[USB]Geen USB devices in w2k

Pagina: 1
Acties:

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Hallo mensen,

Sinds een poosje loop ik steeds tegen het zelfde probleem aan. Geen enkel USB device wil installeren in Windows 2000. Ik krijg steeds deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.thr3ddy.com/ERROR.jpg

Ik heb mezelf krom lopen zoeken naar de juiste oplossing, maar geen enkele 'oplossing' op GoT of van google helpt. Wat ik heb gedaan, en wat voor anderen hielp: Ik heb de nieuwere VIA Hyperion drivers van mijn systeem af gegooid, en de ouden opnieuw geinstalleerd. Ik heb de machtiginen van mijn register opnieuw ingesteld, geen effect. En zo'n milioen keer de drivers van de desbetreffende hardware opnieuw geinstalleerd. Nog geen verandering.

Dit gebeurd dus bij ieder USB apparaat zoals: Digitale Camera, Webcam, en de All-in-one printer. De apparaten die al geinstalleerd waren werken goed, en als ik deze er uit plug, en er daarna weer in plug, werken ze weer.

Mijn systeem ziet er als volgt uit:

Hardware:
Epox Mobo met VIA KT266A chipset.
256 MB ram DDR PC2100.
Maxtor 120 gb hdd.
GeForce MX 440.

Usb apparaten:
Lexmark 3150P all-in-one.
Wacom Graphire 3 tablet,
El-cheapo Mustek DV2000 camera,
Sandisk 6in1 cardreader.

Software:
VIA all-in-one 4.4.3v drivers,
VIA USB filter 1.1.0
Nieuwste GeForce Detonators
Windows 2000 Pro NL met SP4 en alle nieuwe updates.
Verder een virusscanner, firewall, en veel andere end-user programmas.

Windows opnieuw installeren is op het moment geen optie, en overstappen naar XP is volledig oninteressant. Slechte ervaringen met XP, dus nee.

Bij voorbaat dank,
Eddy

Nederlander in het enge Florida

• Paradoxia
Niemand? :'(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Hoe zit het met je instellingen van je USB settings in je bios, staan ze allemaal wel aan :?

En wat is er overigens mis met XP, niet dat je die USB probs wel zou moeten omzeilen door XP te gebruiken. Ik heb nog nooit USB probs gehad met w2k namelijk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Dit is een machtigingsprobleem binnen Windows, zo los je dit op

Ga met regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Onder ieder VEN..... mapje staat altijd 1 mapje(soms meerdere)
In ieder mapje staat DeviceDesc.

Spoor het mapje op waar DeviceDesc USB nogwattes is.
is.
Ik weet niet helemaal zeker waar een scanner onder valt, moet je zelf maar even uitzoeken.

Ga op die DeviceDesc staat en kies voor Bewerken-Machtigingen en zet daar volledige toegang aan.
Installeer hierna de drivers opniew/apparaat opnieuw aansluiten

• Paradoxia
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 01:03:
Dit is een machtigingsprobleem binnen Windows, zo los je dit op

Ga met regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Onder ieder VEN..... mapje staat altijd 1 mapje(soms meerdere)
In ieder mapje staat DeviceDesc.

Spoor het mapje op waar DeviceDesc USB nogwattes is.
is.
Ik weet niet helemaal zeker waar een scanner onder valt, moet je zelf maar even uitzoeken.

Ga op die DeviceDesc staat en kies voor Bewerken-Machtigingen en zet daar volledige toegang aan.
Installeer hierna de drivers opniew/apparaat opnieuw aansluiten
Heb ik al geprobeerd. ;) Heeft geen effect gehad op de problemen. Ik ga gewoon windows opnieuw installeren, ook al is dit mijn laatste strohalm. :|

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
ehm was dat niet iets met een service pack die je nodig had?

• Dark Blue
  • Laatst online: 11-03 16:44

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

savale schreef op 21 juni 2004 @ 17:38:
ehm was dat niet iets met een service pack die je nodig had?
Ja, als je met Windows 2000 SP4 installeerde, zou het over moeten zijn. Echter, ik heb dit probleem vaker gehad, onder Windows 2000 met een VIA Chipset.

Het gaat basically om die chipset, die is om te huilen. Heb je de VIA 4-in-1 drivers er al op gezet? Die willen af en toe wel helpen. Ik zeg, af en toe, want bij mij hielpen ze niet.

En bij mij ook; mn webcam deed het alleen wanneer ik hem precies terugplugde in z'n vaste USBslot, de wacom werd ook bij het direct opnieuw installeren van de drivers niet herkend, ik moest dus eerst opnieuw opstarten :( en zo meer.
Toen ik voor mijn nieuwe USB stick moest gaan rebooten elke keer dat ik hem aansloot heb ik er maar XP op gezet.

Natuurlijk snap ik, en dat wil ik iedereen ook duidelijk maken, als je niet van illegale software gediend bent en je heb geen zin om je spaargeld te doneren aan een XP licentie, je toch voor 2k een oplossing zult moeten zoeken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1