Ik heb een heleboel oude video banden overgezet naar mijn pc (avi) en daarna omgezet naar mpeg 2 om later op dvd te branden alleen heb ik hiebij een fout gemaakt. het schijnt namelijk zo te zijn dat je een elementary stream voor audio en video moet gebruiken zodat je zowel mpv? en mpa? bestand krijgt ik heb echter een system stream gebruikt resulterende in 1 mpg bestand. Valt dit nog op te lossen of is er misschien een manier om een mpg file, gecodereerd volgens dvd pal settings naar dvd te branden? Ik heb de avi bestanden namelijk niet meer want mijn harddisk ruimte is niet ongelimiteerd.
Misschien lukt het met Nero Vision Express.
In TMPGEnc 2.5.xx zit een optie om te demuxen, ofwel de streams uit elkaar halen. Als je dit doe kan ieder author programma ermee overweg. Je moet er dan alleen wel voor zorgen dat de samplerate van de mp2/mpa 48kHz is. Anders pakt een dvd het niet. (Je kan er echter ook een WAV od AC3 van maken...)
De makkelijkste optie is misschien wel het programma DVD-Lab eens te proberen. Dit author prog. kan nl. ook verweg met gemuxde streams (door ze te demuxen
), heb je geen extra prog.s nodig. (Daarnaast is het ook een erg toegangkelijk programma om dvd's mee te authoren.)
De resolutie van je video moet natuurlijk een een "officiele" PAL resolutie zijn: 384x288, 384x576, 704/720/768x576. SVCD (480x576) mag evt ook (hangt van de standalone af)
De makkelijkste optie is misschien wel het programma DVD-Lab eens te proberen. Dit author prog. kan nl. ook verweg met gemuxde streams (door ze te demuxen
De resolutie van je video moet natuurlijk een een "officiele" PAL resolutie zijn: 384x288, 384x576, 704/720/768x576. SVCD (480x576) mag evt ook (hangt van de standalone af)
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ja alles is dus volgens officiele PAL specificaties geencode alleen heb ik dus het verkeerde stream type gekozen. TMPGenc kan toch geen *.mpg openen dus die optie gaat niet lukken. Zal DVD-lab een proberen.
Als TMPGEnc het niet direct kan (weet ik uit m'n hoofd nl. niet) dan kan het wel via een DVD2AVI project en/of AviSynth script.paragon schreef op 19 juni 2004 @ 18:08:
TMPGenc kan toch geen *.mpg openen dus die optie gaat niet lukken. Zal DVD-lab een proberen.
Een DVD2AVI project kan je maken door de *.mpg te openen in DVD2AVI en het dit als project op te slaan. De gemaakte *.d2v kan je openen in TMPG (evt vie een AviSynth script)
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Mij is het gelukt met NERO VISION EXPRESS 2, ikhad mijn OUDE vieobanden rechtstreeks naar de DVD-recorder gekopieerd!
En ik had uit Italie van famile een JUVENTUS Audio BEVELIGDE CD gekregen waarop als laatste een video met geluid in MPG2 stond, ik had net NERO update 6316 naar 63110 gedaan kreeg het niet voor elkaar, een week later kwam update
6.3.1.15 uit, die erover heen gezet en alles werkte goed, (dus zat er in 63110 een bug)
I.i.g. met versie 6.3.1.15 (21212 NVE2) gaat het goed !
succes, Harry
En ik had uit Italie van famile een JUVENTUS Audio BEVELIGDE CD gekregen waarop als laatste een video met geluid in MPG2 stond, ik had net NERO update 6316 naar 63110 gedaan kreeg het niet voor elkaar, een week later kwam update
6.3.1.15 uit, die erover heen gezet en alles werkte goed, (dus zat er in 63110 een bug)
I.i.g. met versie 6.3.1.15 (21212 NVE2) gaat het goed !
succes, Harry
TMpgEnc DVD Author leest gewoon mpeg2 bestanden in en zet ze om naar een DVD-Video filestruktuur.
Verwijderd
Hij doet dus hetzelfde als NeroVisionExpress2, de test moet uitwijzen welke de beste resultaten levert!
van Nero is een demo te downen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Nero, omdat hij zo scherp is en het geluid echt goed, maar dat is mijn mening, NERO is een groot bedrijf, ik dacht dat TEmpEG... free of ...ware is.
van Nero is een demo te downen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Nero, omdat hij zo scherp is en het geluid echt goed, maar dat is mijn mening, NERO is een groot bedrijf, ik dacht dat TEmpEG... free of ...ware is.
