Overklokken, slecht systeem, vraagjes ....

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
jo, ik heb een kut processor, maar dat effe terzijde...

ik wou hem op 83FSB X 7.5 zetten, bios herkent het netjes, de POST verloopt prima, maar dan, windows wordt opgestart, gaat goed, daarna, krijg ik (op 2.4V core) (KOELING, is GOED genoeg!)iets met EMM386 nog wat, vraag1: wat houd dit in? 1 kan gewoon niet hoger,
2 vcore te hoog/laag?
3 geheugen deugt niet? (hm, stond op CAS2 op HOST clock+33mhz dus 83+33mhz
4 processor is gewoon echt verrot

ok, dus dan maar effe op dezelfde fsb+factor maar dan op 2.3V core, en dezelfde geheugen instelling, dit gaat er fout: Het windows register wordt verneukt! (gelukkis kan je doormiddel van simpel snel de pc te restarten en je proc weer standaart te zetten dit verhelpen...hoe dat komt, geen idee)
waar kan dit aan liggen?
1 te weinig/teveel vcore??
2 tja, geheugen?
3 (zie boven eigenlijk)

dit zijn 2 verschillende soorten crashes, ow op 2.2vcore, naait ie gewoon vast bij het "windows word gestart gebeuren" dus dan heeft ie zoiezo denk TEWEING vcore...

iemand enige verklaring?

(ow, toen ik dit typte merkte ik ineens dat het misschien het geheugen kan zijn, dit gaat ik wel effe proberen, hoewel het pc133 is , (192 mb 3*64))

• Mister_X
kom op even, een topic als dit heb ik nergens gevonden, dusvandaar.....

aassjjjjjeeeebllliiieeftttt het is bijna kersmis, dan willen jullie mij toch wel effe helpen, of je mening geven...(theorie, etc.)
*D*D

(>:))

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
83mhz kan pijnlijk zijn voor je PCI of AGP kaarten das 1. Verder kunnen de cellys 500 en 533 slecht geoc't worden. De core kan vaak maximaal maar tot 75fsb. Echt klote, ik heb er ook last van. Daar zul je het denk ik mee moeten doen. sorry!

En prettige feest dagen! ;)

• Mister_X
prettige feestdagen, lol gaat lukken, vooral nieuwjaar gaat kont schoppen hier in het coole schagen,

maar, en de 100FSB? op www.overclockers.com is er een celly500 tot iets van 800 overgeklokt, 100 zou toch wel kunnen? (heb wel gebrobeert, maar kreeg geen beeld, moet wel aan me proc. liggen dan)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
zozo, wel 50 minuten geduld voordat je gaat smeken !

ik zou denken dat het aan de cache van je cpu ligt, die niet zo hard kan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 december 2000 23:14 schreef Mister_X het volgende:
prettige feestdagen, lol gaat lukken, vooral nieuwjaar gaat kont schoppen hier in het coole schagen,

maar, en de 100FSB? op www.overclockers.com is er een celly500 tot iets van 800 overgeklokt, 100 zou toch wel kunnen? (heb wel gebrobeert, maar kreeg geen beeld, moet wel aan me proc. liggen dan)
het lukt niet met een cellie 500
je hebt al geluk dat jouwe op 83 MHz post, mijne geeft dan al geen beeld

Celeron 500@562

bye

• Mister_X
*&#%^*(@&

HET MOET LUKKEN

_ARRGHHHH#$#@% #$%@#%R
Pagina: 1