MSI K8T Neo boot niet correct

Pagina: 1
Acties:

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025
Ik heb een nieuw Athlon 64 systeem inelkaar gezet en alle hardware werkt. Ik wilde Windows XP setup booten, maar na een tijdje zei hij dat hij geen harde schijf kon vinden. Toen heb ik gezocht en gevonden dat je S-ATA drivers via een diskette in de setup moet laden. Ik sluit daarom dus een floppy drive aan op het systeem, maar nu wil Windows XP setup niet meer booten.

Nou heb ik via Shift F-10 alle mogelijkheden van de Gigabit boot agent geprobeerd en ik kan zelfs niet meer in het BIOS komen. Nadat de boot agent zijn werk heeft gedaan zie ik alleen een zwart scherm met knipperende cursor. Iemand ideeën? Zou ik de CMOS moeten resetten?

• Ivo
Update:

Inmiddels is het me gelukt om te booten via Shift-F11 en dan de DVD-ROM kiezen. Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ondanks het inladen van S-ATA drivers dat windows setup mijn schijf niet herkent. Ik heb een K8T Neo FSR. Welke driver heb ik daarvoor nodig? Ik heb deze al geprobeerd zonder succes:

VIA PIDE/SATA RAID Drivers & Utility
Promise 20378 S-ATA RAID/Ultra Drivers

P.S. Als ik hiervoor een nieuw topic moet openen hoor ik het graag.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke driver heb ik daarvoor nodig?
Dat hangt er vanaf aan welke SATA controller de schijf zit aangesloten waarop je Windows wil installeren ;)

Voor de VIA SATA controller moet je de drivers tweemaal laden, zie ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder het stukje "Hoe installeer ik Windows op een externe controller?" B)

Verwijderd

Flash ook even je BIOS aangezien het moederbord best wel met een aantal nasty problemen te kampen heeft:

1.6
- Memory always run DDR 200 when install single side DDR on DIMM2 & DIMM3.
- Windows 2000 can't format the RAID IDE HDD when plug in Promise 378 controller.

1.2
- Update VIA SATA ROM to version 2.31
- Fixed CPU vcore selection item.
- Fixed Corsair DDR466/500 stability issue.
- Support Athlon64 CG version CPU.
- Add RealTek LAN Boot ROM
- Update VT8237 SATA ROM

1.1
-Support AMD K8 CPU Cool'N'Quiet function
-Update VT8237 & Promise SATA ROM
-Fixed Windows XP system info report the wrong physical memory size

1.0
This is AMI BIOS release.

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03

Ad Hox

N/A

BalusC schreef op 19 juni 2004 @ 07:10:
[...]
Dat hangt er vanaf aan welke SATA controller de schijf zit aangesloten waarop je Windows wil installeren ;)

Voor de VIA SATA controller moet je de drivers tweemaal laden, zie ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder het stukje "Hoe installeer ik Windows op een externe controller?" B)
Ik ken iemand met hetzelfde probleem, dus ik denk: ik kijk even in de FAQ. Maar het stukje wat jij vermeldt kan ik écht niet vinden. Of ik ben scheel 8)7

• Ivo
Het probleem was dat ik de disk met drivers verkeerd ingedeeld had. De VIA PIDE/SATA RAID-drivers waren logischerw9ijs de juiste omdat ik een VT8237 chipset heb. Formatteren van de schijf ging ook perfect alleen nu struikel ik tegen twee problemen die mogelijk veroorzaakt zijn door een fout geslipstreamde versie van de Windows XP cd:

1.
Tijdens het laden van bestanden naar de HD voor de eerste boot kan hij een aantal files niet vinden, desondanks kan setup verdergaan.

2.
Na de eerste boot tijdens het kopiëren van bestanden treedt de volgende foutmelding op:

Fatal Error:

Setup failed to install the product catalogs. This is a fatal error. The setup log files should contain more info.

In die log file stond het volgende:

Error:

Setup has encountered an error (system file time out of sync, error code is 800b0101. Please verify that your computer is using the correct time and date.

Na te hebben gegoogled heb ik meerdere personen gevonden die deze error hebben gehad. Bij hun was dit te verhelpen door de system time terug te zetten naar een datum voor 29 mei 2002, want op die datum viel een of ander certificaat wat indows XP nodig had. Helaas werkt dit bij mij niet.

Edit:
Ik ken iemand met hetzelfde probleem, dus ik denk: ik kijk even in de FAQ. Maar het stukje wat jij vermeldt kan ik écht niet vinden. Of ik ben scheel
OM FAQ / Beleid

[ Voor 12% gewijzigd door Ivo op 19-06-2004 12:52 ]

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03

Ad Hox

N/A

Dankje, ik ben dus scheel |:(.
Ik laat het wel ff horen als ik het gefixed heb.

• Ivo
Vrij opvallend is dat als je via google zoekt op 800b0101 het een exclusief probleem lijkt te zijn voor Duitsers aangezien bijna alle links verwijzen naar Duitsers met het betreffende probleem. Bij hun werkt een beetje knoeien met de system date altijd.

BIOS upgrade naar 1.6 heeft ook niks uitgehaald.
Pagina: 1