[Promise controller K8V Deluxe] RAID performance zeer laag

Pagina: 1
Acties:

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Ik heb een probleem, na een schone install van windows xp, begon alles te haperen in windows zelf, ik kon niet eens normaal meer gotten. dus heb ik een paar benchmarks gedaan en dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.2and2.net/Uploads/Images/raid%200%20arhefadf.JPG
als het plaatje niet werkt: (http://www.2and2.net/Uploads/Images/raid%200%20arhefadf.JPG)

wat kan ik doen om vooral de Random lees performance te vergroten?

het gaat hier om dit systeem:

-asus k8v deluxe amd 64 2,2 ghz
-1 gb ram-
-2 sata schijven met 8 mb cache en 7200rpm (in raid 0 O-) )

dingen die ik heb gedaan:
-defragementeren
-zoeken op got

het is niet zo heel erg veel, maar ik weet echt niet hoe ik dit kan oplossen.
alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Koekje op 19-06-2004 12:36 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Nog niet eens een slechte score hoor, ik weet ff niet hoe je een plaatje moet uppem maar ik heb dezelfde bench al jouw gedraaid:

Mijn specs zijn 2 x wd 10.000 8 mb cache raptor raid0, PIV 3,0 2,0 gb aan geheugen en dit zijn de scores:

linear read:

MB read: 406.9375
elapsed time: 5.001
speed: 81.3775

Random read:

MB read: 20.9688
elapsed time: 5.002
speed: 4.1925

Acces time:

Accesses: 820
elapsed time: 5.002
acces time: 6.10

Overall score: 13504

Ik heb in het begin erg veel probs gehad met deze sata schijven. Ik had een promise s150sx4 kaart. Heel erg bedroefende resultaten.

Daarom heb ik een nieuw mobo gekocht met een Intel raid controller onboard, de performance was bijna 3 maal zo veel beter...

Misschien kan je eens kritisch naar je drivers kijken

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
nou erg snel is het niet hoor, als je kijkt naar mijn random read lees snelheid zie je dat het maar 2 mb/s is is :'( , nouja geen probleem meer ik heb ze aan het via ding gehangen en alles is weer in orde :)
''wel een schone install ;( ''
maar dat ben ik wel gewend met windows xp :z

plaatjes uppen kan je doen op verschillende sites, www.imgspot.com www.forumisdown.nl etc.

anders kijk je even in de faq, daar staan allerlei handige dingen in :*)

offtopic:
nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :+

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.