[SuSE8.2] libGLcore.so.1 ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb gezocht naar dat probleem in zowel GoT als Google.
GoT de meeste over spelletjes en nvidia
Google best interresante dingen, maar weer nvidia meer kon ik niet vinden

Het probleem is het dat bestand nodig is voor de juiste weergave van de videokaart.

Het punt is ik heb als goed is Matrox videokaart (geintergeerd op de moederbord, pentium 3)

Ik probeer steeds dat bestandje te installeren zodat ik verder kan gaan met de andere dingen. zoals de installatie van kcmpure-ftpd om de pure-ftpd te regelen.

Ik heb xfree86 geupdate (advies van een vriend). Heeft niet geholpen

Ik zag toevallig "Download Nvidia Graphic driver". Ik heb geprobeerd, maar na het bevestigen van een overeenkomst verscheen er een foutmelding (hij was wel bezig geweest, 2/4 seconden) dat het "fentchnvidia" niet kon installeren of zo.

Ondertussen ben ik gaan kijken (via zoeken "xfree") naar de aantal pakketten die mogelijk oplossing biedt.

Ik zag aantal pakketten waaronder de servers voor diverse videokaarten(vga card, W32 cards, SVGA cards etc.) en drivers, maar die zijn voor diamond FireGL en zo

Ik ben een beginner, vind Linux leuk, maar niet als ze tegenwerken :).

Tja van problemen leer je veel van, MAAR ook oplossingen ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je wel ergens een libGLcore.so op je schijf staan? Verder is libGLcore een onderdeel van de nvidia installer; dus misschien is het een idee dat je je concentreerd op het probleem dat die niet wil installeren? Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Silver7
Spider.007 schreef op 18 juni 2004 @ 21:51:
Heb je wel ergens een libGLcore.so op je schijf staan? Verder is libGLcore een onderdeel van de nvidia installer; dus misschien is het een idee dat je je concentreerd op het probleem dat die niet wil installeren? Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
Ik heb geen libGLcore staan als Yast het zegt. Nvidia installer kwam niet eens verder, ik neem aan dat die installer je bedoelt dat ik via "Download Nvidia Graphic driver" doe. ik zal gaan kijken naar precieze foutmelding.

Foutmelding: ERROR(You:Prescript failed.) /var/lib/YaST2/you/scripts/fetchnvidia

[ Voor 14% gewijzigd door Silver7 op 18-06-2004 22:02 . Reden: Precieze foutmelding ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

open eens een console op je machine en tik dit in:
find . -iname libglcore.so
en vertel ons eens wat daaruit komt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wilke
  • Laatst online: 19-02 22:32
Wat voor moederboard en wat voor videkaart precies?

Het lijkt me vrij zinloos om een NVidia driver voor een Matrox kaart te gaan downloaden eerlijk gezegd 8)7

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zijn meerdere mensen met dit probleem; en allemaal helaas zonder oplossing Is het niet mogelijk om die NVidia setup wat meer verbose te laten zijn zodat je kunt zien wat er precies foutgaat? Heb je strace geinstalleerd? Maakt de installer additionele logfiles aan naast deze meldingen?
Wilke schreef op 18 juni 2004 @ 22:09:
Wat voor moederboard en wat voor videkaart precies?

Het lijkt me vrij zinloos om een NVidia driver voor een Matrox kaart te gaan downloaden eerlijk gezegd 8)7
Hmmm... laat ik daar nou overheen gelezen hebben :D

[ Voor 33% gewijzigd door Spider.007 op 18-06-2004 22:15 ]

---

• Silver7
Spider.007 schreef op 18 juni 2004 @ 22:06:
open eens een console op je machine en tik dit in:
find . -iname libglcore.so
en vertel ons eens wat daaruit komt :)
Niks gevonden.

Ik zoek ff meer specifaties van de hardware.
-Beeldscherm
Apparaat: MGA-G200 AGP [mga]
Fabrikant: Matrox Graphcis. Inc
Oh..je hebt dus over gelezen. Geeft niet, je weet nu wel dat ik me best doe om op te lossen.

Ik probeer een optie aan te zetten 3d hardware versnelling aan te zetten via de Sax2. misschien dat het helpt?

[ Voor 37% gewijzigd door Silver7 op 18-06-2004 22:24 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem is dat de openGL drivers (netzoals in Windows afaik) bijgeleverd moeten worden met de drivers voor je grafische kaart. Aangezien je een Matrox kaart hebt is de kans klein dat hier de NVidia drivers op willen installeren.

Overigens vond ik nog wel dit: OCFaq Forums - ummm.... libGLcore.so.1 misschien kun je er wat mee?

---

• Silver7
die link...ik zal ff en goed bestuderen.. (beginnner!)

Ik heb erover nagedacht.

Ook als je volgens die link doet, dan volgens mij dat je wel een probleem oplost. Maar het helpt volgens mij niet, want er (matrox-site) staat er geen goede drivers voor die videokaart.

Omdat die bestand bestemd is voor Nvidia en ik heb geen Nvidia, heb ik maar negeerd en neem de risicio's.

Tot nu toe zijn er geen problemen.

[ Voor 78% gewijzigd door Silver7 op 20-06-2004 09:51 ]

Pagina: 1