Toon posts:

A7V8X-X moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een groot probleem
ik heb hier een nieuwe pc staan op een paar onderdelen na. nu wil ik die installeren (XP) maar dat lukt niet de installatie stopt nadat ik geboot heb en hij de hardware gaat controleren daarna laad hij de bestanden in het geheugen en dan moet hij het scherm krijgen met de keuzes om de partitie te selecteren dat komt niet ik krijg een zwart scherm met een knipperende cursor.
daarna dacht ik misschien lukt win98 wel maar die blijft ook hangen bij het voorbereiden van de installatie.

NU mijn vraag wat is er kapot
( ik heb mijn werkgeheugen met memtest getest dat was goed daarna tesste ik mijn werkgeheugen in de probleem pc maar dan geeft hij failing adresses en errors enz)

WIE kan mij helpen

dit is er nieuw ingekomen
moederbord A7V8X-X
processor AMD 2800+ 333 MHz
videokaart Asus A9600SE ATI 128
Werkgeheugen DDRam 512 mb PC3200 400 MHZ

ik heb alles al vervangen door andere onderdelen Behalve het moederbord

deze onderdelen zaten er in
hdd western digital 80 gb
floppy
300 watt ATX
gr erik

:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry trouwens als ik mijn goed geteste werkgeheugen erinstop geeft hij ook errors of de test slaagd niet

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:52
Je kunt dmv de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif je berich editten, zodat je niet zoals nu, voor een zeer klein stukje text een nieuwe post hoeft te doen.

Verder moet je hier zoveel mogelijk informatie geven, wat voor merken gebruik je, en wat zijn de verdere specificaties.
etc...

Het mobo is niet 1 van de nieuwsten meer, jammer dat je daar de keuze op hebt laten vallen :)

[ Voor 60% gewijzigd door Hoyden op 19-06-2004 12:22 ]

Verwijderd

hoe goed is je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
300 watt ATX

• Hoyden
Kom op zeg..

Daar hebben we niet zoveel aan. Lees nu gewoon even mijn 1e reply, en post die hap.

Je moet zoveel mogelijk DUIDELIJKE informatie geven, 300watt atx zegt niet veel.
Wat voor merk is het, wat zijn de verdere specs ervan.. etc..

Doordat je in je 1e bericht weinig informatie geeft, krijg je allerlei vragen die je kunt voorkomen, door gewoon alle informatie te geven over je systeem.

Welke OS'en heb je geprobeerd naast Win98 ???
etc...

Lees ook even de diverse FAQ's, misschien heb je daar wat aan.
Scheelt je en hoop ellende :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 19-06-2004 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK sorry, ik heb de nodige informatie er bij gezet.

trouwens de voeding is zonder merk... maar daar kan het toch niet aan liggen hijd draait gewoon.

gr erik

• Hoyden
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:41:
OK sorry, ik heb de nodige informatie er bij gezet.

trouwens de voeding is zonder merk... maar daar kan het toch niet aan liggen hijd draait gewoon.

gr erik
Je voeding kan wel degelijk van invloed zijn in sommige gevallen.
Een degelijke voeding, met een stabiele spanning e.d. is zeer belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
zou ik dan een andere voeding er in moeten doen?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk dat dat een redelijk goede conclusie is, maar koop dan niet een kleintje, maar koop minimaal een 360 watt van een goed merk. Of minimaal 400/450 watt van een prutmerk. liever een goed merk, want dan zijn je voltlijnen stabieler.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

hehe .. Zwap check eerst je CPU goed zit (dus ook pasta op cpu) dan haal effe alle IDE kabels eruit en doet dat effe weer goed in en check hierbij of het goed aangesloten is op Master of Slave.

