Toon posts:

2 routers (waarvan 1 met modem) koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb dus een probleem. Na een hoop gepruts kom ik er niet uit!

Ik heb twee routers waarvan één met modem, en één met wlan.
Nou is het de bedoeling dat deze twee aan elkaar gekoppeld worden, zodat ik dus ook mijn wlan kan voorzien van internet.

Alleen router 1 (met modem) heeft het volgende ip adres: 10.0.0.2
En router 2 (met wlan) heeft het volgende ip adres: 192.168.21.
Router 1 is van het merk 'UP-speed' en router 2 van 'Edimax'

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, ik weet echt niet waar ik moet beginnen.

Verwijderd

(2de)Router achter thuisnetwerk zetten kan dat?
Router op router aansluiten
[search=router achter router]

Daar zou ik even beginnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me dus niet, er staat (voor mijn doen dan) vrij weinig info over mijn situatie.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Eitje...

Eerst, stel het wlan gedeelte van je 2e router in, zodat je via je laptop er wireless opkan. Zet het ipadres van de 2e router in de 10.0.0.x range (bijv. 10.0.0.10). En zet DHCP in de 2e router UIT (UIT!!!!!111 ;)).

Vervolgens een kabel van je router met modem naar een normale poort van de 2e router, dus NIET (NIET!!!!!111 ;)) de WAN poort.

note: 'ja' ik ben in een lollige bui, geslaagd voor mijn havo zonder onvoldoendes 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Icey op 18-06-2004 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 18 juni 2004 @ 23:33:
Eitje...

Eerst, stel het wlan gedeelte van je 2e router in, zodat je via je laptop er wireless opkan. Zet het ipadres van de 2e router in de 10.0.0.x range (bijv. 10.0.0.10). En zet DHCP in de 2e router UIT (UIT!!!!!111 ;)).

Vervolgens een kabel van je router met modem naar een normale poort van de 2e router, dus NIET (NIET!!!!!111 ;)) de WAN poort.
Oh ff proberen!
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Wow echt super bedankt (hoe je met zoiets simpels lang bezig kan zijn shit he!) maar hoe werkt het nu met poortmapping en de firewall?

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 18 juni 2004 @ 23:33:
Eitje...

note: 'ja' ik ben in een lollige bui, geslaagd voor mijn havo zonder onvoldoendes 8)7
OFFTOPIC: Gefeliciteerd!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 23:50:
Wow echt super bedankt (hoe je met zoiets simpels lang bezig kan zijn shit he!) maar hoe werkt het nu met poortmapping en de firewall?
In princiepe hoef je je daar niet zoveel zorgen om te maken, de 2e router is nu geen router meer, dus daar hoef je nooit meer naar te kijken.

De eerste router zorgt dat je achter NAT zit, kwestie van poortmappen als je een server wilt draaien.

Daarvoor kan je het beste hier kijken: Het Grote Poortmappingsverhaal

Firewall hebben de meeste routers niet, dat is gewoon een luxe benaming van NAT :)
Pagina: 1