Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[GSM] Abonnement? Orange, T-Mobile of toch Telfort

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Dag iedereen,

ik ben hier al op zoek geweest naar topics over Orange, T-Mobile en Telfort maar ik vind te weinig om mijn vraag beantwoord te krijgen.

Ik heb binnenkort een nieuw abonnement nodig, en wil eigenlijk van vodafone af omdat deze "nogal" duur is in mijn ogen.

Mijn verbruik op dit moment:
- 200/250 belminuten per maand, naar schatting zo'n 75% naar mobiel
- ca. 250 SMSjes per maand
- een paar kb GPRS (niet meer dan 100kb/maand)

Wat ik wil:
- Slim telefoontje (b.v. Sendo X, Siemens SX1; bluetooth vereist) om mobiel mail te kunnen ontvangen/lezen/beantwoorden. (met mate uiteraard)
- Voor de rest zal het wel hetzelfde blijven, behalve dat dus het aantal kabeetjes GPRS omhoog gaat

Mijn vraag:
- Welk van de 3 providers kan ik het beste kiezen? En vooral, waarom?

Ik heb op Bellen.com al een testje gedaan, en daar kwam Telfort als goedkoopste naar boven. Alleen ontbreekt het mij een beetje aan gebruikerservaring. Hier op GoT heb ik al rond gesnuffeld en vond ik diverse posts over slechte bereikbaarheid en brakke nummer routering e.d. Die lijkt me op het eerste gezicht dus al af te vallen omdat ik toch wel graag gebeld wil kunnen worden. :-)

blah

Verwijderd

orange is duur.. niet nemen :p als je geen bezwaar hebt tegen het af en toe verwisselen van je sim, dan neem je een gratis orange 30 abbo bij BC met share, hierop kan je dan onbeperkt wappen en voor heel veel mb's gewoon inetten :) voor gewoon telefoneren geen orange nemen.. je betaalt je blauw :p

blijft t-moblile en telford nog over, ik weet niet hoe het zit met de dekking en de kortingen die ze geven op nieuwe telefoons, maar de tarieven kun je zo zelf opzoeken op het internet (kijk gewoon belbundel voor jouw belgedrag + sms bundel voor jouw sms gedrag en welke dan het goedkoopst is)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 14:05 ]

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
met 250 smsjes kun je beter niet voor Orange gaan, de enige provider
die nog geen smsbundel biedt en je dus per bericht € 0,22 betaalt...

ik zou met bovenstaand belgedrag kiezen voor T-mobile 225 abonnement
en dan i.c.m. een smsbundel. Maar dat komt omdat mijn persoonlijke ervaringen
met Telfort/O2/Telfort uiterst negatief zijn en ik dus nooit meer daar
een abonnement af zal sluiten :)

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:19
In het algemeen lees je op internet meer negatieve dan positieve ervaringen. Blijkbaar hebben mensen eerder behoefte om negatieve ervaringen te delen dan positieve. Mijn persoonlijke indruk van Telfort is opzich goed: ik heb 2 jaar lang via Telfort/O2 gebeld en dat ging zonder problemen. Het bereik vond ik op zich voldoende: de enige plek waar ik nooit gebeld kon worden, was op Schiermonnikoog. Daar schijnt Telfort sinds december 2003 wel bereik te hebben, aangezien ze op de website melden waar en wanneer er masten zijn bijgeplaatst.

Mijn advies is, als je wilt weten hoe Telfort bij jou bevalt, om een simpele Telfort prepaid te kopen van 10 euro. Je kunt dan met deze prepaid kijken hoe het bereik is op de plaatsen waar jij het meest komt. Wellicht kun je op het nummer van Telfort (0800-0002 of 0800-TELFORT) aan de klantenservice vragen of zij op basis van een postcode kunnen kijken hoe goed de ontvangst is aldaar.

Succes met je keuze.

PS. Ditzelfde verhaal geldt ook voor T-Mobile en Orange. Vraag eens aan mensen na hoe het hen bevalt en kijk evt. via de KS en een prepaid hoe de dekking is.