Meestal is IDE kabel die dit soort probleem geeft (check mijn post) als je er twee ATA kabels hebt, wissel het effe

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
mensen,
de voeding is al wel 3 jr oud ja

nou heb ik een andere geprobeerd maar hij doet het nog niet het was ook een 300wt
nu heb ik het werkgeheugen van de probleem pc in mijn pc gedaan en getest met memtest niks aan de hand en mijn eigen geheugen getest in de probleem pc maar dan geeft hij erros en schrijf fouten enz
dus welk geheugen je in de probleem pc gooit hij geeft lees enz fouten zou je dan niet zeggen dat het moederbord kapot is
is daar ook geen tooltje voor??

alvast bedankt voor de reacties

gr

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je al alle bankjes geprobeerd?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Stop je geheugen eens in het derde slot (wat het verst bij je processor vandaan zit). Dat wil nogal eens helpen bij A7V8X-X borden.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het derde slot ook al geprobeerd hij doet het dan nog niet.

ik snap er niks van het meeste onderdelen zijn nieuw en hij doet het nog niet.
ik heb hem trouwens bij pcmegastore.nl gehaald heeft iemand ervaring met het retoureren van onderdelen?

gr erik

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 15:53:
IK heb het derde slot ook al geprobeerd hij doet het dan nog niet.

ik snap er niks van het meeste onderdelen zijn nieuw en hij doet het nog niet.
ik heb hem trouwens bij pcmegastore.nl gehaald heeft iemand ervaring met het retoureren van onderdelen?

gr erik
A7V8X-X borden gebben wel vaker problemen met geheugen.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar het 1010 BIOS heeft een fix voor bepaalde soorten DRAM's ingebouwd. Als je dat niet wilt, moet je een ander merk geheugen van je leverancier vragen, of een A7N8X-X nemen, die is waarschijnlijk maar een paar euro duurder.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al 2 verschillende geheugen bankjes er in gebrobeerd maar geen resultaat
volgens mij wordt het nu echt saai

gr

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 16:02 ]

• Hoyden
Heb je nu al een andere bios versie geprobeerd ?? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 19-06-2004 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb net een nieuwe versie van de bios erop gezet nu stopt de installatie van xp al bij het eerste blauwe scherm waar staat: 'druk op 'F@ om een niet microsoft scsi raid stuurprogramma te installeren'
duz dat helpt denk ik ook nie :( :'(

Verwijderd

voeding? welnee man... het mainboard is verrot. Ik heb net op mijn werk met hetzelfde mb hetzelfde probleem gehad. verhalen over voedingen altijd... pfff een voeding is een voeding tenzij je er 6 hdd's en 2398 VGA kaarten in hangt... Een voeding zorgt niet dat windows vastloopt op een standaard pc-tje

Verwijderd

Ga naar je bios, kijk naar de instellingen van je CPU. Ik heb bij dit mobo wel eens gehad dat hij alles zelf veel te hoog instelde waardoor hij een beetje 'op tilt sloeg'. Als ik alles laag instelde ging het wel goed. Dus post eens even je CPU-frequency, instelling multiplier etc. Temps en spanningen ben ik ook wel naar benieuwd :9

edit:
ik zie dat je er een 2800 op hebt zitten, ik kreeg bij een 2600 al problemen omdat die te hoog door het bios werd ingesteld. Dus instellingen moet je in BIOS even aanpassen want die staan nu waarschijnlijk te hoog.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 16:55 ]

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 21:35

scorched

Maximum Overdrive

Ik zou eens beginnen met het controleren van je temps en je voltlijnen in je bios. Dus of de idle temps niet te hoog liggen en of de voltages binnen de 5% marge liggen. Dit kan al een hoop problemen geven als dit niet zo is. Daarbij, je weet (daar je het getest hebt) dat je geheugen goed is, maar je zou op de site van Asus even kunnen controleren of het ook in de lijst met compatible geheugen staat.

