Vandaag heb ik mijn nieuwe moederbord (MSI K8N Neo Platinum) met AMD64 3200+ geinstalleerd in mijn pc, en ik wil nu van mijn twee 40 gb harde schrijven een RAID 0 opstelling maken (striping dus...).
Toen ik hem de eerste keer opstarte drukte ik op del, ging vervolgens de Bios nalopen en heb voor mijn twee (ATA) arde schijven RAID enabled in de bios.
Toen herstarte ik, drukte op f10 en heb een array gemaakt en striping ingesteld, hierbij werden de schrijven dus ook helemaal gewist.
Toen heb ik vervolgens de win xp pro sp1 cdrom in de cdrom gedaan opnieuw opgestart in de hoop dat setup ging draaien. wat niet het geval was en in plaats daarvan bleef ie hangen na de keuze om raid setup te draaien. Geen probleem, bootdiskettes gedownload, setup opgestart, waarna je op f6 moet drukken om 3rd party SCSI of Raid drivers moet installeren. Dat doe ik alleen gebeurt er verder niets (
). Dan moet ik diskette 2 erin doen, enter drukken, 3 erin, enter. En dan bij diskette 4 kan ik alsnog kiezen om die RAID driver te installeren door op 's' te drukken, fabrieksdiskette in te voeren en drivers te selecteren. Daarna wordt er gevraagd om diskette 4 weer en gaat ie weer vrolijk verder. ALLEEN, na weer een aantal bestanden te hebben gekopieerd geeft ie de melding dat ie NVRAID.sys niet kan vinden en moet ik opnieuw opstarten!!!
Weet iemand wat ik fout doe en hoe het wel moet
!?!? Bij voorbaat heel hartelijk dank.
Toen ik hem de eerste keer opstarte drukte ik op del, ging vervolgens de Bios nalopen en heb voor mijn twee (ATA) arde schijven RAID enabled in de bios.
Toen herstarte ik, drukte op f10 en heb een array gemaakt en striping ingesteld, hierbij werden de schrijven dus ook helemaal gewist.
Toen heb ik vervolgens de win xp pro sp1 cdrom in de cdrom gedaan opnieuw opgestart in de hoop dat setup ging draaien. wat niet het geval was en in plaats daarvan bleef ie hangen na de keuze om raid setup te draaien. Geen probleem, bootdiskettes gedownload, setup opgestart, waarna je op f6 moet drukken om 3rd party SCSI of Raid drivers moet installeren. Dat doe ik alleen gebeurt er verder niets (
Weet iemand wat ik fout doe en hoe het wel moet
.-=Mijn Specs...=-.