SmoothTweaker schreef op 20 juni 2004 @ 10:28:
Ik heb Club3d Blauwe PCB, cooler vervangen door een rustiger.
en XFX bios erin maar als ik hem op 500/825 zet
of 420/825 ben ik na een reboot de mem settings kwijt die staat dan op 700 weer.
en verder dan 500/825 kan ik niet komen en temp is niet hoger dan 40 graden
na test settings geeft ie een error
Mijn Club3D heeft groene PCB. Daarvan was bekent dat de kaart bijna niet te overclocken was, voornamelijk het geheugen wat niet hoger dan 720 kwam...
Met die XFX bios krijgt de core en memory volgens mij iets minder stroom waardoor de kaart lagere temp op idle draait en met overclocken beter presteert, in ieder geval het geheugen want de core kreeg ik na de nieuwe bios minder hoog, na 450mhz nam de score in 3DMARK03 af. Maar dit is niet erg want het geheugen is de bottleneck op deze kaart (in ieder geval voor hoge resoluties.)
Temp idle: 36°C en strest: +- 52°C
Je moet dus ook naar je score kijken in verschillende steppings van het overcloken. je kan wel op zijn uiterste gaan clocken maar als daardoor prestatie verloren gaat is dat zinloos...
Dat de mem elke keer terug springt na reboot had ik ook vaak maar op de 1 of andere manier heb ik daar nu geen last meer van
edit:
het beste kun je eerst de core gaan overclocken met stappen van 10mhz, zodra je in 3DMARK prestatie verlies of artifacts krijgt met kleine stappen van 1-5mhz terug clocken tot de beste stand (prestatie/stabiliteit).
Vervolgens pak je het geheugen op de zelfde manier aan, ik wel gemerkt dat je bij het geheugen veel beter moet letten op prestatieverlies dan op artifacts...
toen ik namelijk 10mhz bij zette op mijn mem verloor ik gelijk +- 100 punten bij 3DMARK03
[
Voor 27% gewijzigd door
promo-1 op 20-06-2004 13:54
]