Toon posts:

kan door een ander gemaakte mappen niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijdje geleden heb ik perongeluk de ftp port openlaten staan op me router omdat ik die toen even nodig had, maar was helemaal vergeten die later weer dicht te doen. nu heeft dus iemand mijn ftp gebruik om zn bestanden te stationeren.
totaal zo'n 10 gig (ik maar denken hoe komt die schijf zo vol)

ik kwam er achter toen bij de schijf defragmentatie een zooi mappen niet kon verplaatsen, dat bleken dus die mappen te zijn in me ftproot van winxp.
(viel me trouwens wel op dat ik veel internet verkeer had, zag het al ook met "netstat -n" maar kon het niet plaatsen wat het was)

die kerel heeft heeft dus stuk of 20 submappen in elk van de 8 mappen gemaakt en daarin zn data.

nu het probleem: ik kan die mapen niet verwijderen ik heb wel meeste van de bestanden apart verwijderd maar nu staan de *lege mappen* er nog en die kan ik niet verwijderen want krijg melding "kan geen gegevens niet verwijdern want kan geen bronbestand of bron schijf lezen"

ik heb geprobeerd in veilige modus te verwijderen en ik dos maar geen van alle lukt t, ook niet als ik alles van "alleen lezen" af haal bij sommige mappen kan dat niet eens

formateren is even geen optie;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al een simpele scandisk/schijfcontrole gedaan?

En was het wel de bedoeling dat die andere persoon zoveel bij je uploadde? Anders gezegd: gehacked?

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 19 juni 2004 @ 10:54:

En was het wel de bedoeling dat die andere persoon zoveel bij je uploadde? Anders gezegd: gehacked?
scandisk gedaan enzo hielp niet, maar was zeker niet de bedoeling, gehackt dus ja. hij is alleen op me ftp map kunnen komen want die stond dus nog open.
bij me router en in windows, je kan die ftp ook slecht beveiligen die beveiliging erop is crap

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mike Jarod schreef op 19 juni 2004 @ 10:54:

Ik weet wel zeker dat hij gehacked is geweest, want de TS zegt zelf:
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 10:53:
tijdje geleden heb ik perongeluk de ftp port openlaten staan op me router omdat ik die toen even nodig had, maar was helemaal vergeten die later weer dicht te doen. nu heeft dus iemand mijn ftp gebruik om zn bestanden te stationeren.
totaal zo'n 10 gig (ik maar denken hoe komt die schijf zo vol)
die kerel heeft heeft dus stuk of 20 submappen in elk van de 8 mappen gemaakt en daarin zn data.
Dit zijn altijd acties die dan tijdens zo'n hack-poging gebeuren...

@ AseranO: Heb je al hier rondgezocht, want je bent volgens mij niet de enige die dit overkomen is, misschien dat er daar ook een oplossing voor je staat. Je kan trouwens ook proberen om met een Knoppix CD-tje de mappen weg te gooien... Als je NTFS-partities hebt, is het ook niet zo verwonderlijk, dat DOS de mappen niet weg kan gooien, want DOS 'kent' geen NTFS... ;)
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 10:59:
scandisk gedaan enzo hielp niet, maar was zeker niet de bedoeling, gehackt dus ja. hij is alleen op me ftp map kunnen komen want die stond dus nog open.
bij me router en in windows, je kan die ftp ook slecht beveiligen die beveiliging erop is crap
Dan is je PC ook niet volledig geupdate geweest, want dan had je er (denk ik) ook helemaal geen last van gehad. Met andere woorden: update je PC ook even voor de zekerheid

En je kan FTP's heel makkelijk beveiligen, door gewoon moeilijkere wachtwoorden in te stellen... Bijvoorbeeld cijfers en letters doorelkaar heen gooien, en wat dacht je van hoofdletters (en de boel dan case-sensitive instellen als dat kan...)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2004 11:08 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ben je wel als admin ingelogd en hoe staan de rechten op die mappen? Effuh rechtermuisklik - > properties -> security controleren. Hij zal de admin wel verwijderd hebben.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb fat32 en had dus al geprobeerd in dos maar als ik het dan wou verwijderen zegt ie dat toegang is geweigerd, en eigenschappen van die mappen staan alleen lezen maar uitzetten lukt niet want gaan ze automatisch weer terug of je kan helemaal niet uitvinken,
meeste staan uit zie ik nu alleen krijg nog steeds die melding van bronbestand...enz.
ik ben ingelogd als admin.
en me pc is helemaal up-to-date maar die beveiling is rot want hij k m beveilig dan kom k er zelf niet op maar dat is het probleem nu even niet

maar wat bedoel je pcies met knoppix cd-tje? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 11:16 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 11:14:
ik heb fat32 en had dus al geprobeerd in dos maar als ik het dan wou verwijderen zegt ie dat toegang is geweigerd, en eigenschappen van die mappen staan alleen lezen maar uitzetten lukt niet want gaan ze automatisch weer terug of je kan helemaal niet uitvinken,
meeste staan uit zie ik nu alleen krijg nog steeds die melding van bronbestand...enz.
en me pc is helemaal up-to-date maar die beveiling is rot want hij k m beveilig dan kom k er zelf niet op maar dat is het probleem nu even niet

Je zou kunnen proberen de FAT32 om te zetten naar NTFS. Vervolgens kun je wel die mappen beheren. Doe dit als de rest niet werkt, als laatste redmiddel dus.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 11:14:

FAT32 is voor een XP machine zowiezo onveilig (NTFS bied veel meer qua beveiliging...

En wat ik bedoel met een knoppix CD-tje? Je download dan een Knoppix ISO, die zet je op CD, dan boot je van die CD en probeer je dan de mappen weg te gooien...
Pagina: 1