Toon posts:

[A7V333] bluescreens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week heb ik bij de pc van mijn vriendin (2 meter verder dus) een a7v333 moederbord ingebouwd. Hierop zit een 1800+ processor (palomino) en 2 X 256 mb geheugen (pc2100,samsung).
De voltages (van de noname voeding) zijn zeer stabiel. Ook de temps zijn stabiel en goed (tussen 39 en 54).
Toch krijg ik regelmatig bluescreens (Driver_IRQL..., KMode, etc...).
Dit vooral bij netwerkverkeer (windows update, IE, etc). Daarom is de NIC al vervangen.
De HD geeft geen fouten, zodat ook dat is uitgesloten.
De AGP kaart is een Creative Geforce 3 Ti200 met 64 mb ram.
Ik heb getest met bios 1017 en (nu) 1016. Zelfde probleem.
De FAQ biedt geen uitkomst......
Memtest loopt 12 uur zonder fouten en prime95 heeft alleen een afrondingsfout. Daarna loopt prime ook stabiel (urenlang).

edit: vergeten:

XP home en XP pro hetzelfde...,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 03:22 . Reden: OS ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ biedt geen uitkomst......
Heb je álles gedaan wat hierin staat Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :? Ook het vervangen van hardware onderdelen? Ik zie hiervan echter nergens resultaten terug.

Verwijderd

Ben bang dat het echt een hardware probleem is waar hij dan tegen aan loopt. Wat je kan doen is de pc met zo min mogelijke apparatuur opstarten en kijken of je dan fouten krijgt. En mocht het zo wezen steeds stuk voor stuk hardware verwisselen.

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

1. Probeer Netwerkkaart in ander pci-slot te steken.

2. Installeer de bijgeleverde usb 2.0 driver NIET ; de goede wordt geinstalleerd wanneer je servicepack 1 installeerd of windows update draait.

Religion is Opium for the Masses