[FDO Xserver] Wat moet ik doen? (n00b)

Pagina: 1
Acties:

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik heb een paar dagen geleden deze install guide gevolgd.
Dat ging allemaal goed, maar hoe moet ik nu verder?

Wat moet ik doen om van die mooie doorzichtige menu's te krijgen en dropshadows achter mijn windows?

Ik draai op dit moment Mandrake 10 met de standaard XFree86 die erbij zit.

[edit]
Ik ben dus al dagen op zoek naar documentatie hier over, maar steeds kom ik bij Xorg terecht, wat dus heel wat anders is.

[ Voor 18% gewijzigd door -Mous- op 19-06-2004 00:04 ]

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

sry, slechte reply op jouw tekst, de xserver draait kennelijk al bij jou. Success met het verkrijgen van eyecandy.

Ik gebruik zelf xorg, dus kan je niet helpen ...

[ Voor 84% gewijzigd door Aapzak op 19-06-2004 00:13 . Reden: totaal verkeerde tekst ... ]

PSN ID: Aapzak

• -Mous-
Ik wil er graag veel over lezen, maar ik zou dus niet weten waar ik het kan vinden.

Met n00b bedoelde ik trouwens geen 100% linux-n00b, maar n00b op het gebied van XFree86 enz.

En waarom ik er mee aan de gang wil? Omdat het er cool uit ziet. :) En omdat ik er waarschijnlijk een hoop van kan leren. Maar dan moet ik er wel wat over kunnen vinden.

[edit]
Nu klopt er niks van mijn reply... nouja, ik zoek dus meer documentatie, maar kom steeds bij Xorg terecht of bij die install guide. :?

[ Voor 18% gewijzigd door -Mous- op 19-06-2004 00:15 ]

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

ik heb inderdaad ook op die site gekeken en een klein beetje gekeken/gelezen op het net. Ik kon er te weinig over vinden en heb toen besloten voor xorg te gaan.
FDO klinkt inderdaad boeiend en lijkt me leuk om te draaien (is toch de vorm waar we met desktops naartoe willen denk ik, kijk maar naar MacOSX, succesvol vanwege de eyecandy), maar ik denk dat het nog net iets te vroeg is

ik google nog wat en als ik wat zie meld ik me weer

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

op deze pagina:
http://freedesktop.org/pi.../2004-January/000724.html

stond dit:
For the shadow and translucency effects, you must run xcompmgr from within
your X session (type "xcompmgr &" from within a terminal emulator).
Unfortunately, I don't think there's a way to specify which X display to
use when running xcompmgr, so you can't start it from within the same
script that starts the server (somebody please correct me if I'm wrong
about that). Of course, if you're having trouble getting the server to
start, you'll need to fix that first.

Had je dat al geprobeerd?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heb je dit al gedaan?

code:
1
2
3
4
5
6
# to start server, try something like...
sudo /opt/fdo/bin/Xvesa :1 & xterm -display :1

# in xterm...
export LD_LIBRARY_PATH="/opt/fdo/lib:$LD_LIBRARY_PATH"
/opt/fdo/bin/xcompmgr

De xcompmgr doet de eyecandy aanzetten volgens mij. Verder moet je 'ns "xvesa --help" doen. Scheelt een hoop. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aapzak schreef op 19 juni 2004 @ 00:31:
kijk maar naar MacOSX, succesvol vanwege de eyecandy
Euh, niet alleen dat hoor... Da's gewoon een mooie bijkomstigheid.

--

Voor translucency e.d. moet je een compositing manager hebben. Er zit er een bij de FDO XServer die xcompmgr heet, maar die is vrij simpel. In de nieuwste metacity uit CVS zit als 't goed is ook een compositing manager. DIe heb ik nog niet geprobeerd overigens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• -Mous-
mOrPhie schreef op 19 juni 2004 @ 00:37:
Heb je dit al gedaan?

code:
1
2
3
4
5
6
# to start server, try something like...
sudo /opt/fdo/bin/Xvesa :1 & xterm -display :1

# in xterm...
export LD_LIBRARY_PATH="/opt/fdo/lib:$LD_LIBRARY_PATH"
/opt/fdo/bin/xcompmgr

De xcompmgr doet de eyecandy aanzetten volgens mij. Verder moet je 'ns "xvesa --help" doen. Scheelt een hoop. :)
Ok, hier heb ik tenminste wat aan. Die eerste command doet Xserver starten, maar ik krijg alleen een muisaanwijzer en ik krijg alleen een gestreept scherm.

"xvesa --help" en "Xvesa --help" doen niets, ook niet als ik in /opt/fdo/bin zit. nu wel :?

In ieder geval heb ik nu wat om op voort te borduren. Maar weet iemand waar ik wat meer documentatie kan vinden? Of is die er gewoon niet?

[ Voor 5% gewijzigd door -Mous- op 19-06-2004 00:48 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Nu switch je ff naar console en dan start je ff xterm op display :1
En dan kun je terug naar X en de export en xcompmgr starten. En dan su je en start je GDM of KDM bijvoorbeeld. :)

Verder moet je zelf maar weer gaan klooien. Dit wordt een helpdesktopic op deze manier. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

CyBeR schreef op 19 juni 2004 @ 00:38:
[...]

Euh, niet alleen dat hoor... Da's gewoon een mooie bijkomstigheid.
Tuurlijk, beetje krom geformuleerd van mij. De eyecandy van MacOSX doet menig Windows gebruiker kwijlen, het ziet er allemaal erg mooi uit.
Dat mooie in combinatie met Darwin maakt het voor ons NOS-ers een heel interessant OS, BSD-achtig OS met een geweldige grafische schil. 'The best of both worlds' zei ik eerst altijd (mijn mening is na gebruik van mijn schoonmoeders blitse Imac wel iets genuanceerder).

Ontopic maar weer:
Heb je het al geprobeerd en aan de praat? Ik ben benieuwd, misschien kan je een screenie posten in het NOS-desktopplaatjes topic?

• -Mous-
Ik ben gisteren maar gaan slapen nadat alles een beetje begon te tollen in mijn hoofd... ik ga nu eerst even mijn distributie her-installeren (is toch maar een test-install), want alles begint wat minder lekker te draaien.

Ik zit een beetje in een leerproces en ik wilde wel eens met een X server aan de gang om wat meer te weten te komen hoe dat een beetje in elkaar draait.

Ik heb em gisteren al even aan de praat gekregen, maar nog niet helemaal zoals ik wil, dus ik zal vandaag ff aan de gang gaan en eventueel vanavond wat screens posten. :)

Heel erg bedankt voor jullie hulp in ieder geval.
Pagina: 1