Toon posts:

Legale software waardeloos.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers...,

Ik voel mij weer eens zwaar gen@@id. Pas geleden heb ik een ACER Travelmate 291LCI met legale Windows XP Pro (OEM) gekocht. Perfect dingetje, niks op aan te merken.

Nu heb ik voor mijn eigen bedrijfje ook Visual Studio .NET Professional legaal aangeschaft. Kost een vermogen, maar dan heb je ook wat. Tijdens de installatie van Visual Studio .NET wordt (logisch) gevraagd om de installatie van IIS, die niet standaard bij de XP Pro installatie wordt geinstalleerd.

Geen probleem denk je dan, software, windows onderdelen, IIS aanklikken, ok. "Plaats windows xp service pack 1 in drive E:". Okee... pak de ACER windows XP Dutch service pack 1 recovery cd, in de drive, enter... Hee... pakt ie niet.

Nou kijk ik op al die belachelijke ACER cd's, staat er nergens een I386 map, dus ook nergens een normale XP installtie directory... dus ook nooit een mogelijkheid om onderdelen toe te voegen of te verwijderen.

Nu ben ik op 30% van het noodgedwongen downloaden van een illegale windows XP service pack 1 PRO versie omdat mensen die alles legaal aanschaffen dus worden afgescheept met een paar pruts cd-tjes waar je geen h@l aan hebt... tenminste... zo voelt het dan.

Dat is toch eigenlijk een beetje vreemd... of ligt dat aan mij?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, bij home zit nu eenmaal geen iis. Kan die uberhaupt wel bij home, of niet?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 11:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

IIS zit ook op de Pre-requisites cd van Visual Studio .NET

Verwijderd

Topicstarter
Waar typte ik home? Ik had juist express de laptop met XP Professional gekocht omdat ik van IIS gebruikt moest maken. Anders had ik er wel een van 150 euro minder gekocht. Maar je wordt dus gewoon afgezet met onvolledige software.

Verwijderd

je hebt iig al 1 licentie.. dus das al heel wat.. :)

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:44

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

eamelink schreef op 19 juni 2004 @ 09:23:
Tsja, bij home zit nu eenmaal geen iis. Kan die uberhaupt wel bij home, of niet?
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 09:20:
Ik voel mij weer eens zwaar gen@@id. Pas geleden heb ik een ACER Travelmate 291LCI met legale Windows XP Pro (OEM) gekocht. Perfect dingetje, niks op aan te merken.
Te laat 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Twee Dee op 19-06-2004 09:28 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

je trekt ergens een kopietje vandaan en installeer die met jouw serie nummer.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Als jij een licentie hebt, kun je gewoon een cd'tje bij Microsoft aanvragen.

Verwijderd

idd, je betaald je licentie voor de software, niet voor de CD. Leen dus fff een cd van een vriend, kennis, buurman, en installeer daar de software van......

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:36

ErA

PipoDeClown schreef op 19 juni 2004 @ 09:27:
je trekt ergens een kopietje vandaan en installeer die met jouw serie nummer.
Kortom zonder illegale versie is ie weer nergens. Je hebt gelijk topic starter. Maar het ligt ook aan acer dat ze niet gewoon een normale XP pro cd leveren. Altijd zon verotte recovery cd..

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 19 juni 2004 @ 09:25:
IIS zit ook op de Pre-requisites cd van Visual Studio .NET
Volgens mij niet, die installeerd de Frontpage 2000 web extensions client, de setup runtime files en de microsoft visual J# .NET Redistributable package 1.1. Verder staat er op de schijf zelf voor zover ik kan zien ook geen IIS directory of install bestand.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Bij mijn compaqje zit netjes naast de recover cd (die je overigens niet gebruikt) een Windows ceedeetje.
Heb je die niet bij de Acer zitten ? Ik neem aan dat er een mogelijkheid moet zijn om extra apps die bij Windhoos geleverd worden na te installeren.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 09:31:
Als jij een licentie hebt, kun je gewoon een cd'tje bij Microsoft aanvragen.
Nope, hij heeft een OEM licentie...dat betekend, zoals ik de ULA begrijp,
dat je voor support bij de hardware leverancier moet zijn...

Een recovery CD is btw niet hetzelfde als een Officiele XP CD. MSS als XP vraagt naar die CD dat je XP dan naar een i386 map die op de HD staat wijst dat ie um dan vind...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Download noodgedwongen illegale XP pro versie is nu op 50%.
Pissige brief naar Acer is nu op 30%.

