Beamer via video zwart/wit via dvd kleur?

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb van me werk een Philips Beamer mee gekregen gewoon een leuk ding wat wij altijd voor PC trainingen gebruiken dus werkt vrij goed. Als ik de beamer op me pc aansluit projecteert die zoals verwacht gewoon het PC scherm heel scherp. Als ik de beamer thuis op mijn DVD speler aansluit (regio vrij) dan projecteert die de film die afspeelt gewoon in kleur zoals het zou moeten. Als ik de beamer op 1 van de 2 videos aansluit dan projecteert die zwart/wit? Ik heb gebruik gemaakt van een scart aansluit waar zowel een composite kabel op past en een svhs. Als ik de Svhs kabel gebruik dan projecteert die zwart wit. Als ik de Composite kabel gebruik dan projecteert die helemaal niks :? Nu is mijn vraag hoe krijg ik die beamer zover dat die ook gewoon in kleur projecteert. Ik heb de beamer al op Pal staan en de video ook.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Probeer eens of je of je video een echt s-vhs (yc) signaal uit kan sturen of dat je de video ingang op je beamer op composite kan stellen..

je dvd geeft wel een yc signaal uit (want kleur) en vanuit je video komt nu alleen een signaal wat je beamer herkent als Y (zwart wit) en mist ie het kleur element.

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• cool0
Ik kan mijn beamer instellen op Composite. Heb namelijk in het menu van de beamer 3 keuzes.

1. Video (Composite)
2. Svideo
3. Data

Dit zijn de keuzes die ik kan maken als ik de beamer vervolgens op video zet dan zeg die dat die geen signaal ontvangt.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Gebruik anders een Svideo>composiet converter: TVout Faq: zwart/wit beeld

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:38
He dat probleem hadden wij gisteren ook. De oplossing ligt in een andere videorecorder.
Je hebt nu VHS videorecorders en je moet een S-VHS recorder hebben.
Ik heb die gisteren eentje kunnen lenen bij een bevriende elektrozaak en toen hadden we ineens kleur. Probeer alles zoveel mogelijk met s-video kabel aan te sluiten. (wij hadden trouwens gisteren ook zwart-wit bij s-video en geen beeld bij composite).
Dus je zult even een s-vhs videorecorder moeten gaan regelen ergens.

Dit topic was mijn oplossing gisteren: beamer blijft zwart/wit op svideo

[ Voor 10% gewijzigd door Mad_Manic op 19-06-2004 10:56 ]

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:51

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Heb je de juiste kabel?
Er is verschil tussen composite-->scart en scart-->composite.
Je hebt ook kabels die hiervoor een schakelaar hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door deDorus op 19-06-2004 11:07 ]

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:38
deDorus schreef op 19 juni 2004 @ 11:06:
Heb je de juiste kabel?
Er is verschil tussen composite-->scart en scart-->composite.
Je hebt ook kabels die hiervoor een schakelaar hebben.
Eerst een S-VHS VCR regelen en dan eerst proberen met S-Video en als dat niet lukt met Composite. Want composite suckt behoorlijk qua kwaliteit.
Let ook op de schakelaar op het scartblokje dat die op out staat als je hem aan de vcr plugt.

• cool0
De oplossing was een kabeltje Svhs naar composite
Aangezien ik niet een bevriende electrozaak heb die mij een svhs recorder kon uitlenen.

Verwijderd

Euss, en DeDorus zitten het warmst....

Ik heb dit probleem gehad met een S-VHS recorder op mijn DVD-Recorder,
met een goede dikke kabel(alles bezet) en toch kreeg ik op mijn DVD-recorder ook een ZWART beeld .....

Toen heb ik de SCART-kabels omgewisseld, no response!

Toen maar de bekende SCART/S-Video converter in de OUT v.d. S-VHS recorder(JVC)
gedaan en daar dezelfde SCART kabel op aan gesloten, en SCART andere kant op IN van DVD-Recorder, TOEn had ik ineens alles: SCART/Composite; S-Video , en niet te vergeten erg belangrijk RGB !!!!

Dus de SCART-OUT in dit geval van de JVC video is maakte geen goed contact, of intern is er iets doorgelust met Composite en S-Video, ik denk de kleur/intensiteit van S-Video, want de SYNC wordt bij S-Video apart door gegeven !

Converter had ik bij voorbaat al liggen, kosten € 6.95

RGB is het scherpst van alle drie, composite kan, S-Video is nog beter, en RGB geeft de drie kleuren gescheiden weer!

succes, Harry
Pagina: 1