Toon posts:

Dell Inspiron 510M vs Asus M6000N vs Acer TravelMate 8003LMi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dell Inspiron 510M
Intel® Pentium® M Processor 745 ( 1.80 GHz, 2MB L2 Cache, 400 MHz FSB )
Dell TrueMobileTM 1450 Wireless Mini-PCI card 802.11 a/b/g
15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
512MB 333 MHz DDR SDRAM (1x512)
60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Modular 8x DVD+ RW Drive
Geïntegreerd Intel® Extreme 64MB shared grafische kaart
One type I or Type II PC Card slot
Parallel, Serial, VGA, S-video out, Infrared (IrDA 1.1), Audio out (Headphones), external microphone, 2 x USB 2.0, RJ-11, RJ-45, IEEE 1394 (Firewire)
10/100 Ethernet LAN on Motherboard
Internal 56Kbps V.92 modem
Dell E-Support Solution Centre
Norton Internet security (NIS) 2004 (90 day trial)
Microsoft® Windows® XP Pro (NL)
Gratis: All-in-One A920 - 14 ppm, 4800x1200 dpi, 600x1200 dpi, WinXP/2000 + USB Printer Kabel (niet gratis)
Services: 3 jaar Next Business Day On-Site & 1 jaar Online training
1st Battery: 6 Cell Primary Battery for maximum battery life
"Gratis Software": Microsoft® Works 7.0 + Paint Shop Pro 8.0 (trial version) & Paint Shop Photo Album 4.0 (trial version)
Prijs 2.001,00 (excl. BTW)
link:voor info over de dell

Asus M6000N Centrino
15.1"SXGA+ TFT
DVD+/-RW
ATI M10 64MB VGA
Intel Pentium Mobile 745 1800Mhz 2MB Cache (Dothan)
60 GB 7200 RPM
512 MB DDR 333 Mhz (1x512)
WiFi 54 Mbps 49,00
MS Windows XP Prof UK OEM 171,00
Prijs 2.007,00 (excl. btw)
link: voor info over de asus

Acer TravelMate 8003LMi
Dothan 745 (1800Mhz)
60GB
512MB DVD+/-RW
ATI 9700 64MB
15"SXGA+
WiFi-g Bluet
WXP Prof 1.749,00
512MB DDR (1 x 512) ipv 2 x 256 49,00
Acer Advantage Warranty Upgrade 165,00
Prijs 1.963,00 (excl. BTW)
link: voor info over de acer

Welke van de bovenstaande kan je het beste aanschaffen. Ik heb gezien dat er van alledrie ellenlange topics staan. Ik wil met deze topic de 3 modellen vergelijken, zodat ik een beter oordeel kan vellen over de te kopen laptop.

BTW de prijzen van Acer en Asus van zijn de de-laptopper en dell, uiteraard van de dell website.

gaarne tips

Groeten,
Rob

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 13:42 . Reden: versie aangepast met links ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

links werken niet!

Verwijderd

Topicstarter
Welke van de bovenstaande kan je het beste aanschaffen. Ik heb gezien dat er van alledrie ellenlange topics staan. Ik wil met deze topic de 3 modellen vergelijken, zodat ik een beter oordeel kan vellen over de te kopen laptop.

BTW de prijzen van Acer en Asus van zijn de de-laptopper en dell, uiteraard van de dell website.

gaarne tips

Groeten,
Rob

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

JE pleurt hier 3 PC's neer en that's it? Zo werkt dit forum inmiddels niet meer, je moet wel een concrete vraag stellen die je niet met 10 seconden zoeken, 5 seconden patsen of 3 seconden nadenken kan oplossen. Je wilt ongetwijfeld weten wat wijsheid is?
Die Dell heeft een klotevideokaart -> afblijven.
Die Asus is de beste qua kwaliteit -> kast ed.
Die Acer heeft de snelste videokaart.

Verder is het allemaal lood om oud ijzer. CPU is identiek, DVD-brander is identiek, geheugen, scherm, HDD, software, uitrusting mbt USB....

De verschillen zijn het merk, de meegeleverde extra software en de GPU. Mag je zelf kiezen wat je belangrijk vind.