Shit, weer te laat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door scorched op 19-06-2004 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 16:46:
voeding? welnee man... het mainboard is verrot. Ik heb net op mijn werk met hetzelfde mb hetzelfde probleem gehad. verhalen over voedingen altijd... pfff een voeding is een voeding tenzij je er 6 hdd's en 2398 VGA kaarten in hangt... Een voeding zorgt niet dat windows vastloopt op een standaard pc-tje
nou ik heb hem net 2 dagen duz splinternieuw ik vind het raar als ie nou verrot is maar is daar geen tooltje voor om dat te scannen ofzo?

gr

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 16:55:
[...]

nou ik heb hem net 2 dagen duz splinternieuw ik vind het raar als ie nou verrot is maar is daar geen tooltje voor om dat te scannen ofzo?

gr
Waar blijven de instellingen van de BIOS (CPU settings, temps, voltages) :9

Verwijderd

Topicstarter
ff tussendoor de ene windows xp installatie cd komt verder als de andere, ze blijven allemaal op een verschillend moment hangen

gr

• Hoyden
Het is op GOT niet de bedoeling om na elke reply te groeten.. :)

Heb je al wat gespeeld met je bios settings ?
En welke bios versie heb je er nu op ?

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 19-06-2004 17:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:18:
( ik heb mijn werkgeheugen met memtest getest dat was goed daarna tesste ik mijn werkgeheugen in de probleem pc maar dan geeft hij failing adresses en errors enz)
Kun je misschien die error posten? Bij microsoft kun je namelijk kijken wat dat inhoudt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 16:47:
Ga naar je bios, kijk naar de instellingen van je CPU. Ik heb bij dit mobo wel eens gehad dat hij alles zelf veel te hoog instelde waardoor hij een beetje 'op tilt sloeg'. Als ik alles laag instelde ging het wel goed. Dus post eens even je CPU-frequency, instelling multiplier etc. Temps en spanningen ben ik ook wel naar benieuwd :9

edit:
ik zie dat je er een 2800 op hebt zitten, ik kreeg bij een 2600 al problemen omdat die te hoog door het bios werd ingesteld. Dus instellingen moet je in BIOS even aanpassen want die staan nu waarschijnlijk te hoog.
CPU speed 2500 mhz
CPU freq multiple 12.5x
external freq 200/40
memory staat op auto of je kunt hem op 400 zetten
CPU core 1.65v

de temp kan ik niet vinden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 17:07:
[...]

CPU speed 2500 mhz
CPU freq multiple 12.5x
external freq 200/40
memory staat op auto of je kunt hem op 400 zetten
CPU core 1.65v

de temp kan ik niet vinden
daar heb je het al: 2250MHz is het maximum voor dit mobo!

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 19 juni 2004 @ 17:00:
Het is op GOT niet de bedoeling om na elke reply te groeten.. :)

Heb je al wat gespeeld met je bios settings ?
En welke bios versie heb je er nu op ?
sjonge jonge je hebt heel wat op me aan te merken, maar je hebt gelijk dit is de eerste keer dat ik op tweakers post ik deed dit altijd op helpmij.nl

ik heb de nieuwste bios er nu op zitten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 17:04:
[...]

Kun je misschien die error posten? Bij microsoft kun je namelijk kijken wat dat inhoudt.
heb je weleens een memtest gedaan nou dan zie je wel dat je van die getal codes denk ik niks snapt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 17:08:
[...]

HIJ DOET HET JEEY!!

nou ik zie dus nu dat ik een te snelle werkgeheugen en processor op een oudere slome moederbord gedaan hebt
zou ik het moederbord nog terug kunnen sturen naar pcmegastore?????

• scorched
  • Laatst online: 12-08 21:35

scorched

Maximum Overdrive

[...]

Idd, zeker een leuke OC om mee te beginnen en dan zeker met zo'n Vcore, als ik dat bij mijn 3000+ plus doe vreet ie dat ook nie ;)

Dat moederbord zou op zich die 2800+ aan moeten kunnen, maar dan wel op zijn standaard speed van 2,08 Ghz (dat was het toch d8 ik) of net iets daarboven.

