[WiFi]Belkin AP`s bridgen

Pagina: 1
Acties:

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 11:01
eej,
Het signaal van mijn draadloos netwerk was toch niet echt na behoren, en ze hbben me bij belkin aan geraden een 2e ap te kopen voor betere ontvangst in bepaalde delen van het huis.
Dit heb ik dus gedaan, tot mijn vreugd zag ik meteen de optie "Allow other ap`s to connect" welke aangevinkt stond.

Ik sluit het 2e AP aan, geef het een ip in dezelfde ip range en stel dezelfde SSID in. De computers connecten nu keurig op het dichtsbijzijnde AP, alleen het bridgen werkt niet!
Ik kom gewoon via de ene accespoint niet in het netwerk van de andere, bij beide staat bridging aan! :S
Moet ik nog meer instellen als het ip en de SSID dan?
Alvast bedankt :)

P.S. Situatie:

Werkend maar met slecht signaal:
ADSL MODEM---UTP---Wireless ap ------Draadloos---------Computers

Wil hebbben
Adsl modem--UTP--Wireless ap -----Draadloos ------ Wireless ap2 -------- draadloos-------------- Computers

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:15
Dat is niet bridgen maar repeaten, zoek eens een optie "WDS" of "repeater" in de configuratie. (wellicht een firmware upgrade die dit mogelijk maakt)

Je kunt dan bij repeater het MAC adres opgeven van de andere repeater, slecht 1 repeater hoeft aangesloten te worden op het netwerk.

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
Probeer de AP's eens op aparte kanalen te zetten. De SSID moet overal hetzelfde zijn.