Toon posts:

Realtek 8029 doet'nie bij Debian

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallow, k' ben newbie to linux, en heb Debian geinstalleerd.
Heb na veel getob de gui werkend gekregen, en dacht even een kernel te compileren. Tegelijkertijd heb ik er een netwerk-kaart bijgeprikt (realtek 8029 (oud beesie) ),
maar nu werken geen van mijn netwerk-kaarten meer.

Bijde nic's zijn van hetzelfde merk en type (Realtek 8029), en ik draai kernel versie 2.6.6.

Als ik ifconfig intik dan krijg ik alleen informatie over de loopback te zien,
Als ik ifup -a intik, dan krijg ik de melding:
quote: melding
interface lo already configured
unrecognized kernel version
als ik 'ifdown eth0' intik, dan krijg ik de volgende melding:
quote: melding
cat : /var/run/dhclient.pid: No such file or directory
eth0: error while getting interface flags: no such device.
Aan deze meldingen te zien concludeer ik dat het de kernel moet zijn die conflicten geeft, Ik heb bij de compilatie ook niets van de realtek 8029 kunnen vinden. Kan iemand mij helpen met dit probleem?

bijvoorbaat dank,

Willumpie

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Werkt het nog wel als je de kernel gebruikt die standaard geïnstalleerd is? Die heb je toch nog wel in lilo staan?

Waarom ben je uberhaubt een kernel gaan compileren? Heb je de juiste opties en modules aangezet?

'unrecognized kernel version' komt denk ik omdat je geen module-init-tools hebt. Die is nodig om modules te laden bij kernel 2.6. Waarschijnlijk heb je de code voor de realteks als module gecompileerd, die module kan niet geladen worden -> kernel weet niet dat je 2 netwerkkaarten hebt.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
ben je wel bekend met custom kernels builden ? waarom denk je dat jouw nics door de kernel ondersteund worden ?

Verwijderd

Netwerkkaartmodule is wel geladen? Check met
code:
1
lsmod | grep ne2k_pci

Deze ne2000 module is ook geschikt voor de Realtek 8029, staat wel bij de kernel config opties.

.. [/me] heeft ook deze Realtek

offtopic:
Hmm hoe doe je dat /me? Zag het niet bij UBB tags staan

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 20:23 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
This driver also works for the following NE2000 clone cards:
RealTek RTL-8029 Winbond 89C940 Compex RL2000 KTI ET32P2
NetVin NV5000SC Via 86C926 SureCom NE34 Winbond
bij de ne2k-pci driver.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:17:
Netwerkkaartmodule is wel geladen? Check met
code:
1
lsmod | grep ne2k_pci

Deze ne2000 module is ook geschikt voor de Realtek 8029, staat wel bij de kernel config opties.

.. [/me] heeft ook deze Realtek
<lsmod | grep ne2k_pci> geeft niks terug. Dus dan zal die module wel niet geladen zijn. Nu las ik ergens dat ik ze ook handmatig kan laden ;-) (ff zoeken).

Verwijderd

Tja modprobe ne2k_pci?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:22:
[...]

geeft niks terug. Dus dan zal die module wel niet geladen zijn. Nu las ik ergens dat ik ze ook handmatig kan laden ;-) (ff zoeken).
Correct, en hoe je modules laadt is wel te vinden op internet anders, het kan trouwens zijn dat het ne2k-pci is, een - ipv een _ dus, maar daar kan ik me in vergissen. Ik denk dat je nu wel genoeg tips hebt om het tot een goed einde te brengen, succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.