Toon posts:

Wie kan mij helpen, exchange server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Tips voor een leek op het gebied van computers ;-))

Ik heb een klein netwerkje van 5 pc's: ADSL verbinding, switch en een draytek router. Maak op het moment gebruik van Outlook Express en wil overstappen op Outlook, shared agenda etc..
Ook wil ik mijn relatiebeheersysteem delen met de andere pc's.

Tijd dus om een server in het netwerk te hangen.
Ik heb hier erg weinig verstand van, wie kan mij wat tips geven??
Wat voor een server moet ik aan denken (heb al op marktplaats.nl gekeken, er is erg veel aanbod, heb geen idee wat ik nodig heb) ?
Wat voor software raad je aan en wat zijn de te verwachten kosten??Heb wat prijsaanvragen gedaan, heb alleen geen idee wat redelijk is. Het budget is niet eindeloos ;-)

Dank je en greetz..

Verwijderd

Microsoft small business server 2000 of 2003 is denk ik de beste keus als je met outlook wil gaan werken in een kleine omgeving.

Deze versie bevat gewoon de server editie als besturingssysteem maar ook al exchange. Dus daarvoor geen extra licentie kosten meer.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 11:22 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Roys heeft je een goede suggestie aan de hand gedaan imho.

Zorg alleen voor meer dan 512 MB aan ram voor je SBS en je kunt prima vooruit.
Schaf dan de Client Server Messaging suite van TrendMicro aan en je bent ook wat dat betreft klaar.

Als server kun je denken aan een stevige pc op basis van een goed moederbord (Asus bijv.)
Dat kost je incl SBS2003 (5 cal's) een €1200.- excl.

Chieftec Matrix Super Tower Black
moederbord Asus P4P800 (incl. Antivirus TrendMicro PC-Cillin)
Intel P4 2.6Ghz 800MHz processor
Dual 256Mb PC400/PC3200 DDR CL3 (512Mb)
2x Maxtor 80.0Gb 7200RPM 8Mb SATA
1.44Mb Floppy Disk Drive zwart
DVD-Rom 16x48 zwart
DVD-Rewriter NEC ND-1300 zwart
Asus 64Mb V7000SE
Windows SBS Standard 2003 oem (incl. 5 CAL's)

(was rond maart dit jaar)

Verdubbel het geheugen naar 1 GB, skip de DVD brander omdat je daar binnen SBS2003 niet echt wat mee kunt. Misschien een Iomega Rev2, of een externe schijf als backup medium.

TrendMicro CSM suite 5 users zit rond de €250.-

Bestel de DVD versie van SBS2003 om niet eindeloos cd's te hoeven wisselen.
Reken op een uur of 12 voor de configuratie.

[ Voor 66% gewijzigd door aZuL2001 op 19-06-2004 11:33 ]

Abort, Retry, Quake ???

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Ga naar de website van Dell en kies een servertje uit met Windows 2003 SBS erbij, ben je voor een heel setje klaar voor pak hem beet 1200€ :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

frenkyb,

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal eisen gesteld aan een topic, namelijk:
- Een topic moet een goede topic titel hebben die je vraag / probleem kort omschrijft. In Windows Operating Systems moet ook het OS in je topic titel staan.

- Je moet even vertellen wat je zelf al gedaan / geprobeerd / aan inlichtingen ingewonnen hebt om je probleem op te lossen.

- Je moet zoveel mogelijk relevante informatie vertellen.

Wat er in jouw verhaal vooral ontbreekt is wat je zelf gedaan hebt (er is op www.technet.com bv. heel veel informatie te vinden over Exchnage), maar ook ontbreekt het waarom je Exchange wilt hebben (is het puur om er eens mee te spelen of heb je een klein bedrijfje waar je Exchange voor nodig hebt).

Ook is de vraag - waarom Exchange en niet bv. Mdaemon? Heb je al een domain structuur? Welk OS draaien je clients, ne meer van dat soort vragen :)

Zoals je ziet, veel vragen - begin eventjes met je topicstart aan te passen zodat het veel relevante informatie bevat :)