmm ik heb ook een Audigy II... met ook een dergelijk probleem. Ik hoor bijvoorbeeld soms een piep geluid en kraken, wanneer je de klik moet horen in de Internet Explorer als je een pagina terug wilt gaan of weer een pagina naar voren. (De knoppen Vorige en vooruit).

Specs:

AMD Athlon Thunderbird 900Mhz
1GB Dane-Elec PC133
Abit KT7-RAID Moederbord
Hercules Prophet 9500 Pro 128MB
3x 40GB Maxtor
10/100 3COM NIC
Audigy II ZS

Ik heb het overigens niet zo zeer in een game, maar meer in de menu's van een game. Overigens is dit niet altijd het geval.

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 19-06-2004 17:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• JediUberknaft

JediUberknaft

Kraakt het geluid ook wel eens bij jou ?? Dat " plop" geluid heb ik volgens mij ook ja. Gewoon als je aan het spelen, in 1x een idd plop geluid, klinkt net zoals wanneer je een mp3-tje hebt met een corrupt stukje erin ofzo. Klinkt bekend ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt dat heb ik ook

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
Het komt door het overklokken van je pc dan krijgt je pci bus teveeel stroom en gaat ie flippen

1337

• JediUberknaft

JediUberknaft

ik heb het zover kan horen echt alleen maar in games, heb in alle games ook alle mogelijke settings gebruikt, maar blijf het houden. Maar het gekke is dat ik het ene keer wel heb, de andere keer na uren spelen nog niet !!

In IE enzo heb ik er nooit last van, en in muziek zover ik kan horen ook nie.

Met of zonder overklok, heb ik zelfde probleem gewoon, dus lijkt me nie dat dat de oorzaak is.

[ Voor 14% gewijzigd door JediUberknaft op 19-06-2004 17:26 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
ZandBak schreef op 19 juni 2004 @ 17:21:
Het komt door het overklokken van je pc dan krijgt je pci bus teveeel stroom en gaat ie flippen
Tenzij je gewoon je pci/agp bussnelheid kunt locken. Ik heb ook een audigy kaart en niks geen last.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn comp etc niet overgeclockt en ik heb er geen last van als ik muziek afspeel

• ZandBak
mach2 schreef op 19 juni 2004 @ 17:26:
[...]

Tenzij je gewoon je pci/agp bussnelheid kunt locken. Ik heb ook een audigy kaart en niks geen last.
ja das waar maar ik heb het probleem tot nu toe alleen gehad met een Audigy 2 en een Audigy 2 ZS en zoals de Topic zegt Audigy 2 ZA

[ Voor 6% gewijzigd door ZandBak op 19-06-2004 17:31 ]

1337

• ZandBak
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 17:29:
Ik heb mijn comp etc niet overgeclockt en ik heb er geen last van als ik muziek afspeel
dan is het wel raar wel gewoon oficiel drivers geinstaleerd en win xp sp1 enzo?

1337

• JediUberknaft

JediUberknaft

Mijn mobi ( zie specs boven ) heeft die functie pci lock ?? Zoja, ga ik dat proberen namelijk.

• ZandBak
JediUberknaft schreef op 19 juni 2004 @ 17:33:
Mijn mobi ( zie specs boven ) heeft die functie pci lock ?? Zoja, ga ik dat proberen namelijk.
das een goeie vraag zou het niet weten weet dat de asus borden met intel(bijna allemaal) het hebben maar de jouwe weet ik niet

Heb zelf een Asus P4B met 2 GB Geheugen en een Audigy 2 ZS maar heb geen Pci lock en heb ook wel is plofjes maar me 1,7ghz draait ook op 2,1 daardoor dan maar soms plofjes

1337

• JediUberknaft

JediUberknaft

ff Gegoogled en zover ik heb kunnen lezen op n forum ( zie link hieronder ) staat er dat het iig zou moeten kunnen met mijn mobi.

" The sole fact that you can lock AGP and PCI speeds help to get the most out of your ad-in cards, and most obviously and important, your CPU and memory. "

Reviewed by: Aenslead, from unknown, 14 augustus (ergens middenaan pagina)

Dus ik duik maar ff mun bios in, hopelijk verhelpt dat mijn probleem.

link: http://rottentomatoes.pri...duct_id=659525/id_type=M/

edit:

Ik ben trouwens nog zeer nuttige info tegengekomen over een biosinstelling "pci bus latency timer" . Mocht je mobi deze functie hebben, is dit zeker proberen waard!

Link:http://www.lostcircuits.com/advice/bios2/13.shtml

[ Voor 20% gewijzigd door JediUberknaft op 19-06-2004 18:21 ]

Verwijderd

Ik heb ook een vergelijkbaar probleempje gehad met een audigy Platinum EX, hier waren de kraakjes vrijwel altijd te wijten aan geluiden van de een of andere ingang. Ook het uit slaapstand komen van HD's en zo kan die geluiden geven. En al die AEX effecten leg je toch maar beter af

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle officele drivers geinstallers en heb ook sp1 en alle update`s maar volgens mij heb ik geen pci lock op mijn mobo(a7v133)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie wel dat mijn geluidskaart(irq9) gedeelt wordt door meerde apparaten zoals mijn grafische kaart en netwerkkaart ,ultra ide controller en usb controller dus kan ik daar wat aan veranderen(toch gewoon in het bios een ander irq adress geven?)
Pagina: 1