Hoe kan ik inloggen op mijn computer (ADSL &Speedtouch)

Pagina: 1
Acties:

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:52

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
Ik heb al een tijdje gezocht naar de oplossing van het volgende probleem.

Ik heb ADSL met een constant IP adres. Als ik dat intyp in IE dan kan ik (natuurlijk ;) ) geen verbinding krijgen met mijn computer. Logisch, in zekere zin.
Het wordt vervelender als ik probeer in te loggen op mijn computer met via extern bureaublad (op mijn computer is het geactiveerd ;) )
Het lukt me ook niet om, bijvoorbeeld, met Wolfenstein ET, als ik een server heb gestart, om te connecten met mijn vaste IP.

Ik moet uiteraard (wellicht) iets in mijn modem (standaard :? ADSL ethernet modem merk Speedtouch 5.1 of 5.1i) aanpassen, maar wie kan mij helpen WAT ik aan moet passen

EDIT: ik heb op dit moment Windows XP professional goed werkend geinstalleerd op mijn systeem

[ Voor 7% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 19-06-2004 13:32 ]

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Je moet de nodige poorten forwarden. Iemand die van buitenaf verbinding wil maken komt eerst je modem/router tegen, en die zal de client wel moeten doorsturen naar het juiste interne IP adres en poort.

Je moet van binnen het netwerk even met je browser naar http://10.0.0.138/ gaan, en daar naar NAT/NAPT instellingen zoeken. :)

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
kan jij mij dan een voorbeeld geven hoe dat moet bij wolfestein en extern bureaublad?

http://home.hetnet.nl/~e.vanbeijnum/speedtouch.JPG voor de duidelijkheid ;)

Verwijderd

Je kunt bij het speedtouch modem een computer als default server ofzo instelllen, dan keilt hij gewoon alles door naar die computer, is misschien niet zo veilig maar ik zie dat je zone alarm draait dus dat komt goed O-)

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
als ik een default server instel, dan werkt het nog niet, jammer genoeg. Dat heb ik ook al geprobeerd :'(

Verwijderd

en ik zou zonealarm ook eerst maar even uitzetten

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 13:52:
en ik zou zonealarm ook eerst maar even uitzetten
geen goed plan. ik geloof niet meer in een vredige wereld zonder hekkers ;)

Verwijderd

hehe ik lees nu pas fatsoenlijk, maar dat bracht ook weer wat onduidelijkheden met zich mee, probeer je steeds als je met die computer connect dat te doen vanuit je interne lan? > Dat zal je idd niet lukken dan zou je gewoon je lan-ip moeten gebruiken. Als je van buiten de speedtouch probeert te connecten en je hebt hem als default server geinstalleerd kan het eigk niet meer mis gaan, omdat hij eigenlijk de 'router in het modem' 'overslaat' B)

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
ik heb trouwen 2 computers en de speedtouch met elkaar verbonden via een switch. Ik weet niet of deze opmerking iets verklaard.

Ik zal nogmaals de default server proberen, maar in eerdere instantie werkte deze manier van werken niet, met extern bureaublad.

Verwijderd

Je begrijpt hopelijk wel dat:
- Je modem de juiste poorten moet forwarden naar het adres van je PC
- De firewall op je PC ook verkeer op die poort moet toelaten

Dan is het toch gewoon een kwestie van opzoeken welke poort(en) die applicaties gebruiken? Dat kun je prima zelf voor elkaar krijgen. Ik zie niet in waarom een voorbeeld nodig is.

Maar goed, ik heb een server staan die ik weleens van buitenaf via SSH wil benaderen. SSH gebruikt TCP poort 22.
Dan geef ik dus aan dat verkeer over het TCP protocol naar intern ip 10.0.0.2 (ip van de server) moet, als er verbinding over poort 22 binnenkomt. Die poort is intern en extern hetzelfde, dat houdt het lekker simpel. Als outside IP mag je gewoon 0.0.0.0 laten staan.
Pagina: 1