[ADSL] KPN verlaagt tarieven DirectADSL

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Klik!

Als ik dit zo zie is het 1 van de goedkoopste te krijgen. Vooral de lite variant. (Waarom zou iemand nog de "go" nemen als deze even duur, maar trager is? :?)

1120/352 en "onbeperkt internetten" dus ik neem aan geen datalimiet. :)

Zie ik iets over het hoofd of is dit écht een buitenkansje?

[ Voor 7% gewijzigd door cornelixnootje1 op 18-06-2004 21:01 ]

Verwijderd

Als je onderaan die pagina kijkt dan zie je wel het een en ander over een datalimiet staan. Zo heb je bij de lite variant een limiet van 8gb. Er staat dat er nu nog geen extra kosten in rekening worden gebracht als je eroverheen gaat, maar dat dit in de toekomst wel kan/zal gebeuren.

Dus ik denk dat het toch niet zo'n "buitenkansje" is.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
is toch een aktie prijs tot 1-11? daarna gewoon het oude tarief

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Jah het is een actie....
Abonnementen Snelheden (kbit/s)** Prijs p/m incl. BTW *
Go 416/160 van € 21,95 voor € 19,95
Lite 1120/352 van € 29,95 voor € 19,95
Basic 2240/416 van € 49,95 voor € 44,95
eenmalige aansluitkosten van € 74,95 voor € 0,-

* deze actieprijzen zijn geldig tot 01-11-2004.

* deze actieprijzen zijn geldig tot 01-11-2004. Verder geldt voor Direct ADSL Go, Lite en Basic een datalimiet van respectievelijk 1,5 GB, 8 GB en 20 GB per maand. Gaat u over deze datalimiet heen, dan brengt KPN dit vooralsnog niet in rekening. Als KPN besluit om het wél in rekening te brengen, dan laat zij u dit twee maanden van te voren schriftelijk weten.

[ Voor 125% gewijzigd door Symsonic op 18-06-2004 21:44 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
cornelixnootje1 schreef op 18 juni 2004 @ 21:01:

1120/352 en "onbeperkt internetten" dus ik neem aan geen datalimiet. :)
Lees nu eens goed voordat iemand conclucies trekt.

"onbeperkt internetten" zegt niets over hoeveelheid traffic

Alleen dat je 24/7 online bent.

"geen datalimiet" zegt niet dat het unlimited/onbeperkt is

Zegt alleen maar dat er geen vaste waarde als limiet is. (en dus vaak gewoon een FUP)

Stop nou toch allemaal en kom van die wolk af! doe die roze bril af. De prijzen zijn zo laag omdat er overboekt wordt. Er wordt banbreedte gedeeld met meerdere mensen/aansluitingen. Dus dat houdt in? Dat je niet tegen iedereen kan zeggen "het is onbeperkt". En waarom niet? omdat er dan niets van de dienst overblijft voor iedereen.

En waarom wil iedereen toch zo graag geen limieten? Omdat je dan nog 1/25ste deel van je snelheid hebt 50% van de dag? Omdat je graag 300ms latency wilt? Lekker online gamen met 300ms?

* bjck snapt het niet ...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op 18 juni 2004 @ 22:39:
[...]

"geen datalimiet" zegt niet dat het unlimited/onbeperkt is

Zegt alleen maar dat er geen vaste waarde als limiet is. (en dus vaak gewoon een FUP)
Dat is dus geheel provider afhankelijk. Er zijn er ook tussen die zelfs zwart op wit hebben staan dat ze zelfs geen FUP hebben.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:48
bjck schreef op 18 juni 2004 @ 22:39:
[...]

"onbeperkt internetten" zegt niets over hoeveelheid traffic
Op dit site van KPN bij Direct ADSL staat anders wel "onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand"
Daaruit zou je op kunnen maken dat het onbeperkt ook ONBEPERKT is.
Jammer dus.

Het is en het blijft misleidend dit soort uitingen.
Nu staan in de kleine lettertjes vaak wel dingen zoals FUP en een datalimiet van in dit geval 8 Gb / maand, maar daar heb je dus niets aan.

Verder staat er nog " De genoemde snelheden zijn theoretische maxima "
Ook zoiets vaags, niks geen garanties dus.
Over overboeking staat ook niets laat staan een uitleg aan de consument wat overboeking is.

Wat mij betreft mag de OPTA en/of Reclame code commissie wel eens ingrijpen niet alleen bij KPN overigens want de kabel maffia kan er ook wat van.
(je weet wel van die domme reclame met die mollen in de tuin)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

HoppyF schreef op 18 juni 2004 @ 22:52:
[...]

Verder staat er nog " De genoemde snelheden zijn theoretische maxima "
Ook zoiets vaags, niks geen garanties dus.
Over overboeking staat ook niets laat staan een uitleg aan de consument wat overboeking is.
Natuurlijk wordt er geen garantie gegeven op de effectieve snelheid, dat is namelijk afhankelijk van de andere kant. kpn garandeert de snelheid van de adsl verbinding zelf wel. Overboeking is meestal 1:25 tot 1:40, maa r is echt totaal irrelevant, aangezien nog nooit iemand met kpn adsl niet z'n theoretisch maximum gehaald heeft als gevolg van overboeking op de adsl verbinding.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1