Toon posts:

Welk formaat hebben geripte videoclips?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je op bvb kazaa een clip download, zijn die meestal rond de 50mb. Ik wil dus een eigen filmpje van zo'n 4 minuten rippen. Ik heb hem al van de videoband geript en nu is de file zo'n 6 gig met 700+x500+ resolutie.

Kan iemand mij de stappen uitleggen hoe ik deze kan omzetten naar een bestand van ongeveer 50mb en welke compressie en codecs ik dan nodig heb? Ik wil dus liever geen divx gebruiken. Ik kan niet zo'n duidelijke uitleg vinden in al die grote sites als doom9 ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 13:58:
Als je op bvb kazaa een clip download, zijn die meestal rond de 50mb. Ik wil dus een eigen filmpje van zo'n 4 minuten rippen. Ik heb hem al van de videoband geript en nu is de file zo'n 6 gig met 700+x500+ resolutie.

Kan iemand mij de stappen uitleggen hoe ik deze kan omzetten naar een bestand van ongeveer 50mb en welke compressie en codecs ik dan nodig heb? Ik wil dus liever geen divx gebruiken. Ik kan niet zo'n duidelijke uitleg vinden in al die grote sites als doom9 ofzo.
Vertel eerst eens in welk formaat je capt (welke hard en software)

Met een programma zoals virtualbub kan je alles goe comprimeren.

Je vraag is een beetje veel te algemeen 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al een tijd geleden in virtual VCR geript dus ik ben vergeten welke instellingen ik had. Ik dacht wel huffyuff en yuy3 of iets dergelijks. Ik heb een PCTV Rave kaartje.

Maar hoe maak ik de file het kleinste zonder divx en met zo goed mogelijke kwaliteit?

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-02 19:39
Je zal eerst de bestanden moeten de-interlacen, met virtualdub bijvoorbeeld, en daarna comprimeren. En voor het beste resultaat moet je dan divx of xvid gebruiken. Het kan ook naar een ander formaat, mpg ofzo, maar dan wordt je bestand veel groter/de kwalitiet veel minder

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:52

Haan

dotnetter

Je hebt toch wel de AV FAQ doorgelezen hè? ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omzetten naar MPG lijkt me wel wat. :P Maar wat wil je nou precies? Denk dat het voor jou handiger is eerst te bepalen wat je precies met het flimpje wilt, op basis daarvan het formaat kiest wat je er het beste voor kunt / wilt gebruiken, en vervolgens een converter-progje zoekt. Die zijn er tientallen...google is your friend.
Geldt overigens ook voor de documentatie over de diverse bestandsformaten...genoeg over te vinden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 19 juni 2004 @ 14:08:
Je hebt toch wel de AV FAQ doorgelezen hè? ;)
Ik zei al op die grote uitleg sites is het moeilijk specifieke uitleg te vinden.

Maar al die 50mb clips van kazaa zijn dus gewoon divx?

Ik wil hem niet groter dan 50mb zodat ik hem kan streamen van mijn website.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 14:12 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 13:58:
....omzetten naar een bestand van ongeveer 50mb en welke compressie en codecs ik dan nodig heb? Ik wil dus liever geen divx gebruiken..
Bedenk wel dat je het hier dus hebt over een totale bitrate (video+audio) van ca 1.7 Mbps. Wil je toch acceptabele kwaliteit dan heb je geen andere keus als een mp4 afgeleide codec te gebruiken. Behalve DivX is er ook nog Xvid en Ahead mp4. Ik heb geen ervaring met Windows Media 9, dat zou eventueel ook een mogelijkheid zijn.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Ahead mpeg4 ik niet handig voor je doen, enkel Ahead Player kan het nl afspelen. DivX/XviD zou kunnen, is alleen iets moelijker om in te stellen. (Voor XviD, IMO de beste van de twee, kan je een heel eind komen met deze Doom9 guide)
WMV9 is het beste geschikt voor sreaming video (door standaard ondersteuning van microsoft). MS heeft een makkelijk progje om WMV's te maken, maar ik weet alleen niet meer hoe het heet...

Overigens is je resolutie veel te hoog voor streaming video. En ook in vergelijking met de "clips van KaZaA". De helft zal ook zeker voedoende zijn. (384x288 oid)

Kijk ook eens in Doom9's capture guide...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1