Dit bevorderd de aankoop van illegale software bij mij in elk geval voor geen meter. MS stuurt overigens ook niet zo makkelijk een nieuw CD-tje op. Daar moet je ook alweer voor betalen. Ik heb mijn C schijf ook doorzocht naar een I386 map. Helaas niet gevonden.

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 10:07 ]

Verwijderd

heb ook een keer een soortgelijk iets gehad, ook met een acer

dit was toen de oplossing:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324500

anders deze:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;811122

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 10:16 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Dus dan ben je ook niet de enige met acer om het zo maar even te stellen:

-Compaq
-Dell
-Asus
-e.d. andere fabrikanten

Die leveren al het zooitje met een standaard voorgeinstalleerde installatie van windows XP, opzich verrrekte handig maar je krijgt er ook een hoop zooi niet bij waaronder dit.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat is dan echt een probleem van Acer, ik heb laatste en Quick Restore gedaan met een Compaq laptop (met XP Home) en daar zaten twee extra cd's bij waar een install dir van XP home er gewoon op stond (ik verbaasde me ook zelf over eigenlijk)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Heb je al geprobeerd of IIS niet toevallig gewoon op je hdd staat heb ik nl al een keer meegemaakt? Dus ipv bv. D:/i386 C:/i386 geprobeerd? De IIS software moet er namerlijk gewoon opstaan als dat niet zo is moet acer ervoor zorgen dat jij dat (gratis) krijg thuisgestuurt aangezien het een onderdeel van winXP pro is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 10:27 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

De hardwareleverancier die zegt dat Windows bij zijn hardware zit is verplicht jou een werkende CD van Windows te leveren bij zijn hardware. Windows = het complete systeem (en het nog completere systeem als je geen OEM koopt). Als je niet het hele systeem kan gebruiken mag Acer dus niet beweren dat je Windows bij de laptop krijgt en verspreiden ze dus illegale software -> briefje naar MS sturen dunkt me >:D

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Staat als t goed is gewoon op de restore partititie op je hard disk

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Een recovery CD is imho erg handig juist. Maar verder maakt het niet zoveel uit. Het gaat namelijk gewoon om de CD-key. Een Windows XP Pro cdtje kan je daarom ook gewoon copieren, niets illegaals aan, je kunt hem zelfs bij MS aanvragen.

@ Meneer aard
Asus levert juist heel veel laptops zonder besturingssysteem.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37
* Brent eensch met TS is.

Betaal je het schompes zodat je je door tien registratie/activatie/authorisatie schermpjes heen mag werken, terwijl de pirated versie direct klaar voor gebruikt wordt en bij een format er zo weer op kunt zetten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• FastBunny
  • Laatst online: 26-08 11:52

FastBunny

Give it the Works !

Meneer aard schreef op 19 juni 2004 @ 10:19:
Dus dan ben je ook niet de enige met acer om het zo maar even te stellen:

-Compaq
-Dell
-Asus
-e.d. andere fabrikanten

Die leveren al het zooitje met een standaard voorgeinstalleerde installatie van windows XP, opzich verrrekte handig maar je krijgt er ook een hoop zooi niet bij waaronder dit.
Dell leverd zijn Lattitude en Optiplexen gewoon met Windows installatie cd's waar je op de dell prima mee kunt installeren en zelfs geen code hoeft in te vullen of hoeft te activeren, werkt alleen op een dell!, hoe het met de 'huis-tuin-en-keuken' modellen is weet ik niet :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Gewoon IIS downloaden en installeren is misschien wel een wijzere oplossing. Volgens dit stukje op Microsoft kun je IIS ook apart installeren. maar waar je ze kunt downloaden :? volgens mij zittie ook in de SDK's?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IIS5.1 is niet te downloaden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb dit weekend prof over home geupdated.
Daarna wat rottigheidjes met de wireless connection, wat dankzij een tip hiero via een M$ Microsoft als update weer verhoplen is(waarom die weer niet standaard in de windhoos Windows update??)

Ben nu alleen nog de nu het "in screen" meldingen kwijt die je normaal hebt bij Fn-geluid hard /zachter enz.

