[amp] Rockford 2.6X icm sub

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de volgende versterker (vorige config icm 2 oval speakers).
Rockford Fosgate 2.6X
Specs:

Rms power:
4 Ω - 30 Watt per channel
2 Ω - 60 Watt per channel
4 Ω - 120 Watt bridged mono

Piccie van de versterker intern.

Goed, voorheen heb ik hem gebruikt om 2 oval speakers aan te sturen, ging prima.

Nu ben ik van plan om in mijn nieuwe auto (Toyota Corolla 1.6 XLI HB) een subwoofer te bouwen. Woofer weer ik nog niet precies, zat een beetje te denken aan een 10" MTX woofer in een gesloten kist.

Bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/catalog/images/T5510.jpg

Kist bouwen lijkt me niet echt een probleem, maar ik heb ervaringen nodig over het model van een kast. Welke kant je de woofer het beste op kan laten wijzen etc.

Mijn eerste vraag is, kan mijn versterker een woofer aansturen?
Ik het boekje staat veel info, maar net niet genoeg.
Of de foto van de versterker zie je een printje, deze kan je op verschillende manieren gebruiken (Low Pass, High Pass en Full Range)
Volgens het boekje is het zelf ook mogelijk om het crossover punt te veranderen door simpel een weerstandwaarde te veranderen.

Goed, stel je voor ik zet er een weerstand van 110kΩ op. Dan zou het punt liggen op 30Hz. Nu vraag ik me af welke range ik dan pak met deze instelling.... 30 Hz tot en met? Wat wil crossover precies zeggen met deze versterker?

Whatever.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

De amp kan, maar haalt bij lange na niet alles uit je sub. Controle zal denk ik te wensen over laten. Voor de rest, check m'n sig is :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Waar kan je een versterker uitproberen?
Ik weet zo niet iemand die een subje in zn auto heeft....

Ik kan natuurlijk gewoon een winkel binnen stappen en de versterker laten aansluiten op een sub... ;)

Whatever.

Verwijderd

Gewoon de versterker in de auto aansluiten en dan naar goede winkels gaan en dan mag je gewoon subs uitproberen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Als je PERSE deze amp wilt houden, dan kan je is kijken voor de JL Audio w0 serie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb een Subwoofer op de kop kunnen tikken bij een winkel in Assen.
Het gaat om een Rockford Fosgate Punch XLC 2412 12" in een 18mm mdf kist.

Heb hem al even getest, ben nog niet helemaal tevreden, denk dat er nog een filter tussen moet. Mocht het niet willen mocht ik hem ruilen.

Binnenkort ff de snoeren in de auto bouwen, da's best lastig.

Whatever.

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

meendering schreef op 21 juni 2004 @ 23:11:
Binnenkort ff de snoeren in de auto bouwen, da's best lastig.
snoeren in een auto wegwerken is helemaal niet lastig!! hartstikke gemakkelijk; ik heb voor vrienden al regelmatig wat kabels in de auto geflikkerd.. Stroomkabel van de versterker aan de ene kant langs, de kabels van de versterker langs de andere kant. Gewoon even goed de tijd voor nemen, dan kom je wel op een nette manier om de kabels weg te werken. Even manier zoeken om kabels door het dashboard te werken, en dan gewoon onder de instaplijsten door naar achteren toe! Voor aansluitingen; check de gebruiksaanwijzingen; over het algemeen zijn die duidelijk genoeg..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 22:51

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon van die kabelvorkjes en ringen gebruiken, supersimpel aansluiten en makkelijk los te halen als het moet.
Verder inderdaad de kabels gewoon onder de dorpels leggen, stroom links en signaal rechts (als je achter de auto staat gezien dan). Netjes overal onder wegwerken en klaar is kees.

Verwijderd

Jullie hebben makkelijk praten, als je 50mm² moet leggen praat je wel anders...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 22:51

Sick Nick

Drop the top!

Ehm, ik heb 35mm links liggen naar de powercap en 3 dikke 3dubbel afgeschemrde rca's rechts en dat is zeker dikker dan een enkele 50mm kabel ;) En met een beetje moeite paste zelfs dat onder de dorpel, beetje schuiven en aanduwen :p
Pagina: 1