Compacte 18-veel_mm lens voor EOS 300D

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Nu heb ik een 28-300, door de faktor van 1.6 wordt dit 44-480. Ik weet dat Sigma nu een 18-125 lens heeft, echter wil ik meer telebereik. Ik zoek een vervanger voor mijn 28-300, met aangepaste brandpuntsafstand voor SLR. Ik heb het inet nu al een paar keer afgestruind, maar kan weinig vinden. Het bereik wat ik weer zou willen in 1 lens: 18-187,5 bijvoorbeeld. Wie o wie heeft er extra info????
En ik hoef geen commentaren over hoe slecht die lensen wel niet zijn/hoe weinig lichtgevoelig/etc.
Ik heb deze camera puur voor hobby doeleinden en niet om professionele reportages mee te maken.

Carpe Diem

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 17:34

Pelle

🚴‍♂️

Afgezien van die Sigma die je noemt, bestaat er niets met zo'n bereik vanaf 18mm. Had je kunnen weten als je op de site van Canon of Sigma had gekeken.

Verwijderd

18-200 lijkt me technisch erg lastig om te maken

bestaat iig nu nog niet

• Patten
Iedereen kent anders de "teleconverters" wel voor vergroten van het zoom bereik. Misschien worden deze nog wel andersom gemaakt, zodat ze ook kunnen verkleinen.

Carpe Diem

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Patten schreef op 18 juni 2004 @ 23:56:
En ik hoef geen commentaren over hoe slecht die lensen wel niet zijn/hoe weinig lichtgevoelig/etc.
Ik ben bang dat dat commentaar het enige is wat je gaat vinden... Een zoomlens is sowieso al een compromis. Een zoomlens met zo'n groot bereik als jij wil is weliswaar te maken, maar ófwel de kwaliteit zou (zelfs voor hobbydoeleinden) zó slecht zijn dat niemand hem zou kopen, óf de prijs zou zo astronomisch hoog zijn dat, wel, niemand hem zou kopen :+ Conclusie: wie maakt er zo'n lens? Niemand.
Iedereen kent anders de "teleconverters" wel voor vergroten van het zoom bereik. Misschien worden deze nog wel andersom gemaakt, zodat ze ook kunnen verkleinen.
Maar met een teleconverter bereik je niks anders dan wat je met de cropfactor van je 300D ook bereikt: een wijziging van de brandpuntsafstand over het gehele zoombereik.

Ik denk dat je beter voor twee lenzen kan gaan: een groothoeklens (eventueel zoom) en een standaard/macrolens.

[ Voor 29% gewijzigd door koraks op 19-06-2004 00:16 ]

• Patten
koraks schreef op 19 juni 2004 @ 00:15:
[...]

Ik ben bang dat dat commentaar het enige is wat je gaat vinden... Een zoomlens....

[...]

Maar met een teleconverter bereik je niks.....

Ik denk dat je beter voor twee lenzen kan gaan: een groothoeklens (eventueel zoom) en een standaard/macrolens.
Ik denk dat ik het ook maar bij de "kit"-lens ga houden voor binnen/architectuur/portret-plaatjes en de 28-300 voor dierentuin etc. doeleinden.
Ik vond de 28-300 gewoon een hele fijne lens op mijn analoge SLR. Ik weet uit ervaringen dat die lens niet super was, maar ik was/ben er heel tevreden mee.

Carpe Diem

• Patten
Moderator: Gooi het topic maar dicht, anders wordt dit een gebed zonder einde vrees ik.

Carpe Diem

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 17:34

Pelle

🚴‍♂️

Als je toch die 28-300 erbij blijft gebruiken, wat is het probleem dan?
Nah goed, slotje dan maar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.