Microsoft flames horen niet op GoT; net zo min als Windows verbasteringen

[ Voor 20% gewijzigd door Spider.007 op 22-08-2004 21:12 ]

• FastBunny
  • Laatst online: 26-08 11:52

FastBunny

Give it the Works !

wierni schreef op 22 augustus 2004 @ 21:06:
Ik heb dit weekend prof over home geupdated.
Daarna wat rottigheidjes met de wireless connection, wat dankzij een tip hiero via een M$ Microsoft als update weer verhoplen is(waarom die weer niet standaard in de windhoos Windows update??)

Ben nu alleen nog de nu het "in screen" meldingen kwijt die je normaal hebt bij Fn-geluid hard /zachter enz.

<font color="blue">Microsoft flames horen niet op GoT; net zo min als Windows verbasteringen</font>
Dan moet je de software opnieuw installeren van je keyboard :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

het probleem met die windows cd heb ik hier oop met een compaq. Koop je een pc met een hardeschijf van 80gb kun je er nog maar 69gb van gebruiken want de rest is restore partitie.
Bij compaq zit maar bij sommige modellen de mogelijkheid om de restorepartitie op cd/dvd te fikken en dan daarvanaf te kunnen booten om te restoren, maar op de meeste modellen zit dat niet! Ben je dus toch ff 11gb kwijt waar je wel voor betaald hebt. En op de website kun je de restorecd wel bestellen, maar dat kost je ff €38,50 en zit er een originele windows cd bij? dacht het niet, het enige wat je krijgt is die verotte restore partitie.
Kortom:
- Je betaalt voor een hardeschijf van 80gb en krijgt er in feite maar 69gb voor
- Als net buiten je garantie je hdd de geest geeft ben je je restore kwijt (op de site geven ze het argument dat je de cd's kwijt kunt raken of dat ze beschadigen, als je ze gewoon opbergt gebeurt dat m.i. niet)
- Je krijgt wel de licentie voor winxp maar geen cd. Is ook los te bestellen tegen betaling.

ik geloof dat er maar eens een zeer boze brief richting compaq gaat met een paar redelijke eisen. Als ik ergens voor betaal wil ik het wel krijgen en niet maar half, anders betaal ik ook wel half.

Insert vies grapje hier

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z&#039;n best

Toevallig gisteren de pc van een vriendin "gered". Ding deed na uninstall van NAV2003 en install van KAV een hoop dingen verkeerd. Op een gegeven moment vroeg ie om de Windows CD en die zat er keurig netjes bij.

Fujitsu Siemens, WinXP Home OEM

Gewoon even ter info, niet alle fabrikanten zijn dus zo lomp om geen windows cd erbij te doen

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als een ex-werknemer van een grote computerbouwer heb ik mij daar bezig gehouden met configuraties en recovery.

Microsoft eist dat er een merk of machine verbonden installatie bij zit en kiezen veel grote merken voor een restore CD omdat dat een hoop telefoontjes scheelt. Met 1 druk op de knop staat er een verse install volledig geconfigureerd terug.

Een normale (merkverbonden) CD vereist toch enige kennis en aangezien 90% van de gebruikers dat niet heeft.... De keuze van een unattended install is vaak een probleem omdat die wel eens fout kunnen gaan als er hardware veranderd is....

De recovery op de HDD is de meest simpele en goedkoopste oplossing om veel verschillende configuraties te kunnen maken, iedere verandering aan een configuratie vereist dan geen tijdrovende ingreep om ook de bijbehorende CD's te persen.

Daarom zou ik graag bij de aanschaf van een PC een gewone installatie-CD willen hebben omdat ik zelf wil bepalen hoe mijn installatie eruit komt te zien en ik zeker niet afhankelijk ben van de geleverde hardware. Mijn volgende PC wordt dan ook een zelfbouw met een losse XP of 2000 prof erbij.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Rubberenkip schreef op 23 augustus 2004 @ 11:54:
het probleem met die windows cd heb ik hier oop met een compaq. Koop je een pc met een hardeschijf van 80gb kun je er nog maar 69gb van gebruiken want de rest is restore partitie.

