Toon posts:

Kernel op verkeerde machine gebakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zo handig geweest om met PuTTy op mijn server ingelogd een nieuwe kernel te bakken terwijl ik dacht op mijn testmachine te zijn ingelogd, lekker handig van me... :-s Weg uptime van 142 dagen.
Gevolg: Kernel panic en kan filesystem niet vinden bij opnieuw opstarten.

Beide kernels lijken nu corrupt te zijn en machine stopt met booten als hij ontdekt dat hij de ReiserFS filesystems niet kan mounten, hoewel deze wel zijn meegecompiled. Echter in de nieuwe foute kernel is geen Adaptec scsicontroller meegebakken.

Bootcd van Slackware 9.1 met adaptec.s kerneloptie breng wel op de commandoregel maar ik kan /dev/sda2 (staat rootpartitie op) niet mounten terwijl hij de andere partities wel kan mounten.
Foutmelding is dat er geen geldig FS opstaat of teveel FS's.

Weet iemand hoe ik toch de rootpartitie kan mounten? Als ik daar ben kan ik controleren of idd de /boot/bzImage overgeschreven is door een nieuwe, tevens kan ik proberen mijn oude kernel terug te plaatsen maar die kernel staat op 5*scsi discs in een software-RAID5 config en hiervoor moet ik toch echt eerst weer contact kunnen leggen met de machine.

Wat wel vaag is dat beide kernels op de machine het niet meer doen... :-s dus misschien is er wel iets heel anders aan de hand.

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hmzz.....voortaan beter opletten:)

Maar ja, hebbie nu niks aan. Kan je met "fsck /dev/sda2" niks uithalen? Misschien is door al dat gek*** je FS een beetje in de war geraakt.
Anders misschien met knoppix proberen? Al denk ik dat als je een recente mandrake cd had, dat niet echt veel uitmaakt.

Suc6!

Verwijderd

het lijkt me sterk dat je partitie ineens beschadigd is. Kijk eens even met fdisk en print de table uit, of nog makkelijker met cfdisk, of je wel de goeie partitie te pakken hebt. Soms sporen de partitienummers (naar je gevoel) niet