bit torrent kijken welke poorten open staan?

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55811

Topicstarter
Ik haal lage snelheden met bit torrent. Ik neem nochtans files met vele aanbieder ...

Ik heb een beetje zitten te lezen, er zijn blijkbaar een aantal factoren die dit kunnen beïnvloeden. Het ip-adres bv? Wel mijn ip adres begint met 80. en ik heb me laten vertellen dat dit geen probleem zou geven (iets dat sommige ip's poorten blokkeren ...)

Nu is dit ip adres wel het ip adres van mijn router. Zelf heb ik een intern adres (toegewezen door de router). Wanneer ik naar een site als shields up surf krijg ik hetvolgende:
Your Internet port 139 does not appear to exist!
One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE!
Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response.
Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind.
But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities.
A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED.
(This is very uncommon for a Windows networking-based PC.)
Relative to vulnerabilities from Windows networking,
this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.
Blijkbaar zit alles pot dicht. Ik heb wel nooit problemen met kazaa of dergelijke en bit torrent werkt wel. Ik zit altijd zwaar te uploaden maar nooit te downloaden. Mijn upload is meestal een pak hoger dan mijn download :? Is er iets dat ik over het hoofd zie of wat ik kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Poorten 6881 tot en met 6900 opengooien en/of naar jouw puter laten gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103771

Dat is dus onzin om al die poorten open te gooien. Torrent gebruikt nl poort 6881 en oplopend per lopende download als je inderdaad denk dat je 119 downloads tegelijk gaat laten lopen bij een client (geen idee of ze dat uberhaubt aankunnen) is poort 6881 tm 6889 oid ruimschoots voldoende.

Daarnaast kan het zijn dat je je upload te sterk heb beperkt waardoor je niet van de volledige snelheid 'mag' gebruikmaken inweze is een upload van minimaal 12Kbps verplicht om op voledige snelheid te kunnen downloaden. Natuurlijk wel afhankelijk van je tegenpartij ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 103771 op 19-06-2004 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Van het code block heb ik een quote gemaakt, vern#$kt de layout tenminste niet ;)

Maar wat heeft kijken naar poort 139 te maken met bittorrent :? Ik mag hopen dat 139 en gelijksoortige poorten inderdaad dicht staan.

Maar wat gaat er nu verkeerd? Er zijn vele FAQ's en topics die hier van toepassing zijn; ik neem aan dat je die al hebt doorgenomen?

En dat IP met 80: tot een paar jaar geleden waren er inderdaad gereserveerde IP adressen maar dat is al lang niet meer zo, als ze nog ergens worden geblocked lopen die admins achter :o
(IIRC dan)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 103771 schreef op 19 juni 2004 @ 03:06:
Dat is dus onzin om al die poorten open te gooien. Torrent gebruikt nl poort 6881 en oplopend per lopende download als je inderdaad denk dat je 119 downloads tegelijk gaat laten lopen bij een client (geen idee of ze dat uberhaubt aankunnen) is poort 6881 tm 6889 oid ruimschoots voldoende.
6900-6881=19 ;)
En ik heb er wel eens zoveel aanstaan ook ja :P