Holo3d kaart geeft strepen

Pagina: 1
Acties:

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Ik ben bezig een htpc te installeren, die met een dvi-verbinding aan een beamer hangt. Ook zit er een Holo3d-kaart in, om beeld van, bijvoorbeeld, een dvdspeler naar hdtv-formaat op te schalen. De dvd speler hangt met een rgb-component kabel aan deze kaart. En als ik op die manier een dvd afspeel, komen er af en toe verticale strepen in het beeld. Voor een fractie van een seconde, dus het is eigenlijk meer een flits, maar wel duidelijk genoeg zichtbaar om irritant te zijn.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd. Ieder pci-slot, behalve het eerste (daar zit de fan van de videokaart in de weg), een harde schijf die dicht in de buurt zat ergens anders plaatsen, nieuwe software installeren, een andere kabel (s-video), maar niets hielp.

Het vreemde is dat de strepen toenstraks even weg leken te zien. Ik was toen bezig met alle pci sloten een voor een uit te proberen, en had dus even de kap er niet opgezet. Nu vraag ik me toch af hoe zo iets kan komen. Ik weet dat dingen soms storing kunnen geven als je de kap er AF laat, maar dat iets meer stoort als je de kap er OP doet is nieuw voor me. Bovendien is dat niet echt een oplossing, aangezien de kap er zowiezo toch op moet. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, of een soortgelijke ervaring? Alvast bedankt voor alle tips.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
En voor wie dit topic ooit nog eens tegekomt met de search nog even de oplossing: het probleem bleek te liggen aan het moederbord, na vervanging hiervan zijn de strepen weg.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Hertog schreef op 10 juli 2004 @ 13:51:
En voor wie dit topic ooit nog eens tegekomt met de search nog even de oplossing: het probleem bleek te liggen aan het moederbord, na vervanging hiervan zijn de strepen weg.
Geweldig, iemand die de oplossing voor de search er neerzet.
Hulde
\ _/-\o_ _/-\o_