Toon posts:

storing in het onboard geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn PC opnieuw geinstalleerd en nu blijkt dat ik in mijn liedjes om de 5 seconden een korte krak hoor. Alles al getest in winamp en windows media player. Nieuwe en oude drivers installed. Niks helpt. De aansluitingen zijn allemaal goed. Het enige wa ik gedaan heb is een nieuwe cpu gestoken (van P4 2.4 fsb533 naar P4 3.20 fsb800).

Ik wil mijn goe geluid terug :'(

Verwijderd

heb je bij het vervangen van je processor toevallig nog wat frequenties(pci bus wellicht) aangepast?

en probeer met een knoppix cd toch ff of het niet een echt hardwareprobleem is. misschien heb je wel een condensator geraakt, dat zou die 5 sec verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
De PCI frequenties staan gelockt dus dat is het niet denk ik. Is een condensator zo'n zwart hoog rond ding dat er fragiel uitziet?

Verwijderd

zwart hoeftie niet te zijn, maar ze zijn idd rond en hoog, en zitten met 2 pootjes fragiel op je mobo vast...

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen mij te herrineren dat ik met het plaatsen van een bracket wel tegen zoiets heb gestoten vlak bij de audiochip.

klik hier voor foto

Ik denk dat ik de uiterst linkse bovenaan heb geraakt vlakbij de audiochip.

Verwijderd

foto is een beetje onduidelijk, maar als het zo'n zelfde ding is als die drie ronde kokertjes tussen je pci sloten, is het een condensator.

maargoed: boot eerst eens een knoppix cd, om te kijken of het wel hardewarematig is.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik weet niet wat een knoppix cd is.

Verwijderd

Da's een CDtje met het besturingssysteem Knoppix erop. Je PC draait (als alles goed is ;) dan enkel en alleen van dat CDtje. Google maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
klik hier voor een betere foto. Kan een beschadigde condensator ook aanleiding geven tot schokjes bij o.a. 3dmark?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 16:18:
klik hier voor een betere foto. Kan een beschadigde condensator ook aanleiding geven tot schokjes bij o.a. 3dmark?
Nope, als het 'goed' is zorgt een beschadigde condensator enkel voor een instabieler voltage, soms kun je er zelfs meerdere totaal vernielen voor je moederboard raar gaat doen :)

Alhoewel het natuurlijk altijd een uitzondering kan zijn, maar ik denk dat je in jou geval eerder naar het Os moet kijken. Inderdaad geen slecht plan om eventjes een knoppix CD'tje te branden en draaien :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Irritant probleem, maar hoe verwacht je dat we ermee kunnen helpen als je niet eens meldt welk moederbord je hebt :? En welke geluids(codec)chip :?

Lees ook:

GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.