Toon posts:

[QuarkXPress] catalogus opzetten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb QuarkXPress sinds kort op mijn PC staan, maar ik vroeg me af hoe je een catalogus op kan zetten met het programma... Zijn er standaard profielen te downloaden zodat deze zijn aan te passen of iets dergelijks??..

Alvast bedankt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:48:
Ik heb QuarkXPress sinds kort op mijn PC staan, maar ik vroeg me af hoe je een catalogus op kan zetten met het programma... Zijn er standaard profielen te downloaden zodat deze zijn aan te passen of iets dergelijks??..

Alvast bedankt..
Wat bedoel je precies? Een catalogus opzetten? Tsja daar moet je dan toch zelf de opmaak/structuur voor bedenken en die opzetten in Quark. Overigens kan ik je Adobe Indesign aanraden. Werk hetzelfde alleen volgens de Adobe principes.

Past deze topic niet beter in Webdesign & Graphics?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 12:54 ]

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

W&G is idd een geschiktere plek.

Ik kan voor catalogi InDesign aanraden, maar vanaf versie 5.0 kan ook XPress redelijk met xml overweg.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• hschaap
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09-2019
Ik vind het publiceren van een catalogus en hoe je dat doet niet onder webdesign vallen en al helemaal niet onder graphics. Eerder iets met databases.

Inderdaad als je nieuw bent met desktop publishing dan zou ik je ook InDesign aanraden. Als je al weet hoe je drukwerk aan moet leveren dan kan je ook wel bij QuarkXPress blijven. Je hebt het toch geinstalleerd staan. Maar je moet alles zelf maken, zover ik weet kan je geen templates ofzo downloaden. En ik zou anders gewoon eens een handleiding kopen. Een boek over QuarkXPress verdien je makkelijk terug, heb ik ook gedaan met versie 4.
Maar ik heb geen ervaring met Quark i.c.m. xml en mijn voorgevoel zegt dat je voor zulke toepassingen beter een ander programma kan gebruiken. Maarja dat is een gevoel.

Als je gewoon een boek wilt maken (een catalogus) dan zou ik eerst maar eens beginnen met hoe je uberhaupt een boek maakt in QXP. Dan zou ik daarna gaan kijken of er plugins zijn om je database te koppelen aan je catalogus. Ik zie op google dat er verschillende bedrijven zijn die een xml oplossing hebben.
Zoek op "quakxpress catalogus"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie htschaap: weten hoe en wat zal je grotendeels zelfs moete doen :)
^^ al mist er een r in z'n Google tip :+
offtopic:
en de reden dat ik post: titeledit, alleen de naam van een programma zegt wat weinig :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)