• tERRiON
rclahsen schreef op 19 juni 2004 @ 14:05:
Vraag eens aan mensen na hoe het hen bevalt en kijk evt. via de KS en een prepaid hoe de dekking is.
De enige die ik ken met Telfort is niet echt positief, maar ook niet negatief. Maar als ik haar probeer te bellen, komt het regelmatig voor dat ze onbereikbaar is terwijl ze wel bereik e.d. heeft. (precies wat er ook al een aantal keren op GoT vermeld wordt) Dus of dát nou wel zo'n goede referentie is weet ik dus niet.

Zelf heb ik ook anderhalf jaar Telfort gehad, naar tevredenheid, maar het is inmiddels ook al ruim 2 jaar geleden dat is voor het laatst via Telfort gebeld heb. En in 2 jaar kan er natuurlijk veel gebeuren, met name doordat Telfort weer een 'zelfstandig' bedrijf is, en niet meer onder de hoed van O2 valt.

Dat van die SIM-kaart kan ik inderdaad proberen, maar omdat niemand dat nummer kent, zal ook niemand me daar op bellen. En om nou iedereen in te lichten dat mijn nummer vanaf heden 06-1234 is, en over een maand weer te zeggen dat mijn nummer toch weer 06-4321 is, zie ik niet echt zitten. :)
// Ik kan natuurlijk m'n huidige nummer doorschakelen ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door tERRiON op 19-06-2004 14:18 . Reden: Even niet nagedacht... ]

blah

Verwijderd

Het gaat tussen T-Mobile en Telfort

Orange valt af omdat bellen naar mobiel bij hun harstikke duur is. Telfort heeft iets goedkopere belbundels als t-mobile en de sms-bundels zijn nu ook gehalveerd in prijs. Hier de tarieven van telfort en t-mobile met elkaar vergeleken.

Telfort:

300minuten: 32,50
300sms: 25,00
totaal: 57,50
GPRS: 2 p/mb

T-Mobile

300minuten: 36,50
300sms: 30,00
totaal: 66,50
GPRS: 15,00

Dus ik zou voor Telfort gaan, het bereik tussen deze 2 verschilt niet veel meer.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:40

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 21:02:
Het gaat tussen T-Mobile en Telfort

Orange valt af omdat bellen naar mobiel bij hun harstikke duur is. Telfort heeft iets goedkopere belbundels als t-mobile en de sms-bundels zijn nu ook gehalveerd in prijs. Hier de tarieven van telfort en t-mobile met elkaar vergeleken.

Telfort:

300minuten: 32,50
300sms: 25,00
totaal: 57,50
GPRS: 2 p/mb

T-Mobile

300minuten: 36,50
300sms: 30,00
totaal: 66,50
GPRS: 15,00

Dus ik zou voor Telfort gaan, het bereik tussen deze 2 verschilt niet veel meer.
Ik wil graag even deze tarieven corrigeren :P GPRS kost bij telfort 1,50 p/mb :)

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Als je tussen die 3 moet kiezen is misschien Telfort wel de beste optie dan.

Orange is duur (aantal gevallen duurder dan Vodafone).

T-mobile heb ik persoonlijk veel problemen mee gehad (klantenservice) en ze zijn niet zo lang geleden tot slechtste binnenprovider gekozen door de Consumentenbond.
(buiten dat had mijn vriendin zelfs geen bereik op het museumplein in Amsterdam, toch wel een hotspot lijkt me).

Daarom lijkt mij Telfort de beste optie ;)

Verwijderd

ik mag hopen dat de TS ondertussen wel een abo heeft :D

maarrem: netwerken zijn allemaal ongeveer even goed, laatst nog onderzoek naar geweest.
gezeik met de (klanten)service heb je bij allemaal wel, dus daar ook geen rekening mee houden.

blijft over: wie heeft er goede dekking op plaatsen waar je veel bent, en wie is het goedkoopste voor je belgedrag? sim-pel

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 17:37
En ik denk dat de topicstarter beter af is met een HI abbonnement tegenwoordig. HI 40 325 minuten, sms kost halve belminuut. Dus 200 minuten bellen en 250 sms voor 40 pleuro

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen T-Mobile nemen bereik sucked erg zwaar zou voor telfort gaan.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46
Ik heb nu 10 dagen Vodafone hier in de randstad (omgeving maasland/maassluis/vlaardingen) maar het bereik is zelfs nog minder dan orange. Zeker op mn kamer en in de huiskamer. Had ik eigenlijk niet verwacht. T-mobile is hier wel aardig, Telfort niet. Orange doet het redelijk goed. Kpn is wel het beste maar dat is op wel meer plaatsen zo

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 20:07

Nitai

Live the life you love.

lekker nuttig topic zo :) Ik heb zelf een Orange abo en een Telfort abo. Telfort gebruik ik vooral voor het bellen naar andere Telfort nummers, en Orange voor GPRS en wappen...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Aangezien ik niet meedoe met de nieuwere hypes (MMS, GPRS, WAP enz) red ik me prima met een wat ouder toestelletje als de 8210 of 6310....

