AMD 64 @ -127 C ??

Pagina: 1
Acties:

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Ik heb sinds gisteren een nieuwe comp.
Er zit een AMD 64 3200+ in op een MSI K8 Neo Platinum.

Vandaag wou ik beginnen om OCen dus ik Mobo monitor geinstaleerd (de nieuwste) Ik de temp uitlezen en staat er 127 graden Celcius, ik snel de comp uitgezet ff aan het koelblok gevoeld, hand warm!! Ik opnieuw opgestart en in de bios gekeken geeft hij de normale temp (62 C) aan.

In windows geeft hij weer 127 maar verspringt dan elke halve minuut van + 127 naar - 127!! Nu is hij al een tijdje -127. Ook met Core center (van MSI) geeft hij die tempraturen!

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen zodat ik mijn tempraturen gewoon in windows kan uitlezen.

Verwijderd

Misschien is er nog geen ondersteuning voor die neiuwe chipset (+bios) ;) . Daarnaast is 62 graden voor een amd64 redelijk warm! Zit het blok er wel goed op :?

Verwijderd

Je hebt de verkeerde sensor geselecteerd in mobo monitor. Een niet bestaande sensor krijgt als waarde 127 of -127 mee. Lees de manual van MBM, of installeer de temp-tool van je mobo..

• pimpeters
met de temp tool van me mobo (core center) geeft hij het ook zo aan maar zal nog wel ff checke.

En idd ik vind het ook aardig warm ik heb namelijk 2X 120mm + 1X 80 in men kast!!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

net of de fans in je kast zoveel verschil gaan maken :Z

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• pimpeters
Ik heb in mobo monitor met de sensors gekloot en nu is cpu 53 en case 45 dat zal wel kloppen. Zometeen ff met bios vergelijke want ik ben nu ff iets aan het overzetten van pc naar pc. Maar alsvast bedankt :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 21:31

Thandor

SilverStreak

62C Is niet normaal, mijn XP1700+@3100+ is nu momenteel 40 graden (Beetje internetten/mp3 en downloaden)
A64's zijn koeler dan Athlon XP's, zeker als je Cool 'n Quiet gebruikt :D

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Stressed 52c hier, idle ??

En mobo 39c .

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Staat er echt Celsius bij? Kwam zo maar ineens bij me op dat het ook best Fahrenheit kan zijn :)

• pimpeters
Nee het is echt Celcius

En hoe kan ik zien dat het blok er niet goed op zit (ja ben een noob ;) 8)7 )
Want er zit nu boxed koeler op moest ik vast zetten door zo'n handel van links naar rechts te trekken. en hij is nu 54 C tijdens het typen en sharen van de hdd.
Case is 46 en ik schat de kamer temp hier op 25+ :P. Klein kamertje hele dag al 2 game dozen dus...

• pimpeters
Ik heb de verklaring:

Draait nu op 2208 mhz i.p.v 2000 mhz door de core cell (oc chip op mobo) temp idel is nu 47 lijkt me dan wel goed of niet? Cpu fan @ 3500 rpm

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 11:33

Steffy

Ayreonaut

:D Hij is gewoon onderkoeld :P

Ontopic: Heb je al gekeken of er een nieuwere bios versie is, heeft bij mij destijds ook geholpen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

bille schreef op 18 juni 2004 @ 20:09:
net of de fans in je kast zoveel verschil gaan maken :Z
Als je ze goed gebruikt wel.. (en niet een brakke kleine kast gebruikt)
scheelt mij toch zeker wel 10 graden..

[ Voor 9% gewijzigd door job op 18-06-2004 20:32 ]

• pimpeters
Steffy schreef op 18 juni 2004 @ 20:27:
:D Hij is gewoon onderkoeld :P

Ontopic: Heb je al gekeken of er een nieuwere bios versie is, heeft bij mij destijds ook geholpen.
Ik zal het straks checke als men maat hier weg is

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pimpeters schreef op 18 juni 2004 @ 20:27:
Ik heb de verklaring:

Draait nu op 2208 mhz i.p.v 2000 mhz door de core cell (oc chip op mobo) temp idel is nu 47 lijkt me dan wel goed of niet? Cpu fan @ 3500 rpm
Idle temps zeggen niets, je kan beter naar temps kijken wanneer je systeem gestressed is, want die zijn 'crucialer' voor een CPU... :)

Heb je er ook aan gedacht dat misschien je sensors zo dood als een pier zijn? :?

Verwijderd

pimpeters schreef op 18 juni 2004 @ 20:18:
Nee het is echt Celcius

En hoe kan ik zien dat het blok er niet goed op zit (ja ben een noob ;) 8)7 )
Want er zit nu boxed koeler op moest ik vast zetten door zo'n handel van links naar rechts te trekken. en hij is nu 54 C tijdens het typen en sharen van de hdd.
Case is 46 en ik schat de kamer temp hier op 25+ :P. Klein kamertje hele dag al 2 game dozen dus...
Misschien liegen je sensoren wel over je temperatuur ;) dat is wel vaker zo hoor. Alleen heb je wel Cool 'n Quiet aanstaan in de bios? Dat betekend dus dat als je weinig cpu kracht vraagt ook slomer gaat lopen (merk je niks van).
Dan nog vind ik hem wat aan de hete kant..misschien kan je je cooler erop nieuw op zetten (denk wel aan coolpasta etc.)

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Ik geloof dat deze problemen al meer langs zijn gekomen :)

Probeer eens een bios update.

p.s. bij 127graden is je processor waarschijnlijk al gesmolten (bij wijze van) en de betere thermal protection had hem dan ook alang uitgeschakeld volgens mij.

Ik verwacht dat een bios update veel goeds voor je zal doen.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Als je eerst al -127 en +127 meet dan zijn die temperaturen dus niet te vertrouwen, ook je proc temp zou dus wel eens behoorlijk wat af kunnen wijken

Als je proc echt 50 graden zou zijn, dan zou je dat wel kunnen voelen aan 't blok dat erop zit. Verbrand je je klauwen dan zal die 54 graden dus wel eens kunnen kloppen. Anders kan 't een sensor error zijn die veroorzaakt worde door een verkeerde uitlezing in de bios, of gewoon brakke sensoren.

• pimpeters
ik heb de nieuwste bios maar ben u het hele weekend weg dus jullie horen maandag weer van me.

En men koelblok is niet echt warm, een beetje lau

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Ik zou toch nog maar es goed kijken

Mijn sys: AMD64 3200+@3400+
ASUS k8v deluxe

Mijn temps: idle 29
stressed max 47

Cool n Quit aan en stressed temps is met een koe zeker 4 uur achetr elkaar aan

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

Ff met Mobomonitor klooien:

Case op Winbond 2 2N3904
CPU op Winbond 1

Op het Mobo forum zijn een aantal goeie threads over dit probleem te vinden.
(MSI board en een A64 3200+ AX variant)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 18:38 ]

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 11:33
-127 en +127 zijn de minimale en de maximale temps die je sensor aan kan misschien is ie dood ofzo
Pagina: 1