Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadshit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:36

Loadshit

HOTWINGS 4ever !!!

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn nieuwe moederbord (MSI K8N Neo Platinum) met AMD64 3200+ geinstalleerd in mijn pc, en ik wil nu van mijn twee 40 gb harde schrijven een RAID 0 opstelling maken (striping dus...).
Toen ik hem de eerste keer opstarte drukte ik op del, ging vervolgens de Bios nalopen en heb voor mijn twee (ATA) arde schijven RAID enabled in de bios.
Toen herstarte ik, drukte op f10 en heb een array gemaakt en striping ingesteld, hierbij werden de schrijven dus ook helemaal gewist.

Toen heb ik vervolgens de win xp pro sp1 cdrom in de cdrom gedaan opnieuw opgestart in de hoop dat setup ging draaien. wat niet het geval was en in plaats daarvan bleef ie hangen na de keuze om raid setup te draaien. Geen probleem, bootdiskettes gedownload, setup opgestart, waarna je op f6 moet drukken om 3rd party SCSI of Raid drivers moet installeren. Dat doe ik alleen gebeurt er verder niets ( :? ). Dan moet ik diskette 2 erin doen, enter drukken, 3 erin, enter. En dan bij diskette 4 kan ik alsnog kiezen om die RAID driver te installeren door op 's' te drukken, fabrieksdiskette in te voeren en drivers te selecteren. Daarna wordt er gevraagd om diskette 4 weer en gaat ie weer vrolijk verder. ALLEEN, na weer een aantal bestanden te hebben gekopieerd geeft ie de melding dat ie NVRAID.sys niet kan vinden en moet ik opnieuw opstarten!!!

Weet iemand wat ik fout doe en hoe het wel moet :'( !?!? Bij voorbaat heel hartelijk dank.

.-=Mijn Specs...=-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadshit

Loadshit

HOTWINGS 4ever !!!

Topicstarter
Oh ja, mijn IDE-config;

IDE 1 master: disk 1
IDE 1 slave: disk 2
IDE 2 master: CDRW
IDE 2 slave: DVD-Rom

.-=Mijn Specs...=-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Je probeerde eerst om van CD te booten zo te zien, maar dat werkte niet. Wat gebeurde er (wat voor message kreeg je)? Als je CD niet wilde booten heb je de bootvolgorder aangepast om de CDrom als eerste in de lijst te zetten? Als je dan nog steeds niet kon booten van CD, dan zou ik eerst op dat focussen, want als je dat probleem oplost zou je ook wel eens je andere probleem kunnen hebben opgelost.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Gebruik je nLite? De huidige versies hebben een F6-install-RAID-driver probleem
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=20327

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadshit

Loadshit

HOTWINGS 4ever !!!

Topicstarter
-ik heb geen nLite
-bootvolgorde ook aangepast, CDROM, Floppy, Harddrive / Floppy, CdROM, Harddrive ---> geen effect

Ik heb ook met een MSDOS-startup disk in msdos setup.exe te vinden, maar ik weet mijn cdrom drive letter niet...

Ben inmiddels al 6 uur ermee bezig... |:( :(

.-=Mijn Specs...=-.