simpele tv op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 20:48
Hallo,

het is de bedoeling dat ik tv ga kijken op mn computer met behulp van een klein antennetje. gewoon simpel dingetje voor ned123 ofzo. 8)

het probleem is dat ik niet precies wat ik nodig heb en of dit wel kan. kneem aan dat ik een tvkaart nodig heb oid. :?

maybe stomme vraag maar kan nerges DUIDELIJKE info hierover vinden :(

gr,

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Gewoon TV-kaart kopen.... verder niets bijzonders

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je hebt inderdaad een gewone losse antenne nodig (meer dan een draad met een stekkertje is het niet) icm. een tv-kaart.

• wessy
sdomburg schreef op 18 juni 2004 @ 22:00:
Je hebt inderdaad een gewone losse antenne nodig (meer dan een draad met een stekkertje is het niet) icm. een tv-kaart.
wat voor soort kaart moet ik dan hebben? is daar verschil in?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Je hebt idd een (goedkope) tv kaart nodig. Antenne eraan (kabel of ether) en na het instellen van de zenders kun je tv kijken. Je hebt hiervoor geen snelle pc nodig (pentium is voldoende volgens pinnacle ;) )

Wat ook kan is een vcr op je videokaart-ingang zetten en je vcr als tuner gebruiken. Je hebt hiervoor een videokaart met tv-in nodig.

• stefan001
Beeldkwaliteit verschilt niet veel, gewoon de goedkoopste zou ik zeggen

• wessy
stefan001 schreef op 18 juni 2004 @ 22:01:
Je hebt idd een (goedkope) tv kaart nodig. Antenne eraan (kabel of ether) en na het instellen van de zenders kun je tv kijken. Je hebt hiervoor geen snelle pc nodig (pentium is voldoende volgens pinnacle ;) )

Wat ook kan is een vcr op je videokaart-ingang zetten en je vcr als tuner gebruiken. Je hebt hiervoor een videokaart met tv-in nodig.
En wat is een vcr dan? is die goedkoper dan een kaart?
Wat bedoel je met "kabel of ether"

sorry maar ben hierin echt een leek

Verwijderd

En wat is een vcr dan? is die goedkoper dan een kaart?
Wat bedoel je met "kabel of ether"

sorry maar ben hierin echt een leek
vcr = videorecorder
kabel bedoelt hij gewoon de antenne kabel mee die je normaal in je tv stopt :)
ether is met antenne

• stefan001
Als je een video-in op je videokaart hebt, kun je je VIDEORECORDER als tuner gebruiken, en hoef je niets bij te kopen (misschien alleen wat kabels)

• wessy
Probleem is dat ik geen kabel heb. Moet dus wel ether hebben.

Zou ik iets van koperdraagd kunnen maken aan een coax stekker?

of gewoon iets kopen/

• stefan001
Yup, gewoon in het middelste puntje van de aansluiting een draadje doen (koper, ijzer weet ik veel, koper is beter denk ik) en die moet dan ongeveer 1 m lang zijn (minstens). Dan kun je gewoon uit de ether ontvangen. Dit moet dan op je tuner, dus niet op de tv in van je videokaart |:( (tsja, ik weet niet precies wat je van plan bent, en je bent een leek zei je ;) )

• wessy
stefan001 schreef op 18 juni 2004 @ 22:13:
Yup, gewoon in het middelste puntje van de aansluiting een draadje doen (koper, ijzer weet ik veel, koper is beter denk ik) en die moet dan ongeveer 1 m lang zijn (minstens). Dan kun je gewoon uit de ether ontvangen. Dit moet dan op je tuner, dus niet op de tv in van je videokaart |:( (tsja, ik weet niet precies wat je van plan bent, en je bent een leek zei je ;) )
Dus ik kan met een stukje koperdraad al wat ontvangen?

Heb ik daar speciale software voor nodig?????
Lijkt me wel :?

• stefan001
ja, maar dan moet je dus wel een tv kaart in je pc hebben, of een videokaart met ingang voor analoge video, waar je je video op aan sluit. Wat ben je nou eigenlijk van plan?

Met een tv kaart (heb ik zelf ook) wordt de nodige software meegeleverd, met de lijningang van een videokaart heb ik geen ervaring, die van mij heeft dat namelijk niet ;)

weet je trouwens het verschil tussen een tv-kaart en een videokaart? (tsja, ik vraag het maar, je weet maar nooit...)

• wessy
stefan001 schreef op 18 juni 2004 @ 22:30:
ja, maar dan moet je dus wel een tv kaart in je pc hebben, of een videokaart met ingang voor analoge video, waar je je video op aan sluit. Wat ben je nou eigenlijk van plan?

Met een tv kaart (heb ik zelf ook) wordt de nodige software meegeleverd, met de lijningang van een videokaart heb ik geen ervaring, die van mij heeft dat namelijk niet ;)

weet je trouwens het verschil tussen een tv-kaart en een videokaart? (tsja, ik vraag het maar, je weet maar nooit...)
Dat verschil weet ik maaar al te goed. En wat ik van plan ben is simpel tv kijken op mn pc. Met wat zenders uit de ether ben ik tevreden. En ik wil geen vrc aansluiten dus word het een kaart. Heb ook een video kaart met video in maar die gebruik ik dus niet!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet gewoon een TV kaart hebben een een TV antenne, spreekt wel zodanig voor zich dat je hiermee voldoende info hebt om je aankoop te doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.