[VB] RS232 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik ben echt te einde raad. Ik heb een tijdje geleden een IR ontvanger in elkaar gesoldeerd. Met WinLIRC werkt hij prima. Nu wil ik een eigen VB programma maken die reageerd op de afstandbediening.

Het eerste wat ik dan wil is de data afvangen van de COM-poort, alleen lukt mij dat voor geen meter. ;(.

Met MSCOMM maak ik contact met de com-poort, en hij geeft wel een event als ik op een knop op de afstands bediening druk, maar hij geeft steeds status 5 (carrier change detecred oid).

Nu heb ik een programmaatje op internet gevonden SerialWatcher (http://www.hw.cz/software/serialwatcher/serialwatcher.zip) en die ontvangt wel alle data goed. Maar ik kan geen source code vinden voor dit programma, of voor een programma dat hier op lijkt.

Dus heeft iemand een idee wat ik fout doe kwa mijn programmeer werk (heb de source code niet meer die ik gemaakt heb, maar dat stelt niks voor, connectie maken en outputten wat hij ontvangt), of als iemand een source code heeft voor zo'n watcher kom ik er ook wel.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Ik heb geen oplossing voor je, maar als ik jou was zou ik je TS wat aanpassen, want nu is het gedeeltelijk een scriptrequest, en dat mag niet. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Programming & Webscripting is niet bedoeld voor het vragen om sourcecode; dat is je ook al eerder verteld. :) Evenmin doen we hier aan component request. Je hebt een probleem met een stukje software, waarvan je niet weet hoe je dat aan de praat krijgt. Onderaan de pagina staat een mailadres naar de maker. Neem anders contact op met hem :)

Verder komt dit topic niet overeen met wat we verwachten van een topic. Je zegt: "Het lukt me niet", maar niet wat er niet lukt, welke foutmeldingen en voorbeeldcode.

Samengevat, dit topic gaat dicht. :) Je bent vrij om een nieuw topic te openen, maar dan volgens P&W FAQ - De "quickstart" en met een duidelijk eigen probleem. :)

[ Voor 18% gewijzigd door gorgi_19 op 19-06-2004 13:26 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.