Toon posts:

[ASP] Bestanden wegschrijven op FTP locatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASP code die een tekst file wegschrijft op de harde schijf. Deze tekstfile wordt later ingelezen door een programma en alles loopt lekker door.

Nu willen we de code op een andere server plaatsen, en ervoor zorgen dat de tekstfiles op een FTP locatie worden gezet. Dus dat na een klik op een button het wegschrijven van het bestand niet gebeurd op dezelfde locatie maar een andere, FTP locatie.

Is dit uberhaupt mogelijk met ASP? Heb zelf al wat zitten kijken naar FTP components via ASPIN, maar het lijkt erop dat het alleen in .exe (visual basic) kan.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:25:
Is dit uberhaupt mogelijk met ASP? Heb zelf al wat zitten kijken naar FTP components via ASPIN, maar het lijkt erop dat het alleen in .exe (visual basic) kan.
Als het in een exe (VB) kan, kan het ook in een .dll (vb). Ofwel, je kunt net zoveel in een programma als in een COM object. Dus ja, je kunt FTP-en mbv een component.
Ik weet niet welke er zijn en of deze handig zijn. Ik vermoed alleen wel dat dit standaard in dotnet, php en perl zit. Misschien een optie om het daarmee te maken :?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 13:32
Je moet het in 3 stappen zien dan is het sim-pel:
• Sla lokaal op zoals je nu al doet, hier verander je dus verder niets aan.
• Maak verbinding met de FTP en zorg voor een stukje code wat een file kan uploaden
• Delete de lokale file.

Verwijderd

http://www.aspfree.com/c/a/ASP/FTP-with-ASP/1
nu heb je geluk dat hij nog in mijn geschiedenis stond.

Je roept dus eigenlijk gewoon ftp aan en geeft de bestanden door :7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
>:) SUPER! Bedankt voor jullie reacties! De code van ASP Free lijkt inderdaad te werken. Daarbij start het script gewoon ftp.exe en voert alles uit, en dat allemaal zonder component.

DAME heeft weer veel geleerd!