- Je betaalt voor een hardeschijf van 80gb en krijgt er in feite maar 69gb voor
om bij jouw woorden te blijven: HALF goed: een 80 gb schijf is sowieso maar 74.5 gb, daar raak je dus al 5.5 gb kwijt. de restore partitie in jouw geval is dus ook 5.g gb.
die eerste 5.5 gb, dat is gewoon jammer: HD-fabrikanten noemen 1000 byte al een KB, terwijl in windows 1024 byte pas een KB genoemd wordt (zelfde gaat op voor 1000/1024 KB in een MB en 1000/1024 MB in een GB, ff rekenen geeft dan die 5.5 GB 'verlies').
voor wat betreft die 5.5 gb restore-partitie geef ik je overigens gelijk: liever een cd-tje daarvoor in de plaats.

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
na een recovery met die cd's van acer heb jij een i386 map (ik in elk geval wel). Is wel klote methode maar dan heb je em dus wel. Ik raad je gewoon aan een kopie te regelen van een gewone xp pro cd gezien je een licentie hebt niets mis mee.
Oh ja mocht je het voor elkaar krijgen dat microsoft je een windows xp cd toestuurt vertel mij ook ff hoe je dat geregelt heb kan ik misschien nog een keer overwegen om die lamme recovery cd van me laptop met home edition te vervangen door een goede kopie zonder acer troep.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Hmm ik vind het wel een slechte zaak. De TS betaalt voor Windows XP Prof. maar krijgt een recovery cd en een legale cd-key. En dat van een groot merk.

Ik heb zelf een Medion laptop van 1,5 jaar en daar zat gewoon een Windows XP Prof. cd bij. Als zelfs een 'goedkoop' merk (ben er heel tevreden mee hoor, nooit kapot gegaan) een officiele Windows cd meelevert, dan hoort zo'n groot bedrijf het zeker te doen! Daar heb je voor betaald!

offtopic:
En dan vraag ik me af waarom sommige mensen Medion een flutmerk vinden :/

Verwijderd

Ik vraag me af of de TS wel echt goed gekeken heeft, want sommige Acer laptops (en dan bedoel ik die laptops die ik hier beheer, vijf stuks, de laptop die ik thuis heb, de laptop die mijn collega thuis heeft, de laptop die ik een vriend van me heb aangeraden en minimaal drie laptops bij een accountingbureau in Oss) die hebben gewoon een Windows XP Pro CD in die enorme stapel bullshit CDs zitten?

Dus zo waardeloos zou ik het niet willen noemen.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:39:
Ik vraag me af of de TS wel echt goed gekeken heeft, want sommige Acer laptops (en dan bedoel ik die laptops die ik hier beheer, vijf stuks, de laptop die ik thuis heb, de laptop die mijn collega thuis heeft, de laptop die ik een vriend van me heb aangeraden en minimaal drie laptops bij een accountingbureau in Oss) die hebben gewoon een Windows XP Pro CD in die enorme stapel bullshit CDs zitten?

Dus zo waardeloos zou ik het niet willen noemen.
Ik vind de topictitel eigenlijk waardeloos :P :>

Nee even serieus, legale software is niet waardeloos. Ga maar eens naar de winkel en koop daar maar Windows XP Pro. Stop het in de cdrom/dvd-speler et voila!

Dat grote bedrijven als Acer er geen cd bij levert is waardeloos. Het hoeft natuurlijk niet altijd voor te komen, maar ik heb ook vaak meegemaakt dat kennissen geen Windows cd kregen bij hun laptop. Dat is waardeloos.

Verwijderd

Vilenin schreef op 19 juni 2004 @ 10:29:
De hardwareleverancier die zegt dat Windows bij zijn hardware zit is verplicht jou een werkende CD van Windows te leveren bij zijn hardware. Windows = het complete systeem (en het nog completere systeem als je geen OEM koopt). Als je niet het hele systeem kan gebruiken mag Acer dus niet beweren dat je Windows bij de laptop krijgt en verspreiden ze dus illegale software -> briefje naar MS sturen dunkt me >:D
Ook al is dit een oude reactie, vraag ik me dit af: Heb je er wel kaas van gegeten?

Een OEM product is een product wat in een naar de fabrikant zijn keus en, nu krijgen we het, in overeenstemming met Microsoft aangeboden wordt.

Alsof een computerfabrikant, die Microsoft's OEM software jarenlang met alleen recovery cd's meelevert, nadat jij een briefje maakt, opeens "illegaal" bezig is. :Z

Wake up.

Nofi.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 20:01 ]

Verwijderd

collin schreef op 23 augustus 2004 @ 21:02:
[...]

