[A7V8X-X] BIOS update error

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Ik heb vandaag het Asus A7V8X-X mobo gekocht met een duron 1800 en 256mb ddr gekocht en geinstalleert. Allereerst wilde ik een biosupdate doen, dus heb ik vanaf deze pagina A7v8xx10.zip gedownload.

Het bestand a7v8xx10.awd heb ik op een floppy gegooid en via ALT+F2 bij het bootscherm kom ik in EZ Flash alwaar ik deze bestandsnaam heb ingevuld.

Vervolgens gaat de teller naar 40000 (duurde trouwens wel erg lang, 10 minuten ofzo :?) en aan het eind krijg ik een foutmelding:
(iets in de trend van...)

code:
1
2
3
Bios @#$%^&* (hoop vreemde tekens)

The bios is not the same as the current one

ofzoiets..

Naar mijn weten heb ik de juiste (en volgens mij enige mogelijke) biosupdate gedownload. Of is het .awd bestand niet geschikt voor EZ flash en dien ik het op een andere manier te doen.

De computer boot overigens nog steeds wel, alleen krijg ik een vastloper bij de installatie van win2k (en dat was de reden dat ik was overgegaan op een biosupdate).

heb ik iets verkeerd gedaan? waar ligt het probleem volgens jullie? en heb ik nou onherstelbare schade toegericht of kan ik er op een andere manier een goede update van maken?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en als je hem nou flashed met de 09 bios, doet hij dan ook zo vaag?

onherstelbare schade is er niet lijkt me, omdat je pc nog steeds boot.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Als je het flashtool van die zelfde site hebt gebruikt om te flashen is het goed en 10 minuten is idd wel lang.

Heb je alles voor flashen op default gezet, niet perse nodig maar voorkomt problemen.

Als het flashen fout is gegaan heb je meestal niks nada nopper meer, dus geen piep of wat dan ook.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

halo, dit bord heeft crash free bios, alles is nog oke. doe effe een bios reset, en als het goed is, dan loopt hij weer oke. maar waarom een update? is toch helemaal niet nodig? :S

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
biosupdate gedaan omdat er een error kwam in de win2k installatie (en laatst loste een biosupdate een winxp-install error bij mij thuis op). dus vandaar

probleem blijkt nu echter te hebben gezeten in een brakke hd dus kan ik zo weer verder met de installatie! :)

dus ff bios resetten..? hardreset (met jumpers) of reset to default in het biosmenu?