Daarnaast een sim-only abbo bij t-mobile genomen. 22.75 eur voor 400minuten, en 8 eur voor 80 SMSjes erbij.

Zo'n abbo met toestel is leuk, maar meteen een stuk duurder. Toestel scoor ik zelf wel, zo'n nieuw geavanceerd ding interesseert me toch niets ;)

Trouwens, 300min 36.5 incl toestel vs 300min voor 18.25 zonder toestel...

bij 2 jaar abbo scheelt dat dus 438 eur, en daar koop je zelf ook wel een leuk toestelletje voor ;)

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 19-07-2004 15:20 ]

• tERRiON
Xandalf schreef op 19 juli 2004 @ 00:31:
(buiten dat had mijn vriendin zelfs geen bereik op het museumplein in Amsterdam, toch wel een hotspot lijkt me).
Zelfs Vodafone heeft zoiets. Midden in Deventer (oké, geen wereldstad, maar toch ook geen polderdorpje meer) heeft Vodafone geen bereik. Echt letterlijk niets. En dit is geen incident, maar al jaren lang zo. (Dat T-Mobile op het museumplein geen bereik heeft is "hopelijk" een incident, hehe)
jantje112 schreef op 19 juli 2004 @ 11:44:
En ik denk dat de topicstarter beter af is met een HI abbonnement tegenwoordig. HI 40 325 minuten, sms kost halve belminuut. Dus 200 minuten bellen en 250 sms voor 40 pleuro
Ik ben principiëel tegen KPN, hoewel ze met het uitlokken van de huidige SMS-oorlog toch wel weer wat minpuntjes hebben weten weg te strepen. ;-)

Anyway, ik heb op dit moment een prepaid kaartje van Telfort, en zolang de prijzen van SMSjes bij abo's niet omlaag gaat, blijf ik wel bij prepay. Ik ben nu na bijna een maand nog geen 30 euro kwijt aan btg tegen meer dan 100/maand aan abonnement bij Vodafone...

Alleen jammer dat Telfort geen GPRS aanbiedt op prepaid nummers. En dat de dekking toch wel merkbaar minder is. (nou ja, of het werkelijk minder is, weet ik niet. Het valt in elk geval meer op nu ik er echt op let, hehe)

blah

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:25

netblade

Sunrise

Telfort :N
Niet nemen, waardeloze dekking en investeren doen ze zowiezo niet in het netwerk.
Ik zou persoonlijk voor T-Mobile gaan :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

swolters schreef op 21 juli 2004 @ 13:17:
Zelfs Vodafone heeft zoiets. Midden in Deventer (oké, geen wereldstad, maar toch ook geen polderdorpje meer) heeft Vodafone geen bereik. Echt letterlijk niets. En dit is geen incident, maar al jaren lang zo. (Dat T-Mobile op het museumplein geen bereik heeft is "hopelijk" een incident, hehe)
Is mijn ervaring helaas ook al sinds ik 1,5 jaar dat ik Vodafone heb. Vodafone klanten"service" weet niet van problemen en volgens hun is de dekking perfect ook midden in Deventer. Daar naast zijn er vele andere plekken waar het signaal de laatste tijd slecht is.

Reden voor mij om volgend jaar maart als het abonnement afloopt weer op KPN over te stappen want heb de buik vol van Vodafone. Vodafone begint een beetje trekjes te krijgen van Telfort in de slechte tijd.

Verwijderd

Per vandaag heeft Telfort de tarieven voor de sms-bundels verlaagd. Een bundel van 300 smsjes kost nu nog maar 15 euro, hetgeen neerkomt op 5 cent per sms.

Advies: ga absoluut voor Telfort!

Verwijderd

KPN is ook goed bezig met het stunten van het SMS tarief. Ik ben zeer benieuwd wanneer T-mobile ook mee gaat met de rest...