Cool off. The dude was joking > :D
Ik ben niet boos. Op een forum? Boos worden? :+ Neuh...
Er wordt alleen (onterecht) een hoop geflamed naar de fabrikanten.
Hoe groot is de lepel die Microsoft hier in de pap bij heeft? Groot, heel erg groot.

Voorbeeld: Fabrikant x biedt een product aan met XP Home. En er staat groot boven. (insert fabrikant x) raadt Windows Xp Professional aan.

Van wie denk je dat die zin komt? ;) Juist.. niet van de fabrikant.
OEM-gebonden verplichtingen.

Feit blijft: Je betaalt vaak voor een licentie en niet voor een pakket.
Je hebt het recht om die software naar full extend te gebruiken en dat moet ook kunnen, dat argument trek ik niet in tweifel. Er komt echter wel meer bij kijken dan de fabrikant je aanbiedt, of zoals sommige mensen het zien, je in je maag splitst.
Vergeten wordt echter dat de fabrikant daar weinig vrijheid in heeft.
Ik wil alleen een vals argument rechtzetten :)

mss een beetje loze post maar slaat wel op het onderwerp :>

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

edit:

Het is wel een leuke discussie ei'k. Ik verwijder wat offtopic cq. onzinreplies en heb het weer geopend. Een topic over de hardware van Medion past ook beter bij de harde waren collega's :)

[ Voor 111% gewijzigd door F_J_K op 23-08-2004 23:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 21:11:
Feit blijft: Je betaalt vaak voor een licentie en niet voor een pakket.
Je hebt het recht om die software naar full extend te gebruiken en dat moet ook kunnen, dat argument trek ik niet in tweifel. Er komt echter wel meer bij kijken dan de fabrikant je aanbiedt, of zoals sommige mensen het zien, je in je maag splitst.
Vergeten wordt echter dat de fabrikant daar weinig vrijheid in heeft.
Ik wil alleen een vals argument rechtzetten :)
nouja, een fabrikant heeft altijd de mogelijkheid om zelf een windows cd te persen met netjes het woord "genuine" enzo erin. als medion het kan, moet acer het ook kunnen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Nakebod

Nope.

ff een idee, kijk eens voor de gein @ C:\I386
Heb ook een Acer met XP Pro, en op cd staat zover ik weet idd geen i386 map, op de hdd wel, en problem solved.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Als je een geldige en legale cd-key hebt, kan het volgens mij geen kwaad om een illegale versie van Win XP te downloaden als je dan bij de instalatie die legale serial key gebruikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 23:47:
Als je een geldige en legale cd-key hebt, kan het volgens mij geen kwaad om een illegale versie van Win XP te downloaden als je dan bij de instalatie die legale serial key gebruikt.
en toch wil microsoft dat eigenlijk niet hebben. (los daarvan: je moet de setupp.ini nog even aanpassen, en dan ben je copyrighted software aan het modificeren: absoluut verboden).

volgens mij zegt microsoft gewoon: je koopt een licentie bij een hardwaretoko, dus je moet bij hun zijn voor service enzo. eventueel regel je ergens anders een doc-kit, maar dan wel eentje van microsoft, en daar ga je ook gewoon die 3 euro nogwat voor betalen.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Nakebod schreef op 23 augustus 2004 @ 23:47:
ff een idee, kijk eens voor de gein @ C:\I386
Heb ook een Acer met XP Pro, en op cd staat zover ik weet idd geen i386 map, op de hdd wel, en problem solved.
Inderdaad heb al menig acer geinstalleerd en dat is de locatie waar de i386 terrecht komt. Misschien idd niet de beste keuze om alleen restore cds te leveren maar ja. Je hebt het in ieder geval.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 23:50:
(los daarvan: je moet de setupp.ini nog even aanpassen, en dan ben je copyrighted software aan het modificeren: absoluut verboden).
Volgens mij is een .ini file gewoon een file met settings, en dat is geen software, en derhalve niet verboden.

Verwijderd

hmmz, dat zou kunnen ja.

maargoed, blijft staan dat het downloaden van illegaal gekopieerde software gewoon verboden is, of je nou een licentie hebt of niet.

of microsoft houdt zich gewoon netjes aan de europese regels (en rechterlijke uitspraken) over koppelverkoop en schaft de OEM-meuk af

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 23:55 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Erkens schreef op 23 augustus 2004 @ 23:52:
[...]

