Virtual Dub loopt vast op bestand van 10 gig

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:27
Ik heb onlangs een nieuwe Pinnacle PcTV pro video-opname kaart gekocht.

Juist vanwege de DV optie wou ik deze kaart, maar er gaat iets mis.

Het captureren gaat prima, ik selecteer de DV optie, en na een uurtje digitaal
rippen van de Discovery Channel heb ik een enkele videobestand van 12 gig.

Nu open ik Pinnacle Studio 7, want ik wil graag de reclamemeuk kwijt, dus even
knippen en plakken, overgangetje er tussen, titeltje er bij en klaar.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik er een divx van maak van ongeveer 350mb,
dan passen er mooi 2 op 1 cd-rom. Ik heb in Studio 7 bij het comprimeren de DV encoder gebruikt, en na een ongeduldig uurtje wachten leverde dit een mooi bestand op van 10 gig (hoera 2 gig gewonnen).

Maar in Virtual Dub gaat dit fout, instellingen enzo en starten gaat wel, maar op
ongeveer 30% loopt het zaakje in het honderd.

Kan dit komen doordat het bronbestand zo groot is? Ik wil wel graag die DV kwaliteit behouden.

edit:
kan dit topic verplaatst worden naar SA, ik heb em per ongeluk verkeerd gepost

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 18-06-2004 23:27 ]

Mijn YouTube Channel

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:00
Komt dat niet toevallig omdat je output file dan tegen een limiet aanzit oid?

ik kan iig nooit werken met videofiles groter dan 2GB, aangezien windows AVI (oid) dan idd over z'n nek gaat...

• Snowwie
Xandrios schreef op 18 juni 2004 @ 23:27:
Komt dat niet toevallig omdat je output file dan tegen een limiet aanzit oid?

ik kan iig nooit werken met videofiles groter dan 2GB, aangezien windows AVI (oid) dan idd over z'n nek gaat...
Dat was toch altijd zo bij Windows 98 bij FAT32, maar niet bij NTFS :?

Mijn YouTube Channel

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 18:48
FAT32 heeft limiet van 4GB, NTFS niet.
Oud AVI-formaat heeft limiet van 2GB, OpenDML-AVI (AVI2.0) van tegenwoordig niet.

Het zal dus waarschijnlijk aan iets anders liggen.

Verwijderd

Post je VirtualDub-log even; misschien dat iemand dan iets zinnigers kan zeggen. Is je swap-file ook wel groot zat?? Waar worden je TEMP-files normaliter weggeschreven; is die schijf niet redelijk vol?

• Snowwie
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 23:42:
Post je VirtualDub-log even; misschien dat iemand dan iets zinnigers kan zeggen. Is je swap-file ook wel groot zat?? Waar worden je TEMP-files normaliter weggeschreven; is die schijf niet redelijk vol?
Ehh waar vind je die log, temp files komen op de c-schijf terecht, die is, met Windows XP er op, 10 gig groot, maar de videobestanden worden op een schijf geschreven van 100 gig, lijkt me groot genoeg.

Ik ga even een andere versie van Virtual Dub proberen.

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Volgens mij is het een geheugenprobleem:

Deze programma's draaien trouwens op een nieuwe door mezelf in elk gezette pc met 1 gig ram, 200gig HD en Windows XP (Zonder SP of Updates, die komen zodra ik definitief internet heb). De partities zijn overigens snel geformatteerd, want bij
een volledige format trad een BSOD op...

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/virtualdub1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/virtualdub2.jpg

[edit] Ik heb vandaag sinds half twee vanmiddag (dus al meer dan 3 uur bezig) het programma Memtest lopen, en die heeft nog geen fouten ontdekt.

