XP Pro Installatie kopieeren

Pagina: 1
Acties:

• Gucky66
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 20:58
Door omstandigheden,
(mobo stuk -> Nieuwe erin)
(Geen complete backup aanwezig)
(toevallig een nieuwe HD aanwezig -> ook erin)

heb ik een volledig installatie uitgevoerd van XP Pro en wat andere software zodat de eigenaar van de comp snel weer aan het werk kon en de komende dagen gewoon van de oude HD zijn (en haar en de Kids) bestanden kon halen...
(is dit NL, maak'nie'uit)

Al met al toch een dag werk voor dat alles was geinstalled.
Toegeven heb nu de hardware en de bijbehorende nieuwste drivers gevonden en onder controle dus de volgende keer zal het sneller gaan)
Ik heb bijvoobeeld geleerd dat je bv de draadloze muis moet installen 8)7 als je hem wilt gebruiken. koste een hoop tijd dat gedoe met het toetsenbord :)

De oude Harddisk krijgt zeer binnenkort een Fdisk over zich heen.

Nu mijn vraag (eerdere poging op mijn eigen comp is mislukt)
Hoe (als?) kan ik de nu nieuwe installatie volledig kopieren naar de oude HD en dan nog zo dat ik na het opstarten van de PC kan kiezen tussen beide installaties.
Het plan is namenlijk om de oude HD door de kids te laten gebruiken terwijl ik de nieuwe HD (dus die voor de ouders) uitschakel in het hardware profiel

en andersom..
zou toch moeten kunnen

Dus resumee... :+

Ik heb een instalatie die compleet en goed is
Deze wil ik kopieeren naar een tweede HD
Ik wil ook nog kunnen booten naar beide HD's zodat kiezen tussen deze twee XP versies.
Ik wil de respectievelijke andere HD uitschakelen in het hardware profiel.

Ik heb de MS website gelezen en de forum FAQ
Ik snap het echter niet helemaal of ik kan er niet uithalen wat ik nodig heb.
Ik weet gewoon niet genoeg van XP om het te snappen. En, ja dat geef ik echt toe!
Ik weet dat ik zeer waarschijnlijjk niet de eerste noch enige ben die deze vraag heeft gesteld.
Het enige wat ik daarop kan zeggen heb geduld met ons amateurs _/-\o_

Alvast dank voor de antwoorden.
René

[ Voor 3% gewijzigd door Gucky66 op 19-06-2004 01:32 ]

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

De installatie van de ene hd ghosten en naar de andere terug zetten.
2e hd los van het systeem en de bootmanager van de eerste (nu dus huidige) installatie aanpassen zodat je kan booten van dat systeem.
Dit moet volgens mij wel kunnen werken.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Gucky66
Ik neem aan dat je de "bootfile" bedoelt
Deze aanpassen lukt nog wel

Maar de Install van de huidige versie staat als E: (vraag me niet waarom is gewoon zo)

Twee E: drives kan zelfs XP niet aan (of wel?)
Dus hoe zeg ik tegen de eene XP dat hij niet meer op E:\ staat

Ik bedoel dus dat ik wil twee versies draaien

Schakel de tweede hd uit in het hardware profiel zou je zeggen,
maar werkt het booten dan nog?

[ Voor 30% gewijzigd door Gucky66 op 19-06-2004 14:06 ]

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Of je boot van de ene naar de andere partitie:

Dan maak je meet een boot manager de ene partitie invisible als je naar de andere toe wil booten.
Ik weet zo even geen voorbeeld, maar ik weet wel dat ze bestaan. (is vast wel via de search te vinden)

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Gucky66
Nog iemand met een sugestie ??

Bootmanagers zijn trouwens niet eens zo makkelijk te vinden...

Verwijderd

vrije waren genoeg:
erg goed is XOSL http://www2.arnes.si/~fkomar/xosl.org/
Lees ook nog bootcfg en bootfix of hoe heten ze allemaal ook al weer door in de help van MS (evt op de site van MS), dan kun je de XP bootmanager zelf herstellen nadat je de MBR hersteld hebt. Dan heb je XOSL niet eens nodig..

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 15:23 ]

Pagina: 1