Toon posts:

[google] Flash menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een website om te zetten van tabel naar css design. Het menu is een Flash menu. Nu bedacht ik me, dat de crawlers van Google daar wel eens problemen mee zouden kunnen hebben; de crawlers zien geen URL meer en haakt af.
Hoe kan ik voorkomen dat de crawler stopt met indexeren? Is het een optie om het menu in de vorm van een verborgen lijst in de HTML te zetten of zijn er intelligentere manieren om de crawler duidelijk te maken dat er nog meer pagina's zijn.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

robots.txt en de link tag gebruiken in de header van je pagina wil wel eens helpen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Binnen het object element waarmee je de flash in de pagina zet, kun je gerust alle link plaatsen die in de movie gebruikt worden. Je mag er allerlei markup kwijt. Mensen met een browser zonder flash plugin krijgen dat namelijk te zien, en de zoekmachines vinden het doorgaans ook best.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
een sitemap is een must voor iedere geoptimaliseerde site.
(en als je toch een sitemap maakt, zorg er dan voor dat je ook gelijk de juiste anchor text gebruikt :) )

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

Heb je wel echt flash nodig voor je menu?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit onder spam gaat vallen en ik heb weinig zin in een negende note :+, maar je vraagt zelf of Flash nodig is. oordeel zelf: klik

Crisp: ik twijfel er niet aan dat jij zo'n effect kan krijgen zonder Flash ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 05:15 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Dat is ook vaker een kwestie van tijd/compatibiliteit dan van mogelijkheden. Flash is ideaal voor dit soort animatie effecten. Het werkt onder alle browsers en een Flasher zet dit bij wijze van spreken in 10 minuten in elkaar. Probeer dat maar eens met een DHTML versie. Bovendien zit je met Javascript zo goed als in hetzelfde schuitje ;)

Een paar linkjes in de object-tag zou het hele probleem op moeten lossen zoals Cheatah al zei.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 20-06-2004 11:18 ]

Verwijderd

Google indexeert Flash. Dat maakt het er natuurlijk meer toegankelijk op en het wordt zeker nooit beter geindexeerd dan semantische HTML.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 13:30:
Binnen het object element waarmee je de flash in de pagina zet, kun je gerust alle link plaatsen die in de movie gebruikt worden. Je mag er allerlei markup kwijt. Mensen met een browser zonder flash plugin krijgen dat namelijk te zien, en de zoekmachines vinden het doorgaans ook best.
IE niet, maar Mozilla laat toch de inhoud tussen een object element zien? Nou kan je dit wel met een stylesheet onzichtbaar maken, maar dan zou je je Flash weer moeten laten detecteren d.m.v. JavaScript of zo...

Verwijderd

Je snapt het niet. Mozilla laat het alleen zien als Flash niet ondersteund wordt.
edit:
Precies zoals het in de specificatie van HTML 4.01 (zo'n 5 jaar oud) staat.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 14:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 14:29:
Je snapt het niet. Mozilla laat het alleen zien als Flash niet ondersteund wordt.
edit:
Precies zoals het in de specificatie van HTML 4.01 (zo'n 5 jaar oud) staat.
Heel leuk dat het in de specificaties staat enzo, maar ik heb het even getest en bij mij staat de tekst tussen het object element in Mozilla gewoon onder het Flash filmpje.... zie http://www.rszdesign.com/temp/flashtest/

Verwijderd

Heel leuk dat je het verkeert doet. ;)

Mozilla negeert het OBJECT element in dit geval, omdat er dingen in staan die het (1) niet begrijpt (komen niet voor in de spec), (2) er niet het DATA en TYPE attribuut in voorkomen. Dus valt het terug op de inhoud. Een EMBED element, welke het wel begrijpt en een stukje tekst.

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 01:00

Jentae

Houdt van aglets.

'NextAvenue is a powerfull xhtml-wysiwyg-editor.'

Powerful schrijf je met 1 L.