Verwijderd

Ja mooi dat Telfort over de brug is gekomen. Nu als eerst Orange nog even, en ook T mobile... Zag dat Telfort weer een leuke reclame in de kranten gaat zetten. Met een hele prijsvergelijking van sms tarieven. Dat zal even schrikken zijn voor sommige providers..

Ohja. voor dekkingsinfo op te zoeken of toe te voegen: www.zoekdekking.nl !

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 21:29 ]

Verwijderd

En Vodafone doet ook vroleijk mee met de hele "rage" :)

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

[...]

Ik ben principiëel tegen KPN, hoewel ze met het uitlokken van de huidige SMS-oorlog toch wel weer wat minpuntjes hebben weten weg te strepen. ;-)
Helaas is het meer regel dan uitzondering dat T-mobile nogal eens wat steken laat vallen in mijn geval qua dekking. Iets waar ik met Vodafone geen last van heb.
Wat KPN betreft ben k het roerend met je eens.
KPN heeft het in dit geval beter aangepakt dan Vodafone aangezien je met Vodafone via SMSbundels bij prepaid al vanaf 12 cent kon SMSen. Alleen waren zo weinig mensen daarvan op de hoogte. Maar dat is niet mijn pakkie an.

Telfort heb ik zelf ook nog een tijd gehad (tijd terug) en toen zat ik bijna constant op het Libertel netwerk (waar ze toen een overeenkomst mee hadden) in plaats van het Telfort netwerk.

Maar als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen Orange, T-mobile en Telfort en kosten wegen mee dan ga ik voor Telfort. T-mobile voor mij nevernooitmeer. Buiten bereikproblemen zijn mijn ervaringen met de (anti?)klantenservice van T-mobile slecht. Bij Telfort werden mijn problemen in ieder geval serieus behandeld (alleen na een vrij lange wachttijd).

Als kosten geen probleem zijn raad ik in eerste instantie voor Vodafone en daarna voor Orange aan. Telfort komt bij mij op de derde plaats. En .. sad but true ... zelfs mijn principes tegen KPN verhinderen mij om T-mobile boven KPN te kiezen.

Maargoed, beetje offtopic. de TS doet er denk ik het best aan om gewoon voor Telfort te gaan.

• tERRiON
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:58:
[...]
Daar naast zijn er vele andere plekken waar het signaal de laatste tijd slecht is.
Dus het ligt toch niet aan mij? Ik dacht zelf ook al dat Vodafone achteruit ging, maar begon aan mezelf te twijfelen omdat ik het nooit eerder "gemeten" heb. Dat Vodafone mij als klant verliest is al op voorhand een feit. Hoge kosten en matige kwaliteit... :S
Xandalf schreef op 21 juli 2004 @ 22:54:
[...]
Telfort heb ik zelf ook nog een tijd gehad (tijd terug) en toen zat ik bijna constant op het Libertel netwerk (waar ze toen een overeenkomst mee hadden) in plaats van het Telfort netwerk.
Dat is al wel héél lang geleden! Die overeenkomst is er al sinds '99 ofzo niet meer. En sinds die tijd heeft Telfort toch al wel fors geinvesteerd in het netwerk. Maar ook van Telfort heb ik een beetje het idee dat het minder geworden is tussen nu en toen ik nog een abo bij Telfort (toen O2) had. (nu bijna zo'n 2 jaar geleden)

Ik zit nu alleen nog te wachten tot Telfort zijn sms-tarieven voor abo's hetzelfde maakt als voor prepay. Als dat het geval is, neem ik meteen een abo, zodat ik ook fijn kan GPRS'en. ;) Dan is het alleen nog even kijken welk telefoontje ik ga gebruiken...

blah

Verwijderd

Telfort heeft net de sms tarieven verlaagd voor abo houders! www.telfort.nl

• tERRiON
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 23:03:
Telfort heeft net de sms tarieven verlaagd voor abo houders! www.telfort.nl
Klopt. Maar alleen i.c.m. sms-bundels. En ik wil geen bundel, ik wil gewoon betalen voor wat ik gebruik, en niet voor wat ik misschien verbruik. :-) Dan wil ik best een cent per sms extra betalen

In geval van Orange is het nog niet eens zo'n probleem. De 40 euro-grens haal ik wel ;-)

blah

Pagina: 1