Volgens mij is een .ini file gewoon een file met settings, en dat is geen software, en derhalve niet verboden.
Het is een bestand, gecreeerd door Microsoft voor een specifiek doel en bevat derhalve een specifieke inhoud, zoals door de maker bedoeld....ik denk wel zeker dat dit copyright-gevoelig ligt, tenzij het anders gespecificeerd is door MS.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Mijn vaders' dell cd werkt toch gewoon perfect, het enige wat er anders aan is is dat de supportfiles automatisch mee worden geinstalleerd, en dat er een snelkoppeling naar wordt gemaakt op het bureaublad.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MissingDog schreef op 23 augustus 2004 @ 23:57:
[...]

Het is een bestand, gecreeerd door Microsoft voor een specifiek doel en bevat derhalve een specifieke inhoud, zoals door de maker bedoeld....ik denk wel zeker dat dit copyright-gevoelig ligt, tenzij het anders gespecificeerd is door MS.
o, er rust natuurlijk copyright op, maar daarom mag je het voor eigen gebruik wel gewoon aanpassen :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tomsworld schreef op 23 augustus 2004 @ 23:51:
[...]

Inderdaad heb al menig acer geinstalleerd en dat is de locatie waar de i386 terrecht komt. Misschien idd niet de beste keuze om alleen restore cds te leveren maar ja. Je hebt het in ieder geval.
Mwa.

Trek die i386 dir eraf, pak een (desnoods minder legale) XP Pro cd voor de overige setupfiles en \tools / \support dirs, en maak je eigen install CD.

Kun je 'm ook nog slipstreamen ook als je dat wil.

En idd, afhankelijk van de contractvorm die met de OEM is overeengekomen: de installatiebestanden worden ALTIJD meegeleverd, alleen HOEFT dat niet op een volledige CD te zijn maar mag / moet dat ook on-disk.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 24-08-2004 00:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Erkens schreef op 24 augustus 2004 @ 00:02:
[...]

o, er rust natuurlijk copyright op, maar daarom mag je het voor eigen gebruik wel gewoon aanpassen :)
hoe zat dat dan met die figuur die veroordeeld is voor het aanpassen van de firmware van een gsm?

misschien staat er ook wel ergens een bepaling over in de EULA, en dan eentje die voor de grap eens niet tegen de nederlandse wet in gaat :) (kweenie hoor, maar dacht zoiets gehoord te hebben)

maargoed, zoals ik al zei: je mag windows niet eens downloaden, zelfs niet als je het gebruikersrecht hebt.

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 11:26
Waarom moet er eigenlijk opnieuw geïnstalleerd worden? Als er een cd van Windows XP professional geleend of gedownload is kan die er toch worden gebruikt als Windows om de CD vraagt.

Verwijderd

Cyzor schreef op 24 augustus 2004 @ 00:06:
Waarom moet er eigenlijk opnieuw geïnstalleerd worden? Als er een cd van Windows XP professional geleend of gedownload is kan die er toch worden gebruikt als Windows om de CD vraagt.
je kan ook gewoon naar de cab's op de harddisk wijzen :)

waar het in het algemeen om gaat: als gebruiker wil je wel eens kunnen herinstalleren, maar is een leverancier dan ook verplicht om een install-cd mee te leveren?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cyzor schreef op 24 augustus 2004 @ 00:06:
Als er een cd van Windows XP professional geleend of gedownload is kan die er toch worden gebruikt als Windows om de CD vraagt.
Nee.
OEM CDs hebben een afwijkende PIDkey.
Een OEM key werkt niet op een FPP CD.
Een FPP key werkt niet op een VLK CD
Een VLK key werkt niet op een OEM CD
Een FPP key werkt niet op een OEM CD...

Enz, enz.

VVV true ;)

Verwijderd

^^^ hij bedoelt als een eenmaal geinstalleerde windows de windows-cd wil zien voor een paar bestanden. dan werkt dat wel gewoon.

(die pid staat trouwens in de setupp.ini waar ik het net al over had)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 00:05:
hoe zat dat dan met die figuur die veroordeeld is voor het aanpassen van de firmware van een gsm?
firmware is software, ik weet geen details hiervan, maar ik neem aan dat dat niet een kwestie was van een instelling, wat het wijzigen van een ini-file wel is imo.
Pagina: 1