Eer aan je korf (haha)

Verwijderd

Topicstarter
Leuk dat je het meldt, maar ik vroeg niet om een controle van de grammatica ;)

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 22:21
Je index.htm(l) wordt toch wel geindexeerd. Het gaat er toch maar om dat de mensen op je begin pagina komen, vandaar komen ze vanzelf op wat erachter zit.

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leuk dat je het meldt, maar ik vroeg niet om een controle van de grammatica
Daarom controleert hij de spelling...

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

siknu schreef op 20 juni 2004 @ 15:49:
Je index.htm(l) wordt toch wel geindexeerd. Het gaat er toch maar om dat de mensen op je begin pagina komen, vandaar komen ze vanzelf op wat erachter zit.
Lekker nuttig als de content waarnaar je bezoekers op zoek zijn, op de achterliggende pagina's staat. Dan stuurt Google ze dus niet jouw kant op.

Zoef

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 22:21
Het lijkt mij dat als je een product aanbeveelt op je eerste pagina, de belangrijkste pagina waarop jou bezoekers afrekenen of ze de rest van de content willen zien, hierop de belangrijkste informatie samengevat staat. In het geval dat je flash dan toch niet voor een goede indexering zorgt dan ben je toch verzekerd dat de zoekmachine/zoekmachinegebruiker het belangrijkste weet. Bekijk het eens geval specifiek. Natuurlijk is het ideaaler dat de rest ook goed opgenomen word. Metatags kunnen tevens ook volgepompt worden met data zodat zoekmachines een goed referentie kunnen verkrijgen mbt de info op je site.

[ Voor 13% gewijzigd door siknu op 20-06-2004 16:09 ]

Verwijderd

siknu schreef op 20 juni 2004 @ 16:08:
Het lijkt mij dat als je een product aanbeveelt op je eerste pagina, de belangrijkste pagina waarop jou bezoekers afrekenen of ze de rest van de content willen zien, hierop de belangrijkste informatie samengevat staat. In het geval dat je flash dan toch niet voor een goede indexering zorgt dan ben je toch verzekerd dat de zoekmachine/zoekmachinegebruiker het belangrijkste weet. Bekijk het eens geval specifiek. Natuurlijk is het ideaaler dat de rest ook goed opgenomen word.
Zo werken zoekmachines nu eenmaal niet. Zoekmachines willen veel informatie zien. En terecht, want hoe meer informatie een zoekmachine kan verzamelen, hoe beter de gebruikers ervan terecht kunnen komen op een website met relevante informatie. Je moet dus echt zorgen dat alle informatie die je te bieden hebt goed een eenvoudig te vinden is, bij voorkeur met een directe link.

• nikao
mag ik nogmaals de optie sitemap aandragen? op die manier weet je tenminste zeker dat de spiders je hele site crawlen

of je kunt natuurlijk gebruik maken van cloaking.. (dat was de term dacht ik)

je schotelt je bezoekers een andere site voor (met flash menu) dan de spiders (mooi geoptimalizeerde site)

Verwijderd

Topicstarter
Cloaking is verboden of je moet toestemming hebben van Google meen ik. En een sitemap is ook geen optie, want dan moet de spider van Google je sitemap wel weten te vinden :Y)

• nikao
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 11:10:
Cloaking is verboden of je moet toestemming hebben van Google meen ik. En een sitemap is ook geen optie, want dan moet de spider van Google je sitemap wel weten te vinden :Y)
wat je veel ziet is dat mensen een link naar de sitemap in de footer van de pagina plaatsen. (naast hun copyright geblaat :) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 14:44:
Heel leuk dat je het verkeert doet. ;)

Mozilla negeert het OBJECT element in dit geval, omdat er dingen in staan die het (1) niet begrijpt (komen niet voor in de spec), (2) er niet het DATA en TYPE attribuut in voorkomen. Dus valt het terug op de inhoud. Een EMBED element, welke het wel begrijpt en een stukje tekst.
Okee dan, ik heb even ALA's Flash Satay artikel gelezen en mijn portfolio nu iets beter gemaakt voor mensen zonder Flash. Bedankt voor de opmerking!
Pagina: 1