Toon posts:

vaag svcd probleem na nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geheugen switch gedaan in mijn pc. Van 256 sdram naar 512 ddr ram. (Ik heb een combo mobo). Alles werkt perfect. Spellen gaan goed. De 512 mb wordt herkend etc. Alleen bij het spelen van SVCD films met de nieuwste Powerdvd, slaat hij steeds stukken over en loopt hij erg schokkend. Het afspelen van avi's gaat goed. Het afspelen van svcd's vanaf cd gaat ook goed.
Alleen als ik een svcd van de harde schijf speel krijg ik de fout. Bij de 256 mb geheugen werkte het wel goed :S

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:07
Dat is wel een vaag probleem. Wellicht dat je geheugen niet goed staat in de BIOS, en dat je daar problemen mee heb. Al zou dat eerder voor blauwe schermen zorgen, dan voor schokken. Probeer een programmaatje om je geheugen te testen, zoals memtest ofzo. Weet het verder ook niet eigenlijk :)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij dat het geheugen prima werkt. In de bios staat het als "By SPD" aangegeven. Het is pc3200. Mijn pc kan 3200 niet aan, maar dat klokt hij automatisch terug, dus dat kan het ook niet zijn

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:55:
Lijkt mij dat het geheugen prima werkt. In de bios staat het als "By SPD" aangegeven. Het is pc3200. Mijn pc kan 3200 niet aan, maar dat klokt hij automatisch terug, dus dat kan het ook niet zijn
Dat zal het inderdaad niet zijn. Zou het kunnen dat Windows je geheugen "herkend" op één of andere manier? En op basis daarvan een extra driver laadt, waardoor dat gedoe voorkomt?

Overigens, als je, na die 512 MB module gebruikt te hebben, weer die 256 MB er in zet, stottert hij dan niet meer? Of is het _sinds_ je die 512MB module geprobeerd heb?

En als je beide modules in je computer zet?
En als je een ander geheugenslot probeer?

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Verwijderd

Topicstarter
256 mb teruggezet...zelfde probleem. Ook aan de IDE kabels getrokken, maar ok dat mocht niet baten

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
dan ligt het dus kennelijk niet aan je geheugen ;)

zijn je files misschien corrupt? Bad sectors in hd?
Of is powerdvd misschien gewoon aan het k*tten?

Verwijderd

Staat in PowerDVD wel Hardware Acceleration aan... Misschien helpt dat ook wel iets..

1.Rechtermuisknop.
2.Configuration
3.Tabblad Video.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
als het vanaf cd en dvd wel goed werkt denk ik niet dat het daar aan ligt. Ik zou scandisk of chkdsk doen, of een speciaal diag progje op de hd. Of misschien staat dma voor de hd niet aan |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met hardware te maken...

Move PMG->SA

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op 18 juni 2004 @ 22:26:
als het vanaf cd en dvd wel goed werkt denk ik niet dat het daar aan ligt. Ik zou scandisk of chkdsk doen, of een speciaal diag progje op de hd. Of misschien staat dma voor de hd niet aan |:(
Geen hardware? naja tszal wel. Iig zal ik dat ff proberen. tnx
Pagina: 1