[ Voor 20% gewijzigd door Delerium op 19-06-2004 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmm...voordat je zo agressief reageert mag je ook mijn tweede post lezen...ik vond het namelijk handiger om in de 1ste post de gegevens te zetten en in de tweede mijn vraag...anders krijg je nl. 1 hele lange....en idd ik weet dat 't forum zo niet meer werkt

maar er was iemand die al zo snel reageerde...en dacht dat cursivering een link was en derhalve mijn 1ste post maar weer aangepast...derhalve staat er 1 post meer tussen...en idd ik wilde weten welke laptop het verstandigst was om aan te schaffen...

Tevens wil ik opmerken dat ik niet zo veel verstand van laptops & co heb, zodat het voor mij niet geheel duidelijk is welke het beste is. Tevens zijn er 3 threads die de laptops behandelen met alledrie meer dan 10 pagina's...dus binnen 't duurt me minimaal 3 uur (zeer summier ingeschat) om ze te lezen, laat staan ze te vergelijken.

Maar toch bedankt voor je antwoord.

Greetz,

ScumRat / Rob

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 13:40 ]

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Ecteinascidin schreef op 19 juni 2004 @ 12:20:
JE pleurt hier 3 PC's neer en that's it? Zo werkt dit forum inmiddels niet meer, je moet wel een concrete vraag stellen die je niet met 10 seconden zoeken, 5 seconden patsen of 3 seconden nadenken kan oplossen. Je wilt ongetwijfeld weten wat wijsheid is?
Die Dell heeft een klotevideokaart -> afblijven.
Die Asus is de beste qua kwaliteit -> kast ed.
Die Acer heeft de snelste videokaart.

Verder is het allemaal lood om oud ijzer. CPU is identiek, DVD-brander is identiek, geheugen, scherm, HDD, software, uitrusting mbt USB....

De verschillen zijn het merk, de meegeleverde extra software en de GPU. Mag je zelf kiezen wat je belangrijk vind.
Mooie constructieve commentaar ... NOT! :X

Die videokaart van dell is perfect als je geen games enzo speelt, alles hangt dus af van je behoeften. En die behoeften zijn hier gewoon niet vermeld.

Ik vind je korte commentaar hier heel kort door de bocht en totaal nutteloos.

Op dit mag trouwens een slotje, totaal overbodige topic zonder concrete vraagstelling.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Ok om even snel een soort van categorie indeling te maken:

Die Dell is meer een office notebook, zeer geschikt voor on the road, office en standaard dingen, gamen kan je eventueel Ureal spelen (oudere versies) maar de nieuwere spellen zullen niet gaan.

Die Asus is een echte all-rounder, meer dan geschikt voor office, standaard meuk en gamen kan ook zeer goed.

De Acer hetzelfde verhaal als de Asus alleen is de grafische kaart de beste op dit moment. Maar er zijn ook enkele problemen met de voorganger geweest de Travelmate 80x serie. Aangezien deze in dezelfde behuizing komt kan het zijn dat dezelfde problemen in deze serie teug komen. Hoeft niet maar kan wel. Daarnaast zal als je toch niet direct gaat kopen de Asus ook met een Ati M9700 verkocht worden onder model nummer M6000Ne. De vraag is alleen wanneer deze in NL beschikbaar zal zijn.

Ik zou vooral ook kijken naar wat voor poorten en dingen je kan aansluiten op de notebooks. Ga je de parallelle pport gebruiken dan wordt dat lastig als je de Acer neemt. En ten slotte waar ga je hem voor gebruiken? Office doeleinden dan is de Dell meer dan goed genoeg, ga je ermee gamen dan zou ik voor de Asus of Acer kiezen.

Waarom heb je de Dell Insprion 8600c niet meegenomen in je keuze? Die heeft namelijk ook een goede grafische kaart.

Succes met het verzamelen van info.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je zou ze ff in een tabel naast elkaar moeten zetten, bepalen wat jij belangrijk vindt, reviews erbij zoeken, keuze maken.

Is dat zo moeilijk? Daar hebben ze excell voor uitgevonden! :)

ping 127.212.23.124

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

offtopic:
@ pjottum

jij houdt wel van tabellen en excel spreadsheets he ;)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor office & games.....is het derhalve slim om te wachten op de M6000Ne met ATI M11?

Ik heb gekeken naar de Dell 8600 en kwam de volgende processor en grafische kaart tegen:
- Intel® Pentium® M Processor 755 ( 2.0 GHz, 2 MB L2 Cache, 400 MHz FSB )
- 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart

kan ik dan nog lang op 1 accu werken...of is het slimmer om te wachten tot ATI M11

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 13:14 ]

Pagina: 1