Toon posts:

[DScaler] geen geluid, beeld alleen maar ruis *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd en eindelijk is het vandaag een beetje gelukt DScaler aan de praat te krijgen.
Maar toch niet helemaal want ik heb alleen maar ruis.
als ik naar DShow->Filter Proporties....-> ati tv tuner en dan op autom. astellen klik komen alle netten voorbij.

maar als ik channels wil instellen vind hij er geen.

ik woon in hoorn noord-holland en heb www.multikabel.nl

Verwijderd

Topicstarter
ow en ik heb geen geluid

en er staat in mijn beeld (in groene leters):

ERROR: SetFrequency 855.25 Failed.
File C:\Source\deinterlace\DScalerBuild418\DScaler\DScaler\ProgramList.cpp Line712

Verwijderd

Tja, ik heb zelf een Hauppauge TV-kaart (met een BT878-chip) en voer altijd handmatig de XML-file (het was toch een XML-file?) met de frequency-tables in op basis van de tabellen op de website van mijn kabelbedrijf.

Die autotuning vertrouw ik allang niet meer, omdat veel software er vanuit gaat dat de kabelbedrijven zich netjes aan de frequentiestandaarden hebben gehouden. Meestal is dit echter allang niet meer het geval en worden veel zenders op zogeheten "halve" frequenties geplaatst.

Daarom neem ik geen risico meer en stel ik de kanalen in de configuratiefile in en maak daarbij gebruik van de werkelijke frequenties en dus niet de kanaalnummers, want die komen in de praktijk bijna nooit overeen met de werkelijke zenders.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat kan ik wel doen maar ik krijg ze niet op mijn channels zodar ik kan gaan zappen.

ik kan wel 1 voor 1 de zenders zoeken maar hoe krijg ik ze op channels??

en ik moet hem niet op kanel hebben maar op antenne dan staan de kanalen wel goed :S