Nero is dan wel een groot bedrijf, maar TMPGenc is toch wel een van de betere encoders als ik het mag geloven en dan voor dat geld
Mainconcept encoder doet het ook helemaal top als je direct captured naar vcd sta je gewoon versteld van de kwaliteit.
Maar anyway ik heb het probleem dus gefixec met dvd lab werkt helemaal top ga het denk ik aanschaffen
Maar anyway ik heb het probleem dus gefixec met dvd lab werkt helemaal top ga het denk ik aanschaffen
Alsof dat iets zegt over de kwaliteit van het programmaVerwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 01:42:
<knip>
Verwijderd
Paragon kan ze vergelijken, ik neem aan dat hij ze op DVD brandt om er goede kwaliteit op te zetten, dan kan je de twee proggies eerst vergelijken voordat je later spijt krijgt na al dat werk..............
De kwaliteit speelt in dit geval dus helemaal geen rol. Hij heeft namelijk al een mpeg 2 bestand. Aangezien DVD-video ook mpeg 2 is hoeft er niets meer omgecodeerd te worden.
Verwijderd
Ik had een 5 minuten MPG2 (zeg maar music clip) hij deed er toch een kwartier over om te hercoderen, en 4minuten om 4x speed te branden.....
Nou kan het zijn dat er ander formaat (Met een zwarte balk aan de zijkanten tussen zaten, dat hij dat op het zelfde formaat omzet) want na branden, toen op de DVD speler beken en de balken waren weg maar de hoofden waren niet breder.
Paragon gefeliciteerd dat je er uit bent!
Nou kan het zijn dat er ander formaat (Met een zwarte balk aan de zijkanten tussen zaten, dat hij dat op het zelfde formaat omzet) want na branden, toen op de DVD speler beken en de balken waren weg maar de hoofden waren niet breder.
Paragon gefeliciteerd dat je er uit bent!
ligt ook aan hoe snel je PC (HD en proc) is
als ik het zo lees moet je helemaal niks re-encoden.
Ik weet niet of je ook officiele PAL DVD resoluties hebt gebruikt, zo niet probeer dan er een SVCD van te maken. Zo wel, dan moet je gewoon in nero of wat ook nieuw DVD doen, en dan je mpeg2 bestanden erin slepen. Maar re-encoden is echt niet nodig! (als je dat doet dan gaat CCE boven alles, wel prijzig)
Ik weet niet of je ook officiele PAL DVD resoluties hebt gebruikt, zo niet probeer dan er een SVCD van te maken. Zo wel, dan moet je gewoon in nero of wat ook nieuw DVD doen, en dan je mpeg2 bestanden erin slepen. Maar re-encoden is echt niet nodig! (als je dat doet dan gaat CCE boven alles, wel prijzig)
CCE-Basic niet, net zo duur als TMPGEnc. ... (En enkel een limiet op het aantal passes)menn0 schreef op 20 juni 2004 @ 02:39:
[...]
(als je dat doet dan gaat CCE boven alles, wel prijzig)
Overigens heeft hij het al voor elkaar:
Verdere reacties waren dus enigzinds overdodig...paragon schreef op 20 juni 2004 @ 01:46:
Verwijderd
Als laatste wil ik even kwijt dat ik het precies gedaan heb zoals jullie boven beschrijven, ik heb "Nieuw-DVD" aangemaakt de MPEG2 naar het vlak gesleept en commando "Volgende" (ik neem aan branden) dat de recoder van Nero iets gaat doen is buiten mijn wil om, dat gaf hij niet aan, of liet niets dergelijks zien, ik kreeg gewoon het Brandt Proces scherm.
Ook mijn file was een MPEG2 file.
MSI845PE MAX2 DDR333/512MB Pentium4 2.8GHz HDD:MAXTOR 40GB 7200 rpm.... SONY DRU500-A 4x
Maar er leiden veel wegen naar Rome blijkt!
Maar het belangrijkste is dat via dit forum PARAGON geholpen, en tevreden is.
Ook mijn file was een MPEG2 file.
MSI845PE MAX2 DDR333/512MB Pentium4 2.8GHz HDD:MAXTOR 40GB 7200 rpm.... SONY DRU500-A 4x
Maar er leiden veel wegen naar Rome blijkt!
Maar het belangrijkste is dat via dit forum PARAGON geholpen, en tevreden is.
Pagina: 1