[ Voor 63% gewijzigd door Snowwie op 19-06-2004 16:42 ]

Mijn YouTube Channel

• jeronimo
  • Laatst online: 21:39
Als je nu eens meteen met virtual dub captured (eerst even met pctv het goede kanaal instellen). In virtual dub de optie enable multisegment capture aanvinken en onder capture, capture drives, spill system setup een drive en een een maxfilesize kleiner dan 2Gb aangeven.
Virtial dub maakt dan avi chunks aan tot je schijf vol is.
En daarna kun je heel eenvoudig weer met virtual dub de reclame er uit knippen en encoden naar divx.
Ik weet niet zeker of dit met jouw kaart ook werkt maar deze manier gebruik ik voor het capturen van analoge video.

• Snowwie
Update (en schop).

HELP, nu weet ik het echt niet meer, ik heb in de betreffende computer 2 dimm's zitten van elk 512 mb, nu heb ik elke dimm er even uitgehad om de andere te testen met Virtual Dub, maar in BEIDE gevallen kapt ie af op 30% met exact dezelfde geheugen foutmelding als die ik hier boven genoemd heb.

Twee kapotte dimms ? Niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk...

Wat kan het nu nog zijn dan, want mijn ideeen hierover zijn uitgeput :? 8)7 :?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Jeronimo heeft een goede tip neergezet, het zal wel niet aan je geheugen liggen.

• Snowwie
Ja, maar dat is niet wat ik wil, ik maak nl. gebruik van Pinnacle Studio 9 voor het bewerken van de onbewerkte videobeelden. Ik heb ook geen zin om voorcompressie uit te voeren op dat bestand, want dat verslechterd de kwaliteit alleen maar.. .... en als die divx functie binnen Studio 9 nou eens werkte :/ :|

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Is er geen update voor pinaccle studio 9 verschenen?

• jeronimo
  • Laatst online: 21:39
Kijk dan maar eens bij pinnacle of ze overweg kunnen met multisegmented avi's. Volgens mij nog niet, maar reken er wel op dat de boel vast loopt bij een avi van 2Gb of meer. Er zolang je binnen virtal dub de codec zodanig insteld dat je in pinnacle niet opnieuw hoeft te encoden (buiten de titel ed.) zal er ook geen kwaliteitsverlies zijn.

• Snowwie
Pinnacle Studio heeft geen last van een bestand van 12 gig, die is het nu aan het omzetten naar een mpg, ook uit nood, omdat Virtual Dub, en tevens ook Dr. Divx een foutmelding geven. Dr. Divx geeft trouwens aan dat het gaat om een "invalid
file format", en dat domme programma zegt dat pas als die halverwege is (na
een uur encoden).

Ik heb met Studio 9 nu alles geprobeerd :

Ruwe Avi [DV formaat] -> Bewerkt met titels, overgangen etc -> Omgezet naar een AVI met de volgende compressors :
- Pinnacle JPEG compressor : Resultaat : Virtual Dub en Dr. Divx lopen vast
- DV encoder : Resultaat : Virtual Dub en Dr. Divx lopen vast
- Indeo Video 5.10 : Resultaat : Virtual Dub en Dr. Divx lopen vast.

Ik ben nu bezig met het omzetten naar MPG in Studio zelf, wat wel goed lijkt te gaan, en ben ook nog van plan het bestand van 12 gig naar mijn werkpc (internetpc) te halen, en te kijken wat het op deze pc doet met Virtual Dub en Dr. Divx, of het dezelfde foutmeldingen oplevert. Zo ja, dan ligt het aan het bestand,
zo niet, dan is er iets met de videobewerkings pc aan de hand...(hoop het niet).

edit:

Een mpg maken met Studio 9 is gelukt, alhoewel Studio 9 wel eindigt met een foutmelding, en moet worden afgesloten. De mpg is goed geworden.
Nu weer iets nieuws, nu blijkt dat ik ook geen dvd's kan branden, net op het laatste moment schreeuwt Nero dat het branden 'failed' met een nog onbekende
oorzaak.

Ik zit wel te denken aan een geheugen fout, maar dit lijkt me zo onwaarschijnlijk,
zou het misschien aan het moederbord kunnen liggen?

[ Voor 23% gewijzigd door Snowwie op 22-07-2004 21:38 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1