Toon posts:

SiS Chipset IDE Timeouts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een pc bij een 'klant' van mij gaat er de laatste tijd iets flink mis. Er komen steeds IDE-timeouts bij het opstarten en veel schijf-activiteit. Dit is zeer vervelend want het opstarten alleen al duurt meer dan 5 minuten. En als er veel geswapped moet worden ontstaan er ook timeouts.
Op het systeem staat windows 2k + sp4 en alle updates. Ook de nieuwste drivers van SiS staan erop, zowel IDE, USB2 als AGP. Er hing een kaartlezer aan die veel errors gaf door de Removable Media Service (?) (weet de precieze naam even niet meer). In elk geval is het vervelend omdat het systeem zelf verder lekker snel is maar die domme disk-I/O is gewoon heel erg vervelend!!
Het is dus een SiS-chipset 645DX van een Asus P4S533-X. Een Seagate schijfje. Ook een externe schijf hangt eraan in een USB2-behuizing.

Heeft iemand dezelfde problemen of zelf opgelost misschien? Is namelijk erg hard nodig!!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 00:01
Ik had dit probleem met mijn vorige moederbord. Met een SIS 746FX chipset.
Het probleem is opgelost door beide schijven op cable-select te zetten die op IDE-1 aangesloten waren.

Verwijderd

Topicstarter
AttiX.SkategoaT schreef op 19 juni 2004 @ 01:19:
Ik had dit probleem met mijn vorige moederbord. Met een SIS 746FX chipset.
Het probleem is opgelost door beide schijven op cable-select te zetten die op IDE-1 aangesloten waren.
Tnx voor de tip. Gaan we dat es een keer proberen.
Ik hoop dat het helpt want het is gewoon erg vervelend.