[ Voor 22% gewijzigd door scorched op 19-06-2004 17:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 17:14:
[...]

HIJ DOET HET JEEY!!

nou ik zie dus nu dat ik een te snelle werkgeheugen en processor op een oudere slome moederbord gedaan hebt
zou ik het moederbord nog terug kunnen sturen naar pcmegastore?????
Dat moet je niet aan ons vragen :) Let er voortaan even op dat je na installatie van alles even je BIOS checkt, zeker de instellingen van de CPU zoals nu maar weer blijkt!

• martijn_tje
  • Laatst online: 05-08 19:01
[...]

je cpu is overklockt (per ongeluk)

Omdat je moederbord de snelheid waar je cpu op moet draaien waarschijnlijk verkeerd ge detecteerd heeft of omdat je de FSB op 200 hebt gezet krijg je de volgende snelheid:

12,5*200=2500 (veel te snel)

Dit moet zijn

12,5*166= 2080

Je moet dus in het bios de FSB op 166 (of 333 net hoe het aangegeven staat) instellen. Je cpu draait dan op de snelheid waar ie voor bedoeld is.

Dit zou je probleem moeten oplossen want zonder extreme coeling en 2,2 volt haalt geen een AMD barton de 2500 Mhz (stabiel)

veel succes

[ Voor 1% gewijzigd door martijn_tje op 19-06-2004 17:17 . Reden: typo's ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 17:15:
[...]

Dat moet je niet aan ons vragen :) Let er voortaan even op dat je na installatie van alles even je BIOS checkt, zeker de instellingen van de CPU zoals nu maar weer blijkt!
hij pakt automatisch deze instellingen dus ik denk dan zal het ook wel goed wezen.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
[...]

Hoe kom je daar nou bij: mijn Barton draait op hogere snelheden op dit mobo!

Verwijderd

wokkie15620 schreef op 21 juni 2004 @ 14:23:
[...]
Hoe kom je daar nou bij: mijn Barton draait op hogere snelheden op dit mobo!
Volgens de specificaties van de fabrikant worden processorsnelheden ondersteunt tot 2250MHz. Dit betekent echter niet dat het niet mogelijk is om hogere snelheden met dit mobo te halen, maar een productie kan nooit 100% goed verlopen en dus kan Asus niet zeggen dat er procs tot bijv 2400 op kunnen draaien alhoewel dat technisch gezien wel mogelijk zou moeten zijn. Het is dus eigenlijk zo dat 2250 een minimum is en dat het best zou kunnen dat er hogere snelheden mee gehaald kunnen worden, maar dat verschilt dan per mobo.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:55:
[...]

Volgens de specificaties van de fabrikant worden processorsnelheden ondersteunt tot 2250MHz. Dit betekent echter niet dat het niet mogelijk is om hogere snelheden met dit mobo te halen, maar een productie kan nooit 100% goed verlopen en dus kan Asus niet zeggen dat er procs tot bijv 2400 op kunnen draaien alhoewel dat technisch gezien wel mogelijk zou moeten zijn. Het is dus eigenlijk zo dat 2250 een minimum is en dat het best zou kunnen dat er hogere snelheden mee gehaald kunnen worden, maar dat verschilt dan per mobo.
Er staat letterlijk: Socket A voor AMD Athlon XP/ Thoroughbred/ Barton tot 2.25GHz+

En hoger dus....

Op dit moment is de snelste socket A processor (qua mhz dan) de AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz).

Vandaar... :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De A7V8X-X ondersteunt álle SocketA processors tot en met een FSB van 166MHz dat je op het moment maar kunt krijgen :)

Zie ook de PMG FAQ » Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken? » Asus CPU support » Query by motherboard » SocketA(462) » A7V8X-X B)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 21-06-2004 16:05 ]

Pagina: 1